2024-01-24, 22:09
Medlem
Ytterst tragisk rapport. Missade top och bottom line. Guidar fr lgre tillvxt framver. Lgre marginaler n vntat.

Kan inte ni bulls frklara hur bra rapporten var? Too be fair, ven om aktien handlas ner i PM. S har aktien gtt dligt fram till rapport s skulle kunna handlas relativt flat imo. Men framtidsutsikterna fr bolaget ser tmligen mrka ut
Senast redigerad av job230ge 2024-01-24 kl. 22:12.
Citera
2024-01-24, 22:15
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ytterst tragisk rapport. Missade top och bottom line. Guidar fr lgre tillvxt framver. Lgre marginaler n vntat.

Kan inte ni bulls frklara hur bra rapporten var? Too be fair, ven om aktien handlas ner i PM. S har aktien gtt dligt fram till rapport s skulle kunna handlas relativt flat imo. Men framtidsutsikterna fr bolaget ser tmligen mrka ut

Lol

Var det detta du tnkte p?

"While we continue to execute on innovations to reduce the cost of manufacturing and operations, over time, we expect our hardware-related profits to be accompanied by an acceleration of AI, software and fleet-based profits."
Senast redigerad av BsteHrMongolid 2024-01-24 kl. 22:27.
Citera
2024-01-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge

Dom har tagit bort key metric sidan dr dom jmfr YoY revenue growth och operating margin med s&p500 och auto industri som varit dr sen q3 2022, undrar varfr..

Ngon som har koll p vad detta handlar om?
Citat:
While it did not impact Operating Income, we did record a one-time non-cash tax benefit of $5.9B in Q4 for the release of valuation allowance on certain deferred tax assets.

Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Lol

"While we continue to execute on innovations to reduce the cost of manufacturing and operations, over time, we expect our hardware-related profits to be accompanied by an acceleration of AI, software and fleet-based profits."
Mer troligt detta :

Citat:
In 2024, our vehicle volume growth rate may be notably lower than the growth rate achieved in 2023, as our teams work on the launch of the next-generation vehicle at Gigafactory Texas.
Senast redigerad av David86 2024-01-24 kl. 22:38.
Citera
2024-01-24, 22:38
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Klart de tar patent. Sen vet jag inte om detta gller alla deras patent, men om en annan konkurrent anvnder Teslas patent s gr de det p villkoret att Tesla fr lov att anvnda konkurrentens patent ocks.

Grejen r att Teslas patentportflj r mindre attraktiv n konkurrenternas portfljer, det skulle vara ett nedbyte fr konkurrenterna att slppa deras patent till Tesla och f smre patent i utbyte. De flesta klarar sig utan Teslas patent men Telsa klarar sig inte utan andras patent, ja nu grin-skriker skert Teslafansen att Musk har mega-hyper-cola specialpatent som r vrldsbst i universum, men verkligheten ser annorlunda ut.

Sen kan man alltid diskutera den skeva patent-vrlden dr den som vinner r den som har rd med flest jurister och den otroliga mngd patent-dynga som produceras och som inte borde f kallas patent, men det r en annan historia.
Citera
2024-01-24, 22:46
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Grejen r att Teslas patentportflj r mindre attraktiv n konkurrenternas portfljer, det skulle vara ett nedbyte fr konkurrenterna att slppa deras patent till Tesla och f smre patent i utbyte. De flesta klarar sig utan Teslas patent men Telsa klarar sig inte utan andras patent, ja nu grin-skriker skert Teslafansen att Musk har mega-hyper-cola specialpatent som r vrldsbst i universum, men verkligheten ser annorlunda ut.

Sen kan man alltid diskutera den skeva patent-vrlden dr den som vinner r den som har rd med flest jurister och den otroliga mngd patent-dynga som produceras och som inte borde f kallas patent, men det r en annan historia.

Konkurrenterna kommer f licensiera FSD om de r snlla.
Citera
2024-01-24, 22:51
Medlem
Citat:

FSD? r 2203 eller nr tnkte du att detta sker? Om 2 veckor?
Citera
2024-01-24, 22:53
Medlem
Citat:

Du har fortfarande inte svarat p min frga. Hur kommer de sig att nr jag kan visa svart p vitt att du har fel, du vljer att bara ignorera mig? De har hnt fler gnger i denna trden.
Citera
2024-01-24, 23:59
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Du har fortfarande inte svarat p min frga. Hur kommer de sig att nr jag kan visa svart p vitt att du har fel, du vljer att bara ignorera mig? De har hnt fler gnger i denna trden.

Diskussionen r avslutat. Behver du mer hjlp rekommenderar jag professionell sdan.
Citera
2024-01-25, 00:15
Medlem
Hej
Jag tycker att namnet som du har som nick sger allt.
S behver vi inte kommentera mera.
Det sade i denna trd tidigt att BYD kommer kra ttor runt tesla
D hvdade alla i musk sekten att s r inte fallet.
Men detta kvartal och kvartal framt visar detta.
Det finns en stor risk att hypen r ver.
S slng aktierna verbord och rdda sig.
Citera
2024-01-25, 00:25
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlschroff
Hej
Jag tycker att namnet som du har som nick sger allt.
S behver vi inte kommentera mera.
Det sade i denna trd tidigt att BYD kommer kra ttor runt tesla
D hvdade alla i musk sekten att s r inte fallet.
Men detta kvartal och kvartal framt visar detta.
Det finns en stor risk att hypen r ver.
S slng aktierna verbord och rdda sig.

Jag tnkte faktiskt kpa mer, men lycka till.
Citera
2024-01-25, 08:01
Medlem
Citat:
Diskussionen r avslutat. Behver du mer hjlp rekommenderar jag professionell sdan.

Den r inte avslutad. Du igonerar mig eftersom jag visade p en stor brist i analysen du bad mig motbevisa.

Nr jag motbevisade den, och du insg att det jag sa stmmer s valde du att sluta svara p alla inlgg.

Varfr r det s svrt fr dig att medge att analysen hade brister?
Citera
2024-01-25, 08:31
Medlem
Citat:
Lol

Ja. Det r snack fr att frska flytta fokus frn den faktiska verksamheten till icke existerande produkter och vinster.

Kolla p hur fretaget faktiskt gr. Tyckte du guidance sg positiv ut? Tyckte du siffrorna var bra? Det finns en anledning att aktien r halverad frn ATH nr varenda annat MAG 7 bolag ligger p ATH.

Fretag som Alphabet, Apple med mera lgger multipler av tesla p R&D inom Ai men nd r du sker p att just tesla kommer vinna de racet. Bara fr att VDn fr fretaget som r knd fr att snacka skit sger s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in