Citat:
Ursprungligen postat av TopC4T
Inte för att förstöra ditt retoriska övertag.. Men du gör samma sak som du bannar honom för. Du antyder att han har en psykisk störning varpå hans argument skall ogiltigförklaras.
Såhär ska du säga: "Dina argument är osakliga personangrepp och därför ogiltiga." Eller så säger du inget alls och fortsätter diskutera sakfrågan med de som inte ägnar sig åt personangrepp.
Det är jag mycket medveten om, det var en medveten handling då han tog upp att personen skulle ha en psykisk personlighetsstörning. Det jag ville göra var att eventuellt påvisa att det kanske är han som lider av denna störning då han uppenbarligen har en fetisch för att angripa debattörer med personangrepp istället för konstruktiva argument.
Det var en nypa ironi. Jag tackar dig för ditt rättande. Hatten av.
On topic: Sakine höll sig förvånansvärt lite bakom kulisserna i debatten men när hon väl kunde komma till tals så försökte hon dels ge en nyanserad bild av läget och samtidigt så var hon, mycket viktigt, självkritisk till hur flera av hennes kollegor agerat i sina texter och artiklar.
Jag tycker det var synd att hon inte kunde tillägga mer i debatten. Jag både tycker och tror att hon kunde tillföra flera poänger främst gällande det större ansvaret som bör ligga på varje enskild journalist i frågan om att föregå med gott exempel. Något som många verkar ta väldigt lätt på.
Undrar om hon kände själv att debatten mer handlade om Avpixlat än om hur man ska hantera näthatet. Hoppas att hon nu i efterhand kan skriva ihop hennes tankar om debatten och eventuellt vad hon inte fick sagt.