Citat:
Ursprungligen postat av
Nordea-AB
Hej, såg inte detta idag och lät intressant!
- När man installerar filen och överför till sin mobil, var ska man lägga filen?
- Hur öppnar jag dessa filer för att göra förfalskade biljetter? Är det som en applikation?
- Hur fungerar detta? Vilka kollektiv-företag stödjer ni (alltså vilka bolag kan man åka med "fejkbiljett")?
- Har ni detta för X-TRAFIK som finns i Hälsingland? Om det inte finns, skulle ni kunna införa det? Gärna i Hälsingland, Sundsvall - Gävle - Hudiksvall - Järvsö - Ljusdal - Färila - Delsbo, m.m.
Tack, i förhand.
Med vänlig hälsning,
Nordea-AB
Du laddar ner en .apk-fil. Denna lägger du på telefonen och installerar med ex "Mina Filer" eller
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.openintents.filemanager&hl=sv
Det är en applikation/program som du öppnar upp, väljer stad samt vilka zoner du vill åka i. Appen skapar en biljett som du visar upp för chauffören/konduktören.
Den fungerar i Uppsala, Göteborg, Västerås, Örebro, Stockholm. Ladda ner och pröva appen så ser du exakt vilka zoner som stöds.
För att man ska kunna lägga till nya bolag/städer måste vi ha äkta biljetter. X-TRAFIK har såvitt jag vet en egen app för biljetter och den kan vi inte emulera. Däremot så har de väl även "vanliga" sms-biljetter för tätort. Oavsett så måste vi ha in
riktiga biljetter för den stad som ska läggas till.