Citat:
Så fellow lidingölöpare, dags att börja peppa! Hur går förberedelserna?
Själv har jag (peppar peppar) haft två (för att vara mig) hyfsade träningsmånader bakom mig, passen blir längre och snabbare utan att det blir direkt tyngre. 44 km förra veckan, tror nog tamejfan det var veckodistansrekord, eller snudd på iaf. Inget som imponerar så jävla mycket kanske, men jag är nöjd
Kom precis hem från en regnig 14-km runda som började med 2 km uppför och där det under de sista 8 km blev 5x5 min intervaller, lagom ojämn kupering men de flackaste (nr 3 och 4) var under 4-tempo. Inte för att jag bryr mig så mycket längre men total-tempo blev 4.55. Lite i snabbaste laget kanske men oförskämt fräsch vid hemkomst. Får bli några sista kvalitetspass innan det är dags att vila sig i form.
Nån som vill dela med sig och få igång suget?
Själv har jag (peppar peppar) haft två (för att vara mig) hyfsade träningsmånader bakom mig, passen blir längre och snabbare utan att det blir direkt tyngre. 44 km förra veckan, tror nog tamejfan det var veckodistansrekord, eller snudd på iaf. Inget som imponerar så jävla mycket kanske, men jag är nöjd

Kom precis hem från en regnig 14-km runda som började med 2 km uppför och där det under de sista 8 km blev 5x5 min intervaller, lagom ojämn kupering men de flackaste (nr 3 och 4) var under 4-tempo. Inte för att jag bryr mig så mycket längre men total-tempo blev 4.55. Lite i snabbaste laget kanske men oförskämt fräsch vid hemkomst. Får bli några sista kvalitetspass innan det är dags att vila sig i form.
Nån som vill dela med sig och få igång suget?
Jag har fått ihop 5v med bra träning efter 5v av (ej löparrelaterad) skada där jag inte kunde träna alls. Slog nu i augusti mitt mängdrekord för en månad (260km) och toppade med en vecka på strax över 80km.
Så på det sättet kunde jag inte förberett mig bättre, det jag är lite orolig för är att jag kört för lite tröskel och längre intervaller. Istället har det blivit mycket korta intervaller, då jag tränat en del med andra.
Kör sista passet över 20km nu till helgen, och tänkte då köra en kuperad runda i skogen med kanske 3x5km i tänkt LL-tempo. Troligtvis något kortare kvalitetspass nästa vecka innan jag varvar ner och förhoppningsvis lyckas pricka formen. Målet är medaljtid (sub2:15)
Mycket pga sjukor och sånt blaj. Senaste sex veckorna har jag iaf snittat 30, vilket som sagt i den här samlingen inte är så mycket, men jag har känt mig rätt stark. Inte snabb, men uthålligt stark. Lite seg på dagens runda, men nu blir det lite ofrivilligt uppehåll 3-4 dar vilket kanske inte gör något.
Hur går det själv?