2014-01-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Beroende på sms-hanterare och modell så kan SL/UL/företaget filtreras/försvinna och det är helt normalt, det händer även på de riktiga biljetterna så skulle någon kommentera att "men, SL saknas ju!" så får du tjaffsa emot och säga att det blir så på din telefon, att du alltid blir "förolämpad" för att alla spärrvakter tjatar om det, osv.
Tack för hjälpen! Keep up the good work!
Citera
2014-01-02, 15:08
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Nej, men det hade varit en kabelbrand i Sl, SJ, och Systembolagets servrar igår. Så man kunde inte generera riktiga biljetter, hur länge det varar vet jag inte, men fram till att det är löst så bör man avstå från att använda fejkbiljetten.

Vart har du sett den informationen?
Citera
2014-01-02, 15:11
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskenet
Vart har du sett den informationen?

http://sl.se/

Citat:
Vid 01-tiden på nyårsnatten slog en kabelbrand ut elförsörjningen till servrarna hos vår IT-leverantör. Detta påverkade bland annat trafikinformationen i trafiken samt sl.se och mobil.sl.se. Under kvällen den 1 januari har sl.se och reseplaneraren gått igång. Vi arbetar med att få igång alla system snarast möjligt.
Citera
2014-01-02, 15:18
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
http://sl.se/

Det där har jag sett, men det står ju ingenting om SMS-biljetter där.
Citera
2014-01-02, 15:20
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskenet
Det där har jag sett, men det står ju ingenting om SMS-biljetter där.

Med tanke på att branden slog ut alla andra system så kan man anta att den också slog ut SMS-biljetterna.
Citera
2014-01-02, 16:07
Avslutad
Skannad av kontrollant, biljetten fick ok. Senaste versionen, Stockholm C - Älvsjö.
Citera
2014-01-02, 16:38
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Median
Skannad av kontrollant, biljetten fick ok. Senaste versionen, Stockholm C - Älvsjö.

Så kontrollanten scannade din biljett med deras scanner (En app på deras smartphone) och den gick igenom? O_o. Det har jag ytterst svårt att tro på.
Citera
2014-01-02, 18:18
Avslutad
Citat:
Så kontrollanten scannade din biljett med deras scanner (En app på deras smartphone) och den gick igenom? O_o. Det har jag ytterst svårt att tro på.

Det gjorde han, och den gick genom. Han lät mig gå i vilket fall som helst, kan ha varit att den misslyckade att skanna men att han inte brydde sig då det såg ut som en riktig biljett och att det likväl kunde varit hans app som buggade sig.
Citera
2014-01-02, 18:19
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Median
Det gjorde han, och den gick genom. Han lät mig gå i vilket fall som helst, kan ha varit att den misslyckade att skanna men att han inte brydde sig då det såg ut som en riktig biljett och att det likväl kunde varit hans app som buggade sig.

Tror snarare att det har något med deras kabelproblem att göra, eller att han helt enkelt struntade i om appen visade fel och släppte igenom dig ändå eftersom biljetten ser äkta ut.
Citera
2014-01-02, 18:52
Medlem
Citat:
Tror snarare att det har något med deras kabelproblem att göra, eller att han helt enkelt struntade i om appen visade fel och släppte igenom dig ändå eftersom biljetten ser äkta ut.

Eller den gamla klassikern...

http://www.dn.se/sthlm/trasiga-lasare-leder-till-latsaskontroller-av-fardbevis/
Citera
2014-01-02, 19:18
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Eller den gamla klassikern...

http://www.dn.se/sthlm/trasiga-lasare-leder-till-latsaskontroller-av-fardbevis/

Haha, den där hade jag glömt
Citera
2014-01-03, 01:51
Medlem
zWinks avatar
Har lusläst lite men inte hittat mycket alls om 4.4.2, fungerar fortfaranade att ge rättigheter på min Nexus 5. Får upp att inställningar stoppades, finns det något manuellt sätt att ge den rättigheter än genom själva programvaran?

MVH

PS. Har använt din app väldigt länge, keep up the good work
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in