2014-01-04, 14:02
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Median
Det gjorde han, och den gick genom. Han lät mig gå i vilket fall som helst, kan ha varit att den misslyckade att skanna men att han inte brydde sig då det såg ut som en riktig biljett och att det likväl kunde varit hans app som buggade sig.

Låter riskfyllt. Fejkbiljett är ju bedrägligt beteende. Bättre då att säga att man inte har någon biljett alls.
Citera
2014-01-04, 19:49
Medlem
vinke4334s avatar
Hur installerar jag den? Jag laddade ner filen sen kopplade jag mobilen till datorn och sen högerklickar jag på filen och trycker på skicka till->xperia Z1, men inget händer? när jag gör det igen så bara kommer det att mobilen redan har filen men om jag kollar i telefonen hittar jag ingen app eller så... wtf
Citera
2014-01-04, 19:55
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinke4334
Hur installerar jag den? Jag laddade ner filen sen kopplade jag mobilen till datorn och sen högerklickar jag på filen och trycker på skicka till->xperia Z1, men inget händer? när jag gör det igen så bara kommer det att mobilen redan har filen men om jag kollar i telefonen hittar jag ingen app eller så... wtf

Du måste gå in via ex, Mina Filer (på telefonen) och leta reda på .apk-filen, klicka på den och sedan installera appen. Enklast är om du lägger den på ex, sd-kortet rakt upp och ner (dvs, inte i en mapp), eller på något annat ställe där du enkelt kan hitta den. I bland kan du inte installera .apk via filhanteraren och måste då antingen se till att installation av okända källor är påslaget eller ladda ner en sk. "apk installer" från google play store.
Citera
2014-01-04, 19:59
Medlem
vinke4334s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Du måste gå in via ex, Mina Filer (på telefonen) och leta reda på .apk-filen, klicka på den och sedan installera appen. Enklast är om du lägger den på ex, sd-kortet rakt upp och ner (dvs, inte i en mapp), eller på något annat ställe där du enkelt kan hitta den. I bland kan du inte installera .apk via filhanteraren och måste då antingen se till att installation av okända källor är påslaget eller ladda ner en sk. "apk installer" från google play store.
förlåt att jag frågar, trodde jag kunde lite mer om sånt här men jag är visst helt efter när det kommer till mobiltelefoner... men vart hittar jag mina filer på telefonen? har xperia z1...

EDIT: Löste det... tack för hjälpen.

Verkar som att appen har ett problem... När jag tar Stockholm->Helt pris->A+B så funkar det, men om jag tar reducerat istället för helt med alla andra inställningar rätt så krashar appen? Står att "fejkbiljett har tyvärr stoppats"
Senast redigerad av vinke4334 2014-01-04 kl. 20:06.
Citera
2014-01-04, 20:19
Medlem
Citat:
Du bör uppdatera din guide med de nya länkarna till Fejkbiljett och skriva någon rad att fT's biljetter har fel utseende på UL-biljetterna. Och självklart är ju min version bättre

Nu har jag uppdaterat länkarna till 0.9. Kan också meddela att huvudinlägget fått 46 000 views, så alla som känner att de fått nytta från guiden, skicka några BTC till den enda aktiva utvecklaren av android för tillfället, dvs Essylias adress.

Har du något emot att jag skriver ut din BTC adress i blogginlägget? Pga min konfig går det inte att PM:a här på flashback, därav detta inlägg.

-- Guide till SMS-fejkbiljetter / Guide to fake SMS-tickets --
Senast redigerad av Plankningsnamnden 2014-01-04 kl. 20:22.
Citera
2014-01-04, 20:37
Medlem
Rasande-Roses avatar
Jag drog mitt strå till stacken och satte in 75kr på läkare utan gränser. Behöver programutvecklaren personligen pengar, så kan det också ordnas vid ett senare tillfälle.
Citera
2014-01-04, 20:53
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinke4334
förlåt att jag frågar, trodde jag kunde lite mer om sånt här men jag är visst helt efter när det kommer till mobiltelefoner... men vart hittar jag mina filer på telefonen? har xperia z1...

EDIT: Löste det... tack för hjälpen.

