2014-02-01, 10:16
Medlem
noremlacs avatar
Ser biljetterna annorlunda ut nu när Klarna har tagit över betalning av SMS-biljetterna, eller är utseendet opåverkat?

EDIT: missade inlägget lite längre upp :whoco:
Citera
2014-02-01, 17:28
Medlem
Essylias avatar
Godmorgon/kväll/dag/natt.

Jag har uppdaterat appen till det nya utseendet för Stockholmbiljetter.

Vi måste få¨bekräftat med äkta biljetter huruvida utseendet har ändrats samt om detta gäller övriga städer(Västerås, Örebro, Göteborg, Uppsala) så har du åkt idag (1 Februari) eller känner någon som åkt med SMS-biljett, var en vänlig själ och posta dessa i tråden eller i ett PM till mig.

Eftersom vi inte fått det bekräftat med riktiga biljetter utan endast en "källa inom SL" så kan jag inte lova att utseendet är 100% korrekt och ALL användning sker på egen risk. (se Ansvarsfriskrivning i README.md)

http://www.uploadmb.com/dw.php?id=1391272101

Eller som vanligt, i min signatur.
Citera
2014-02-01, 18:17
Medlem
ManUnitedFans avatar
Så vad då har UL gjort om sina biljetter?
Citera
2014-02-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Godmorgon/kväll/dag/natt.

Jag har uppdaterat appen till det nya utseendet för Stockholmbiljetter.

Vi måste få¨bekräftat med äkta biljetter huruvida utseendet har ändrats samt om detta gäller övriga städer(Västerås, Örebro, Göteborg, Uppsala) så har du åkt idag (1 Februari) eller känner någon som åkt med SMS-biljett, var en vänlig själ och posta dessa i tråden eller i ett PM till mig.

Eftersom vi inte fått det bekräftat med riktiga biljetter utan endast en "källa inom SL" så kan jag inte lova att utseendet är 100% korrekt och ALL användning sker på egen risk. (se Ansvarsfriskrivning i README.md)

http://www.uploadmb.com/dw.php?id=1391272101

Eller som vanligt, i min signatur.

Utseendet har ändrats. Konduktören såg direkt att de var det gamla utseendet och lackade ur. Hade inte senaste versionen som släpptes idag (Stockholm)
Senast redigerad av spaxx 2014-02-01 kl. 18:23.
Citera
2014-02-01, 18:30
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManUnitedFan
Så vad då har UL gjort om sina biljetter?

Jag har ingen aning. Ska du åka med UL så köp en biljett och kolla, alternativt stöd projektet och köp en biljett ändå. Det enda jag ändrat hittills är Stockholms-biljetter då utseendet har ändrats.

Citat:
Ursprungligen postat av spaxx
Utseendet har ändrats. Konduktören såg direkt att de var det gamla utseendet och lackade ur. Hade inte senaste versionen som släpptes idag (Stockholm)

Där ser man, då fick jag det bekräftat, tackar! Känner du någon eller några som åker i de övriga städerna (Örebro, Göteborg, Västerås, Uppsala) och har köpt sms-biljett idag så var vänlig hör efter om du har möjlighet att få tag på den och skicka den i ett PM till mig så jag vet om det är någon annan stad än Stockholm som fått sitt utseende uppdaterat. Alternativt, köp en biljett till valfri stad som ett "tack för appen"-tecken och skicka in den till mig i ett PM.
Citera
2014-02-01, 19:32
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning. Ska du åka med UL så köp en biljett och kolla, alternativt stöd projektet och köp en biljett ändå. Det enda jag ändrat hittills är Stockholms-biljetter då utseendet har ändrats.

Där ser man, då fick jag det bekräftat, tackar! Känner du någon eller några som åker i de övriga städerna (Örebro, Göteborg, Västerås, Uppsala) och har köpt sms-biljett idag så var vänlig hör efter om du har möjlighet att få tag på den och skicka den i ett PM till mig så jag vet om det är någon annan stad än Stockholm som fått sitt utseende uppdaterat. Alternativt, köp en biljett till valfri stad som ett "tack för appen"-tecken och skicka in den till mig i ett PM.
Det är väl endast SL som har bytt SMS-leverantör (och därmed ändrade utseendet i processen, enligt interna dokument)? Så det finns inget fog för att anta att någon annan skulle ha ändrat utseendet.
Citera
2014-02-01, 19:41
Medlem
Citat:

Kan inte installera hjälp kan inte öppna filen
Citera
2014-02-01, 19:43
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plankningsnamnden
Det är väl endast SL som har bytt SMS-leverantör (och därmed ändrade utseendet i processen, enligt interna dokument)? Så det finns inget fog för att anta att någon annan skulle ha ändrat utseendet.

Förvisso men man vet aldrig, resten av bolagen kanske får för sig att byta de med, systemen ser ju rätt snarlika ut.
Citera
2014-02-01, 19:45
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hazzoni
Kan inte installera hjälp kan inte öppna filen

http://anarkokapitalist.blogspot.se/2013/06/plankning-sms-fejkbiljetter-for-att-aka.html, scrolla ner till "problem med att installera" och läs. Bra och matnyttig guide.
Citera
2014-02-01, 21:02
Medlem
AmexV-s avatar
Blev precis nekad. Eller ja, fick ju åka med men han sa att de ändrat från idag. Hurvida skillnaden är en punkt eller ej vet jag inte men ändrat är det
Citera
2014-02-01, 21:04
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmexV-
Blev precis nekad. Eller ja, fick ju åka med men han sa att de ändrat från idag. Hurvida skillnaden är en punkt eller ej vet jag inte men ändrat är det

Använd den senaste versionen av appen, den har det korrekta utseendet. (länken i min sig...)
Citera
2014-02-01, 21:29
Medlem
Deviance88s avatar
Någon som har möjlighet att lägga upp den senaste versionen, känns segt att söka igenom tråden och finns rätt många länkar.

Med tanke också på att biljetterna görs / gjordes om idag

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in