Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-02, 18:24
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Elon Musk är nog näst intill Gud perfekt så man kan hitta förklaring till allt som händer än hur grumligt det än kan vara.
Så är det. Tesla är ju i stort sett en sekt och för dem som investerar i aktien är troligtvis uttrycket ”gift dig inte med dina aktier” helt obekant.
Citera
2024-02-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Så är det. Tesla är ju i stort sett en sekt och för dem som investerar i aktien är troligtvis uttrycket ”gift dig inte med dina aktier” helt obekant.
Finfitta du har tyvärr inte lämnat tonåren och ser allt som svart eller vitt. Väx nu upp mogna och se komplexiteten i ett investment case som Tesla.
Citera
2024-02-02, 18:38
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Finfitta du har tyvärr inte lämnat tonåren och ser allt som svart eller vitt. Väx nu upp mogna och se komplexiteten i ett investment case som Tesla.
Att du med dina extremt lågkvalitativa inlägg, total kunskapsbrist och dessutom undermåliga kunskaper i svenska språket inte har blivit avstängd är obegripligt.
Citera
2024-02-02, 18:43
Medlem
Citat:
Att du med dina extremt lågkvalitativa inlägg, total kunskapsbrist och dessutom undermåliga kunskaper i svenska språket inte har blivit avstängd är obegripligt.
Nu hugger du men jag bad dig endast om att se hela bilden vad gäller Tesla och inte tro på allt som skrivs om sekt osv. Gör din egen bild och skriv sedan något konstruktivt.
Citera
2024-02-02, 18:48
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Nu hugger du men jag bad dig endast om att se hela bilden vad gäller Tesla och inte tro på allt som skrivs om sekt osv. Gör din egen bild och skriv sedan något konstruktivt.
Med tanke på dina platta och värdelösa inlägg blir jag mer och mer övertygad om att det som skrivs av dig kommer från chatgpt eller någon annan AI. Det finns dock en sak som talar emot det och det är att språkmodeller är mer grammatiskt korrekta.
Citera
2024-02-02, 19:21
Medlem
Citat:

To be fair. Förutom dig, så finns det 2 till Bulls som skriver ofta här, MR Mongo och kulturmarxist.

En av om dom har länkat en analys som hävdar att Tesla kommer vara värt 100T$ om 6 år.
Båda har försvart den analysen.

Båda hävdar att "the deep state" är efter Elon.

En av dom hävdar att Elon ska hitta vatten i rymden, sälja detta på jorden och GE bort dom pengarna till Tesla.

Båda blir extremt upprörda när man kritiserar Elon eller Tesla.

Är dessa 2 representativa av alla Tesal investerare ABSOLUT inte, men här i detta forumet är majoriteten av inläggen skrivna av folk som är I en Tesla sekt.
Citera
2024-02-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
To be fair. Förutom dig, så finns det 2 till Bulls som skriver ofta här, MR Mongo och kulturmarxist.

En av om dom har länkat en analys som hävdar att Tesla kommer vara värt 100T$ om 6 år.
Båda har försvart den analysen.

Båda hävdar att "the deep state" är efter Elon.

En av dom hävdar att Elon ska hitta vatten i rymden, sälja detta på jorden och GE bort dom pengarna till Tesla.

Båda blir extremt upprörda när man kritiserar Elon eller Tesla.

Är dessa 2 representativa av alla Tesal investerare ABSOLUT inte, men här i detta forumet är majoriteten av inläggen skrivna av folk som är I en Tesla sekt.
Jag ser att de få kämparna här i forumet som är Tesla Bulls leker lite med er.
Jag undrar lite varför någon som inte vill äga Tesla ändå bekymrar sig om att skriva här? Kanske man ligger kort då eller? Hur som är tråden underhållning och ja jag sällar mig på Bull sidan. Helt korrekt!
Citera
2024-02-02, 19:41
Medlem
Citat:
Jag undrar lite varför någon som inte vill äga Tesla ändå bekymrar sig om att skriva här? Kanske man ligger kort då eller? Hur som är tråden underhållning och ja jag sällar mig på Bull sidan. Helt korrekt!

"Leker lite med er" så du menar att dom är troll och inte menar det dom säger? Du håller alltså med mig om att en mod ska ta bort alla deras inlägg?
Citera
2024-02-02, 21:17
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Sammanfatta det som utgör Teslas verksamhet. Det räcker med att nämna det de tillverkar och utvecklar.
Citera
2024-02-02, 21:27
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Leker med, och springer åttor runt mentalt.
Ingen som är så besatt av en aktie de inte äger eller dess aktieägare kan inbilla mig att de är särskilt smarta individer.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2024-02-02 kl. 21:29.
Citera
2024-02-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Leker med, och springer åttor runt mentalt.
Ingen som är så besatt av en aktie de inte äger eller dess aktieägare kan inbilla mig att de är särskilt smarta individer.
Ja du är så intelligent herr mongo, och du vill gärna påtala det så ofta du kan. Grejen är att det väger inte lika tungt när man säger det själv. Men alternativet är väl att inget säger det...
Du tror att det här forumet är bara för aktieägare? Det skulle väl inte ge så mycket. Nej det är för både bulls och bears och de mittemellan. Der blir också mer intressant på det viset.
Men jag förstår er bulls som blev "rika" på Tesla och vill ha den kicken igen. Försök bara förstå att det är borta. De är inte en start up längre, det är där man kan tjäna pengar. De är ner 30% på 3 år. Det är ingen tillfällig rekyl, det är en långsiktig trend. Så om ni vill vara med om ruset igen så hittar ni något mindre, Mer nystartat att lägga era pengar på.
Citera
2024-02-02, 23:41
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Ja du är så intelligent herr mongo, och du vill gärna påtala det så ofta du kan. Grejen är att det väger inte lika tungt när man säger det själv. Men alternativet är väl att inget säger det...
Du tror att det här forumet är bara för aktieägare? Det skulle väl inte ge så mycket. Nej det är för både bulls och bears och de mittemellan. Der blir också mer intressant på det viset.
Men jag förstår er bulls som blev "rika" på Tesla och vill ha den kicken igen. Försök bara förstå att det är borta. De är inte en start up längre, det är där man kan tjäna pengar. De är ner 30% på 3 år. Det är ingen tillfällig rekyl, det är en långsiktig trend. Så om ni vill vara med om ruset igen så hittar ni något mindre, Mer nystartat att lägga era pengar på.

Klart det blir mer intressant, hade inte velat ha det på något annat sätt. Men vi kommer inte ifrån att Tesla björnar är rätt korkade vart man än hittar dem. Jag tror inte jag hittat en enda som kan särskilt mycket om någonting, och det är sidan du står på. Känns helt rimligt att jag inte är en av dem helt enkelt. Jag vet dessutom min IQ så det är inte lönt att förolämpa den. Den är inte på Elons nivå givetvis men känns helt ok så länge den inte är det absoluta bottenskrapet som den är i Tesla-hatarnas genpool.

Sålde av mina turbo longs btw, nu blir det dystra månader för tech-sektorn. Fina köplägen senare i år, men förr eller senare kommer kursen gå fullkomligt bananas. Då Tesla lever sitt egna liv så kan det ske lite hur och när som helst. Sluta vara bitter björn och ta vara på köpläget istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in