Verkar som att appen har ett problem... När jag tar Stockholm->Helt pris->A+B så funkar det, men om jag tar reducerat istället för helt med alla andra inställningar rätt så krashar appen? Står att "fejkbiljett har tyvärr stoppats"

Se till att du har den senaste versionen av Fejkbiljett, den som ligger i min signatur.

Citat:
Ursprungligen postat av Plankningsnamnden
Nu har jag uppdaterat länkarna till 0.9. Kan också meddela att huvudinlägget fått 46 000 views, så alla som känner att de fått nytta från guiden, skicka några BTC till den enda aktiva utvecklaren av android för tillfället, dvs Essylias adress.

Har du något emot att jag skriver ut din BTC adress i blogginlägget? Pga min konfig går det inte att PM:a här på flashback, därav detta inlägg.

-- Guide till SMS-fejkbiljetter / Guide to fake SMS-tickets --

Skriv ut BTC-adressen om du vill, men skriv gärna med läkare utan gränser länken också. Vill någon stödja mig personligen så sure men jag ser hellre att LUG får pengarna.

Alternativt att folk skickar in donationer via BTC så för jag vidare de till LUG (vissa kanske inte har möjlighet att sätta in till LUG direkt utan endast har tillgång till BTC, är paranoid, etc, etc, etc)
Senast redigerad av Essylia 2014-01-04 kl. 20:55.
Citera
2014-01-05, 12:11
Medlem
.

Angående Permission Manager så finns det ju minst en 4-5 olika, och nu har ju t.o.m. välrenommerade AntiVirus företaget F-Secure tagit fram en sådan, som finns på:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsecure.app.permissions.privacy

Annars finns ju också t ex:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appaholics.applauncher

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gmail.heagoo.pmaster

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gmail.permissionmanager

Men på nya Android 4.3 (på en Galaxy S3) så behövs ingen Permission Manager, för jag kör med gamla Fejkbiljett 0.2, och den har funkat hur bra som helst sen den installerades på Android 4.1.2 för lääänge sedan, och fungerar alltså fortfarande sedan uppgraderingen till Android 4.3.

.
Citera
2014-01-05, 15:38
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
.

Angående Permission Manager så finns det ju minst en 4-5 olika, och nu har ju t.o.m. välrenommerade AntiVirus företaget F-Secure tagit fram en sådan, som finns på:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsecure.app.permissions.privacy

Annars finns ju också t ex:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appaholics.applauncher

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gmail.heagoo.pmaster

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gmail.permissionmanager

Men på nya Android 4.3 (på en Galaxy S3) så behövs ingen Permission Manager, för jag kör med gamla Fejkbiljett 0.2, och den har funkat hur bra som helst sen den installerades på Android 4.1.2 för lääänge sedan, och fungerar alltså fortfarande sedan uppgraderingen till Android 4.3.

.

Du bör uppdatera till Fejkbiljett 0.9, och det är 4.4.2 som har problem med permissions, inte 4.3
Citera
2014-01-06, 11:22
Medlem
Citat:
Du bör uppdatera till Fejkbiljett 0.9, och det är 4.4.2 som har problem med permissions, inte 4.3

Tyckte nån skrev att det inte funkade på hans 4.1.2, men Ok.

Och varför uppdatera när 0.2 funkar perfekt, åker bara i Sthlms innerstad, och genererar bara en sorts biljett, och det funkar alltid.

Don't mess with a Winning Number! ;-)
Citera
2014-01-06, 12:22
Medlem
Citat:

Och varför uppdatera när 0.2 funkar perfekt, åker bara i Sthlms innerstad, och genererar bara en sorts biljett, och det funkar alltid.

Du borde bland annat stöta på buggen som gör att programmet krashar ca var tionde gång.
Citera
2014-01-06, 16:58
Medlem
Essylias avatar
Citat:

Precis som Olangu säger, du kan stöta på buggen när appen kraschar (1/10 biljetter typ), men om det fungerar fint så behöver du givetvis inte uppdatera, men jag ger ingen support till äldre versioner ^_^. (om du nu bara åker på en sorts biljett så bör du ju inte stöta på några problem, men man vet aldrig)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in