2024-02-20, 15:44
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det var en bra bit över 3 år sen någon i branschen trodde att det kommer ta 50 år för att nå sann AGI, så din "expertis"... ...har bokstavligen stått helt still i snart 4 år nu. Konsensus i slutat av 2023 var 8 år och den siffran sjunker i snabbare tempo än någon räknat med tidigare.

Tur att saker händer med eller utan dig.

Nej det finns ingen konsensus om att "sann" generell AI uppstår om 8 år. Vad du nu menar med det. Neurala nätverk gör häftiga saker men är fast i kiselsmide och kommer lyfta först när rikiga neurala nätverk kan skapas med memristorer eller organskt.

Jag misstänker du menanar att Optimus kommer om 8 år att kunna handla mat skruva i skruvar. Laga en trasig dammsugare mm lycka till.

Dessutom är Tesla långt efter dom ledande som har betydligt mer hårdvara och bättre mjukvara.

Har du missat att Nvdia numera tom har gått om Amazon i börsvärde? Tesla är en våt kissfläck i jämförelse med Nvidia.

Cerebras gör riktiga waferscaleprocessorer inte fejk Dojo trams som fortfarande inte är annat än waporware.

Tesla är och förblir en waporwareprodukt i allt utom bilar där dom faktist är helt ok
Citera
2024-02-20, 15:51
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nej det finns ingen konsensus om att "sann" generell AI uppstår om 8 år. Vad du nu menar med det. Neurala nätverk gör häftiga saker men är fast i kiselsmide och kommer lyfta först när rikiga neurala nätverk kan skapas med memristorer eller organskt.

Jag misstänker du menanar att Optimus kommer om 8 år att kunna handla mat skruva i skruvar. Laga en trasig dammsugare mm lycka till.

Dessutom är Tesla långt efter dom ledande som har betydligt mer hårdvara och bättre mjukvara.

Har du missat att Nvdia numera tom har gått om Amazon i börsvärde? Tesla är en våt kissfläck i jämförelse med Nvidia.

Cerebras gör riktiga waferscaleprocessorer inte fejk Dojo trams som fortfarande inte är annat än waporware.

Tesla är och förblir en waporwareprodukt i allt utom bilar där dom faktist är helt ok

Åh vad svårt det blev nu. Skall man tro på de som jobbar på OpenAI, Google, Meta, Nvidia m.fl, eller nån random bonnluffare på Flashback. Decisions decisions...
Citera
2024-02-20, 15:54
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Åh vad svårt det blev nu. Skall man tro på de som jobbar på OpenAI, Google, Meta, Nvidia m.fl, eller nån random bonnluffare på Flashback. Decisions decisions...
Du är inte speciellt bra på att argumentera.
Citera
2024-02-20, 15:58
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Du är inte speciellt bra på att argumentera.

Nä, varför skall jag vara bra på det? För att övertyga dig som inte tror på aktien? I min värld räcker det att jag själv vet vad jag håller på med och kan inte forumet fungera som ett ställe för sund och saklig diskussion för att det är nedlusat med retarderade björnar så kan jag åtminstone ha lite kul mellan mina trades. Kortade Nvidia idag btw.
Citera
2024-02-20, 16:14
Medlem
Citat:
Det var en bra bit över 3 år sen någon i branschen trodde att det kommer ta 50 år för att nå sann AGI, så din "expertis"... ...har bokstavligen stått helt still i snart 4 år nu. Konsensus i slutat av 2023 var 8 år och den siffran sjunker i snabbare tempo än någon räknat med tidigare.

Tur att saker händer med eller utan dig.

"Konsensus"? Från vilka? Source tack!
Citera
2024-02-20, 17:40
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Nu tror jag inte Varken Nvidia Google Meta eller Open AI hävdat dom kommer ha system på samma nivå som Tesla hävdar dom har om 2 år, trots att dom ligger långt före Telsa i utvecklingen. Men vaporvare salesman Musk jobbar hårt på samma sätt som Putin jobbar hårt med att övertyga om att Ryssland är överlägset.

Här är en bra video som beskrivier hur svårt det är att skapa riktiga neurala system med kiselsmide:

https://www.youtube.com/watch?v=FegeRT5N3A4

Det verkliga genombrottet kommer inte att ske med kisel och det hjälper inte att pumpa upp Teslaaktien det driver inte fram teknologiska genombrott.
Senast redigerad av raskens 2024-02-20 kl. 17:45.
Citera
2024-02-20, 19:52
Medlem
Citat:

Tror du säger de bättre själv, bättre att investera i riktiga Ai bolag. Köper man Tesla för att få en corner inom Ai är man nog ganska pantad.
Citera
2024-02-20, 23:43
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Kortade Nvidia idag btw.

Grinig för att Nvidia spöat skiten ut Tesla på börsen och nu är det femte största efter Apple?

https://www.di.se/analys/borsraketen...te-att-stoppa/
Senast redigerad av raskens 2024-02-20 kl. 23:46.
Citera
2024-02-21, 01:35
Medlem
Citat:
Vi ska inte blanda päron med äpplen och vi kan inte jämföra på det viset helt och hållet.
Jag tror väl lika mycket på Nvidia och de andra exempel du tar upp likväl som jag förstår att Tesla har en stor potential. Det enda utesluter inte det andra så att säga.
Citera
2024-02-21, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag ser att de få kämparna här i forumet som är Tesla Bulls leker lite med er.
Jag undrar lite varför någon som inte vill äga Tesla ändå bekymrar sig om att skriva här? Kanske man ligger kort då eller? Hur som är tråden underhållning och ja jag sällar mig på Bull sidan. Helt korrekt!

Citat:
Vi ska inte blanda päron med äpplen och vi kan inte jämföra på det viset helt och hållet.
Jag tror väl lika mycket på Nvidia och de andra exempel du tar upp likväl som jag förstår att Tesla har en stor potential. Det enda utesluter inte det andra så att säga.

Jag trodde du hävdade att dom trollade? Eller inser du nu att dom är seriösa?
Citera
2024-02-21, 10:01
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Grinig för att Nvidia spöat skiten ut Tesla på börsen och nu är det femte största efter Apple?

https://www.di.se/analys/borsraketen...te-att-stoppa/

Nej, jag gillar bara pengar, och bryr man sig om pengar mer än att bara känna att man vill ha rätt som du så ser man till att vara påläst hellre än att sitta och grina på forum för aktier man varken är intresserad av att äga eller korta.
Citera
2024-02-21, 10:11
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

En relativt stor AI bubbla har haussat upp priserna på chip och det kommer spricka då intäkterna planar ut så fort priserna på chip kommer ner igen. Att det kommer dra med sig det mesta ner är bara viktigt för mig som trader, inte som långsiktig investerare i Tesla.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2024-02-21 kl. 10:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in