2014-01-03, 01:53
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zWink
Har lusläst lite men inte hittat mycket alls om 4.4.2, fungerar fortfaranade att ge rättigheter på min Nexus 5. Får upp att inställningar stoppades, finns det något manuellt sätt att ge den rättigheter än genom själva programvaran?

MVH

PS. Har använt din app väldigt länge, keep up the good work

Nej, Fejkbiljett fungerar inte på 4.4.2 och kommer inte göra det såvida vi inte skriver om så att Fejkbiljett blir standard-sms-hanterare (och det blir ett jäkla bök) eller någon automagiskt hittar en ny metod för att ge Fejkbiljett rättigheter.
Citera
2014-01-03, 02:02
Medlem
zWinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Nej, Fejkbiljett fungerar inte på 4.4.2 och kommer inte göra det såvida vi inte skriver om så att Fejkbiljett blir standard-sms-hanterare (och det blir ett jäkla bök) eller någon automagiskt hittar en ny metod för att ge Fejkbiljett rättigheter.

Så jäkla segt att man måste sitta med mina andra Nexus i fickan med 4.3.
Men att klaga och vara bitter hjälper inte, jag kommer iväg någonstans i alla fall tack vare dig/er.

Mvh
Citera
2014-01-03, 11:39
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zWink
Så jäkla segt att man måste sitta med mina andra Nexus i fickan med 4.3.
Men att klaga och vara bitter hjälper inte, jag kommer iväg någonstans i alla fall tack vare dig/er.

Mvh
Jag har stock AOSP 4.4.2 från Broodplank (XDA) på min S4 och fejkbiljett fungerar alldeles utmärkt!

Kan bero på att den är rootad men jag har en kategori under inställningar vid namn "Appåtgärder", där jag kan ge fejkbiljett tillåtelse att skriva sms

Så helt förstörd är den inte på 4.4.2, sitter på bussen och skriver detta med en fungerande fejkbiljett
Citera
2014-01-03, 17:45
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskenet
Det där har jag sett, men det står ju ingenting om SMS-biljetter där.

Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Med tanke på att branden slog ut alla andra system så kan man anta att den också slog ut SMS-biljetterna.

Jag pratade precis med SL. SMS-biljetterna har inte påverkats av kabelbranden.
Citera
2014-01-04, 00:31
Medlem
Ropeburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiingdomofheaven
Jag har stock AOSP 4.4.2 från Broodplank (XDA) på min S4 och fejkbiljett fungerar alldeles utmärkt!

Kan bero på att den är rootad men jag har en kategori under inställningar vid namn "Appåtgärder", där jag kan ge fejkbiljett tillåtelse att skriva sms

Så helt förstörd är den inte på 4.4.2, sitter på bussen och skriver detta med en fungerande fejkbiljett

Hmmm... det där var ju intressant för även jag hittar denna inställningar under Inställningar-->Kategorin Wireless&Networks-->More-->Default SMS app men däremot finns inte Fejkbiljett med här, endast Hangouts, SMS Backup & Restore (används för att återställa SMS mellan androidlurar) samt såklart messaging.

Nån aning om varför jag saknar Fejkbiljett här? Det som händer just nu på 4.4.2 är att jag får ett meddelande där det står "A ticket has been created!" och sen går jag tillbaka till App drawer efter att jag tryckt på Create

ROMen som används är CM11
Citera
2014-01-04, 01:22
Medlem
Ropeburns avatar
Efter att ha tittat runt lite hittade jag appen Permission Manager - App ops tack vare detta inlägg:
(FB) fT, förfalska sms-biljetter för Android

Löste problemet åtminstone för min del. Väl inne i appen så bläddrade jag till fliken Messaging och valde att här inne ge Fejkbiljett skriv och läsåtkomst till SMS.

Hoppas detta kan hjälpa andra som kommer få samma problem framöver.
Citera
2014-01-04, 01:44
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ropeburn
Efter att ha tittat runt lite hittade jag appen Permission Manager - App ops tack vare detta inlägg:
(FB) fT, förfalska sms-biljetter för Android

Löste problemet åtminstone för min del. Väl inne i appen så bläddrade jag till fliken Messaging och valde att här inne ge Fejkbiljett skriv och läsåtkomst till SMS.

Hoppas detta kan hjälpa andra som kommer få samma problem framöver.
Skönt att det löste sig Hade inte klarat mig utan fejkbiljett så jävligt glad det funkar
Citera
2014-01-04, 09:54
Medlem
Superbra jobbat med appen, hittade den precis, guldvärd!

Två simpla frågor bara.
Kan man stödja dig på något sätt? Du lägger ändå ner tid på att fixa buggar, uppdatera och ge folk support.

Och andra frågan, när jag fått inkommande smset så heter avsöndaren alltid annorlunda, tex SL600, SL361, SL295, U get it..

Aldrig använt riktig sms-biljett så vet inte hur den beter sig på riktigt..

Samsung Galaxy S4
Android 4.2.2
Citera
2014-01-04, 10:07
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropikhoe
Superbra jobbat med appen, hittade den precis, guldvärd!

Två simpla frågor bara.
Kan man stödja dig på något sätt? Du lägger ändå ner tid på att fixa buggar, uppdatera och ge folk support.

Och andra frågan, när jag fått inkommande smset så heter avsöndaren alltid annorlunda, tex SL600, SL361, SL295, U get it..

Aldrig använt riktig sms-biljett så vet inte hur den beter sig på riktigt..

Samsung Galaxy S4
Android 4.2.2

Avsändaren är alltid slumpad, så SL600, SL312 SLXXX etc etc är korrekt.

Du kan stödja mig antingen via BTC 1D9pXZbPb1myz3DVry6L8KjL6JfkZHsQPJ eller ge en gåva till läkare utan gränser, http://www.lakareutangranser.se/gavor/belopp
Citera
2014-01-04, 10:30
Medlem
Att fejkbiljett 0.9.1 inte skulle fungera på KitKat 4.4.2 är fel.
Det fungerar ypperligt bra på min Nexus 5.
Citera
2014-01-04, 12:26
Medlem
Stöd i form av äkta biljetter från andra städer är också uppskattat!
Citera
2014-01-04, 13:12
Medlem
Rasande-Roses avatar
Har använt fejkbiljett i en vecka nu på pendeltåget till/från Huddinge, tunnelbanan samt buss inom Huddinge kommun. Fungerat utmärkt så här långt. Ingen spärrvakt eller busschaffis har sagt något, de tittar inte ens misstänkt på mig eller min mobil.

SL verkar inte särskilt många biljettkontrollanter ute nu heller.

Använder Huawei Ascend P6 med android 4.2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in