Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-21, 14:45
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
En relativt stor AI bubbla har haussat upp priserna på chip och det kommer spricka då intäkterna planar ut så fort priserna på chip kommer ner igen. Att det kommer dra med sig det mesta ner är bara viktigt för mig som trader, inte som långsiktig investerare i Tesla.

Där sa du nått sant att AI är en bubbla och eftersom Tesla är värderat utifrån AI och vaporware, som biltillverkare så är dom inte innovativare än BMW, så en rimlig långsiktigt kurs så ska den ner betydligt. Nej dom kommer inte dominera världen med deras robotar och energiproduktion än hur mycket du skrik-gråter om det.
Citera
2024-02-22, 01:10
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Wow, kolla vad mycket vaporware som står parkerade utanför Giga Texas.

https://twitter.com/Teslarati/status...9KUeS0LmQ&s=19

Tesla håller på att lösa FSD framför näsan på alla Gordon Johnsons och de fattar fortfarande inte.

https://twitter.com/ArthurFromX/stat...wwLcXHUEA&s=19
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2024-02-22 kl. 01:19.
Citera
2024-02-22, 11:23
Medlem
Citat:
Det var en bra bit över 3 år sen någon i branschen trodde att det kommer ta 50 år för att nå sann AGI, så din "expertis"... ...har bokstavligen stått helt still i snart 4 år nu. Konsensus i slutat av 2023 var 8 år och den siffran sjunker i snabbare tempo än någon räknat med tidigare.

Tur att saker händer med eller utan dig.

Jag är fortfarande väldigt intresserad av "Konsensus i slutat av 2023 var 8 år" . Fanns det någon source på det? (I.e kan du bevisa att du inte ljuger)
Citera
2024-02-22, 11:35
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Jag är fortfarande väldigt intresserad av "Konsensus i slutat av 2023 var 8 år" . Fanns det någon source på det? (I.e kan du bevisa att du inte ljuger)

Vet du vilken typ av person som bryr sig om folk tror att de ljuger?
Den inkompetenta typen.

Hur vet jag att någon är inkompetent?
De är perma-bear Tesla.

Jag fullkomligt älskar att svara på frågor från sunda individer som genuint vill lära sig mer, och jag fullkomligt älskar att inte svara på dina frågor.
Citera
2024-02-22, 13:15
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Wow, kolla vad mycket vaporware som står parkerade utanför Giga Texas.

https://twitter.com/Teslarati/status...9KUeS0LmQ&s=19

Tesla håller på att lösa FSD framför näsan på alla Gordon Johnsons och de fattar fortfarande inte.

https://twitter.com/ArthurFromX/stat...wwLcXHUEA&s=19

Bilar är bilar, knappast nån vaporware. Du menar om man visar en bild på Volvos produktion så är dom i frontlinjen? Tesla är en biltillverkar precis som Volvo också är. Optimus är dock waporware, Teslas AI-drömmar och energiproduktionsdrömmar likaså.

Teslas FSD har varit nära i 8 år nu....
Citera
2024-02-22, 14:25
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Bilar är bilar, knappast nån vaporware. Du menar om man visar en bild på Volvos produktion så är dom i frontlinjen? Tesla är en biltillverkar precis som Volvo också är. Optimus är dock waporware, Teslas AI-drömmar och energiproduktionsdrömmar likaså.

Teslas FSD har varit nära i 8 år nu....

Det har varit nära hela tiden. Men det är ny teknik. Har de full lvl 5 FSD idag? Nej, har de möjlighet till full LVL 5 FSD idag på vissa sträckor? Absolut!

Det har varit nära länge men ny teknik stöter alltid på hinder och det benas ut allt eftersom. Om de lyckas med FSD lvl 5 på riktigt inom <5 år så är det sjukt bra.

Utveckla helt ny teknik med alla övriga hinder och överleva som ett nystartat bilbolag är sjukt imponerande. Det är i princip unheard of i usa. Ford och Tesla är enda amerikanska auto bolaget som inte konkursat.
Citera
2024-02-22, 14:49
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Kortade Nvidia idag btw.

Nvidia slog förväntningarna och gick upp 10%. Hur gick det med blankningen?
https://www.nyteknik.se/tech/nvidia-...-racet/4237939
Citera
2024-02-22, 14:56
Medlem
Citat:
Vet du vilken typ av person som bryr sig om folk tror att de ljuger?
Den inkompetenta typen.

Hur vet jag att någon är inkompetent?
De är perma-bear Tesla.

Jag fullkomligt älskar att svara på frågor från sunda individer som genuint vill lära sig mer, och jag fullkomligt älskar att inte svara på dina frågor.

Jag bryr mig inte vad du tycker om att jag tror att du ljuger. Jag bryr mig om ATT du ljuger.

Btw, hörde du att Elon bajsar guld, och han har lovat att bajsa en gång om dagen och ge guldet till Tesla. Att folk är bearish Tesla är så dumt!!
Citera
2024-02-22, 15:06
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nvidia slog förväntningarna och gick upp 10%. Hur gick det med blankningen?
https://www.nyteknik.se/tech/nvidia-...-racet/4237939

Blankning? Nej, turbo warrant, och de ligger man helst inte över natten med, speciellt inte när det är rapport. Blev 10-ish % vinst. Oroa dig inte för mig du, min trading depå är upp strax under 200% hittills för året.
Citera
2024-02-22, 15:09
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Jag bryr mig inte vad du tycker om att jag tror att du ljuger. Jag bryr mig om ATT du ljuger.

Btw, hörde du att Elon bajsar guld, och han har lovat att bajsa en gång om dagen och ge guldet till Tesla. Att folk är bearish Tesla är så dumt!!

Lyssna på vinnarna, inte losers, då blir man en själv. Vilket vi ser bevis på varje dag här.
Citera
2024-02-22, 15:10
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Det har varit nära hela tiden. Men det är ny teknik. Har de full lvl 5 FSD idag? Nej, har de möjlighet till full LVL 5 FSD idag på vissa sträckor? Absolut!

Det har varit nära länge men ny teknik stöter alltid på hinder och det benas ut allt eftersom. Om de lyckas med FSD lvl 5 på riktigt inom <5 år så är det sjukt bra.
Kul!
"Lv 5 på vissa sträckor" är per definition inte lv 5.

Ja, det vore onekligen imponerande om de lyckas få ut en lv 5 produkt inom 5 år. Tror dock att sannolikheten är låg.
Citera
2024-02-22, 15:11
Medlem
Citat:
Lyssna på vinnarna, inte losers, då blir man en själv. Vilket vi ser bevis på varje dag här.

Mycket bra inlägg! Men kan du skicka din source ang konsensus att vi har agi om 8 år
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback