2013-09-28, 13:27
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rekkaone
Gick inte nu heller. testa dock bara från Es fileexplorerer nu och alla andra apk funkar där

Om du laddar ner apk:n via mobilen, pröva ladda ner den via datorn istället och för över via USB. Jag vet sedan tidigare att nerladdningen via mobilens webbläsare kan bli korrupt och således får du "paketet kan inte läsas in"
Citera
2013-09-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Om du laddar ner apk:n via mobilen, pröva ladda ner den via datorn istället och för över via USB. Jag vet sedan tidigare att nerladdningen via mobilens webbläsare kan bli korrupt och således får du "paketet kan inte läsas in"

Ja just det. De va samma med Ft appen. Nu gick allt bra. Har du nån tanke om varför det kan bli så?

Mvh Rekka
Citera
2013-09-28, 13:39
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rekkaone
Ja just det. De va samma med Ft appen. Nu gick allt bra. Har du nån tanke om varför det kan bli så?

Mvh Rekka

Ingen aning men jag antar att det beror på den inbyggda webbläsaren, eller om du laddar ner via 3g.
Citera
2013-09-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ingen aning men jag antar att det beror på den inbyggda webbläsaren, eller om du laddar ner via 3g.
Ok. najs att de funka iaf. kör chrome på pc och android via wifi.

tack för hjälpen
Citera
2013-09-28, 18:46
Medlem
Essylias avatar
Jag håller förövrigt på med att lägga till online-funktionalitet, vilket innebär att appen i fortsättningen kommer kräva tillgång till Internet för att automagiskt kunna kolla om det finns nya uppdateringar och således slipper man ladda ner en ny .apk varje gång det kommer en ny version.

För de jätteparanoida som tror att jag kommer sno dina meddelande, kontouppgifter, underkläder eller skostorlek så kan jag posta källkoden så kan ni gå igenom den och kompilera själva (glhf!)
Citera
2013-09-28, 20:56
Bannlyst
Vilken ska man använda då? Då denna sluta uppdateras så använde jag FT
Citera
2013-09-28, 21:34
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgione
Vilken ska man använda då? Då denna sluta uppdateras så använde jag FT

Du hittar den senaste versionen i min signatur och den länkar som det är just nu till 0.6 vilket har uppdaterad api mot den senaste versionen av android.
Citera
2013-09-29, 09:59
Medlem
Citat:
Jag håller förövrigt på med att lägga till online-funktionalitet, vilket innebär att appen i fortsättningen kommer kräva tillgång till Internet för att automagiskt kunna kolla om det finns nya uppdateringar och således slipper man ladda ner en ny .apk varje gång det kommer en ny version.

För de jätteparanoida som tror att jag kommer sno dina meddelande, kontouppgifter, underkläder eller skostorlek så kan jag posta källkoden så kan ni gå igenom den och kompilera själva (glhf!)

Låter kalas =)
Citera
2013-09-29, 13:16
Medlem
Åkte spårvagn i sthlm i fredags och då var det en person som förmodligen hade en fejkbiljett ett par säten ifrån mig. Konduktören sa att den var fejk men han stod på sig och sa att den inte var det. Konduktören sa ändå att han kunde se att den var fejk och att han hade rätt att gripa eller avhysa honom, hörde ej exakt. Han gjorde dock inte det då det var nån som såg lite huliganaktig ut som sa "ska du göra det eller" lite argt sådär haha.

Nu vet ju inte jag vilken app han använde men konduktören verkade helt säker. Yngre svensk man som såg lite nördig ut, så jag tror fan inte han ljög.
Citera
2013-09-29, 13:54
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixen misogyn
Åkte spårvagn i sthlm i fredags och då var det en person som förmodligen hade en fejkbiljett ett par säten ifrån mig. Konduktören sa att den var fejk men han stod på sig och sa att den inte var det. Konduktören sa ändå att han kunde se att den var fejk och att han hade rätt att gripa eller avhysa honom, hörde ej exakt. Han gjorde dock inte det då det var nån som såg lite huliganaktig ut som sa "ska du göra det eller" lite argt sådär haha.

Nu vet ju inte jag vilken app han använde men konduktören verkade helt säker. Yngre svensk man som såg lite nördig ut, så jag tror fan inte han ljög.

Det är _helt_ omöjligt för ögat att se huruvida biljetten är fejk eller inte (åtminstone med fejkbiljett). Vissa chaufförer kan helt enkelt chansa och påstå att den är fejk. Vid behov kan de ringa centralen och be de kolla om det faktiskt finns en biljett "hos" ditt nummer, men annars så nej, det är helt omöjligt att se skillnad på en riktig och en falsk biljett med blotta ögat
Citera
2013-09-29, 16:05
Medlem
Har hänt mig två gånger nu senaste veckan att spärrvakten vill kolla i min inkorg hur medelandet ser ut, och därefter inte släppt igenom mig (i sthlm). Är detta vanligt för er andra också?
Citera
2013-09-29, 17:04
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chief-as
Har hänt mig två gånger nu senaste veckan att spärrvakten vill kolla i min inkorg hur medelandet ser ut, och därefter inte släppt igenom mig (i sthlm). Är detta vanligt för er andra också?

Om du menar att han vill se det utgående sms:et så går det att välja om appen ska generera ett sådant också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in