2014-04-22, 10:15
Medlem
WoDegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoDegen
Mina övriga "riktiga" sms får rätt tidsstämpel i min smshanterare. Bara FBs sms som blir så. Har senaste version nedladdad via din signatur.
Ska rota vidare i det och se om jag kan hitta felet.
Att tillägga är att om man helt tar bort tidsstämplar så är detta såklart ett ickeproblem.
Har felsökt lite och märkt att om man kryssar i "Ursprungliga tidsstämplar - Visa skickdatum istället för mottagelsedatum" som alternativ för sina tidsstämplar så anges "1 januari 1970 01:00" som tidsstämpel för FBs sms.
Citera
2014-04-23, 02:38
Medlem
Jag har en Xperia Z och har försökt ladda ner senaste versionen men det kommer bara upp massa filer...
Citera
2014-04-23, 16:39
Medlem
Tjena

Jag har åkt på fakemess i snart sex års tid, en ganska slapp uträkning gör gällande att jag har sparat ca 45k på det. Den senaste tiden tack vare dig Essylia.

Finns det möjlighet att ge dig en mindre donation eller är du helt ointresserad av sånt?
Citera
2014-04-23, 17:00
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElectionChaos
Tjena

Jag har åkt på fakemess i snart sex års tid, en ganska slapp uträkning gör gällande att jag har sparat ca 45k på det. Den senaste tiden tack vare dig Essylia.

Finns det möjlighet att ge dig en mindre donation eller är du helt ointresserad av sånt?

Bitcoin: 15KTrMTKET1B8ggvFiLU6p3uQEm5PkSZZk
Litecoin: Lbd9SFKhv3SPK5aZ2RAugpffFGpMku351c
http://www.lakareutangranser.se/ge-gava/privatperson
Citera
2014-04-24, 08:04
Medlem
Jag tog bort den gamla versionen och skulle ladda ner den nya och filen är en zip fil och inte apk hur gör jag med den? När jag trycker på den så extraherar den filerna och jag får en ny mapp som inte gör ett smack
Senast redigerad av Slimak 2014-04-24 kl. 08:06.
Citera
2014-04-24, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slimak
Jag tog bort den gamla versionen och skulle ladda ner den nya och filen är en zip fil och inte apk hur gör jag med den? När jag trycker på den så extraherar den filerna och jag får en ny mapp som inte gör ett smack

Det där beror på din Webbläsare, den blir förvillad.

Döp bara om filen till .APK så funkar det sen.
Citera
2014-04-24, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkanW
Det där beror på din Webbläsare, den blir förvillad.

Döp bara om filen till .APK så funkar det sen.

Funkar inte på min samsung blir .apk.zip
Dessutom om jag laddar ner dem gamla versionerna så laddas dem normalt som apk filer
Senast redigerad av Slimak 2014-04-24 kl. 09:54.
Citera
2014-04-24, 11:29
Medlem
WoDegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slimak
Funkar inte på min samsung blir .apk.zip
Dessutom om jag laddar ner dem gamla versionerna så laddas dem normalt som apk filer
Från FAQ:en;
"F: Hur laddar jag ner och installerar Fejkbiljett?
S: Direkt i mobilen: Ladda ned via länken i min signatur. Har du problem med att ladda ner så installera Chrome Browser från play store och öppna länken i Chrome.
När nedladdningen är klar borde statusraden (raden längst upp i din mobil där batteri, klocka mm finns) indikera det. Då kan du öppna .apk filen direkt från den. Annars får du leta upp .apk filen genom sökfunktion eller navigation i din filhanterare och öppna den därifrån. Har du ingen filhanterare installera OI File Manager från play store.
Installationen borde börja av sig själv. Klart.
Du borde även gå in i inställningar och bocka i "Skapa utgående SMS". (detta gör så att även ett utgående sms skapas, det med koden för vilka zoner du ska åka i, utifall att ex, spärrvakten vill se det).

Nedladdning via dator:
Ladda ned filen från länken i min signatur.
Vid problem med att ladda ned testa annan webbläsare som Chrome eller Firefox.
För över till mobilen via USB-sladd eller trådlöst, exempelvis Dropbox, email, etc.
Gå till den mapp där du kopierade .apk filen via din telefons inbyggda filhanterare. Har du ingen filhanterare installera OI File Manager från play store.
Öppna .apk filen
Installationen borde börja av sig själv. Klart.
Du borde även gå in i inställningar och bocka i "Skapa utgående SMS". (detta gör så att även ett utgående sms skapas, det med koden för vilka zoner du ska åka i, utifall att ex, spärrvakten vill se det).

I version 0.16 av Fejkbiljett så finns det också möjlighet att uppdatera direkt via applikationen, kolla in de nya inställningarna under Meny > Inställningar!

F: Men det fungerar inte, vad är fel?
S: Först och främst se till att "okända källor" är aktiverad
På din enhet, öppna Inställningar → Program och markera "Okända källor". Detta tillåter installation av appar som inte finns på Google Play Store (dvs, Fejkbiljett!).

Har du laddat ner via telefonen så pröva att ladda ner via datorn, se punkten ovan. Använder du ex, Internet Explorer så kan den få för sig att döpa om .apk-filen till .zip. Då måste du själv ändra filändelsen till .apk för att telefonen ska känna igen filen."
Citera
2014-04-24, 15:03
Medlem
Barc0s avatar
Kontrollanterna har exploderat överallt ! Känns som om dom finns varje station nu för tiden. Finns en sida på Facebook där folk varnar i vilka stationer kontrollanterna befinner sig. Jag rekommenderar er att bli medlemmar så att ni inte åker fast när ni använder appen!

https://www.facebook.com/groups/313866065321960/694526743922555/?notif_t=group_activity
Citera
2014-04-24, 15:30
Medlem
ClowneNs avatar
Någon som använt denna i Göteborg det senaste och åkt på kontroll och det funkat?
Citera
2014-04-24, 17:07
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barc0
Kontrollanterna har exploderat överallt ! Känns som om dom finns varje station nu för tiden. Finns en sida på Facebook där folk varnar i vilka stationer kontrollanterna befinner sig. Jag rekommenderar er att bli medlemmar så att ni inte åker fast när ni använder appen!

https://www.facebook.com/groups/313866065321960/694526743922555/?notif_t=group_activity
Där rapporteras dock en bråkdel av kontrollerna så det bästa skyddet är örnblick och en knyten näve.
Citera
2014-04-24, 20:43
Medlem
MiniCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barc0

Jag använder Twitter: https://twitter.com/slbiljett
Finns en app också, kostar 7kr på Play Store, har dock inte testat den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in