2014-02-04, 17:29
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Krueger
Får följande meddelande när jag försöker installera senaste versionen:

Kör Android 4.1.3, någon idé vad som går snett? Har avinstallerat tidigare versioner, startat om mobilen och sett till att ha tillräckligt med minne ledigt.

Tack!

Se till att ladda ner via webbläsaren på datorn och för över med USB.
Citera
2014-02-04, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av usmcc
Vet ej om du var allvarlig eller ej men kan ju vara bra o veta om man bor på söder och skall åka 10 min efter att han skrev så kanske man hoppar ****l..

Mmm, en "seger", en dag, vid en tidpunkt, vid en station. Tänk lite längre tack.
Citera
2014-02-04, 18:46
Medlem
Rasande-Roses avatar
Åkte idag buss och pendel med uppdaterade versionen. Gick utmärkt. Tack för uppdateringen
Citera
2014-02-04, 19:14
Medlem
Hej, såg inte detta idag och lät intressant!
  • När man installerar filen och överför till sin mobil, var ska man lägga filen?
  • Hur öppnar jag dessa filer för att göra förfalskade biljetter? Är det som en applikation?
  • Hur fungerar detta? Vilka kollektiv-företag stödjer ni (alltså vilka bolag kan man åka med "fejkbiljett")?
  • Har ni detta för X-TRAFIK som finns i Hälsingland? Om det inte finns, skulle ni kunna införa det? Gärna i Hälsingland, Sundsvall - Gävle - Hudiksvall - Järvsö - Ljusdal - Färila - Delsbo, m.m.

Tack, i förhand.

Med vänlig hälsning,
Nordea-AB
Citera
2014-02-04, 19:18
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordea-AB
  • När man installerar filen och överför till sin mobil, var ska man lägga filen?
  • Hur öppnar jag dessa filer för att göra förfalskade biljetter? Är det som en applikation?
  • Hur fungerar detta? Vilka kollektiv-företag stödjer ni (alltså vilka bolag kan man åka med "fejkbiljett")?
  • Har ni detta för X-TRAFIK som finns i Hälsingland? Om det inte finns, skulle ni kunna införa det? Gärna i Hälsingland, Sundsvall - Gävle - Hudiksvall - Järvsö - Ljusdal - Färila - Delsbo, m.m.

Tack, i förhand.

Med vänlig hälsning,
Nordea-AB

Du laddar ner en .apk-fil. Denna lägger du på telefonen och installerar med ex "Mina Filer" eller https://play.google.com/store/apps/details?id=org.openintents.filemanager&hl=sv

Det är en applikation/program som du öppnar upp, väljer stad samt vilka zoner du vill åka i. Appen skapar en biljett som du visar upp för chauffören/konduktören.

Den fungerar i Uppsala, Göteborg, Västerås, Örebro, Stockholm. Ladda ner och pröva appen så ser du exakt vilka zoner som stöds.

För att man ska kunna lägga till nya bolag/städer måste vi ha äkta biljetter. X-TRAFIK har såvitt jag vet en egen app för biljetter och den kan vi inte emulera. Däremot så har de väl även "vanliga" sms-biljetter för tätort. Oavsett så måste vi ha in riktiga biljetter för den stad som ska läggas till.
Citera
2014-02-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordea-AB

Tack, i förhand.

Med vänlig hälsning,
Nordea-AB

Om du kollar några sidor bak eller söker i tråden så har jag svarat om Gävle där. För att lägga till dessa städer behöver vi som essylia skriver riktiga biljetter. Förmodligen krävs endast en enda biljett. Men har de ett eget system kan fler behövas.
Citera
2014-02-04, 19:41
Medlem
Humor!

Har SL hotat sina chaufförer med prygling eller?

En busschaufför med utländsk härkomst som spenderar en minut att granska meddelandet.
Citera
2014-02-04, 19:42
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Humor!

Har SL hotat sina chaufförer med prygling eller?

En busschaufför med utländsk härkomst som spenderar en minut att granska meddelandet.

Men han släppte på dig ändå? Du din buse! :O.

Ang. x-trafik, ser systemet ut som ex, Uppsala så är det enkelt att lägga till. Har de något annat system så blir det lite knepigare och då kan mer än en biljett behövas.
Citera
2014-02-04, 19:46
Medlem
AmexV-s avatar
Jag var i centralen för 30 sekunder sen vid spärrarna, när jag väl skulle gå igenom så stod en kille framför mig och visade en Sms biljett. När han blev nekad så tänkte jag att han bara missat att uppdatera sig, men när det väl var min tur så nekades även jag med min uppdaterade, samma biljett som jag åkt dit på. Blev lite orolig men förmoda att han bara var dum i Huvet och oteknisk (då han faktist var 60+) gick till en annan spärr och han kollade i 4-50 sekunder men sa okej tillslut.
Var.. Skumt.
Citera
2014-02-04, 19:50
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmexV-
Jag var i centralen för 30 sekunder sen vid spärrarna, när jag väl skulle gå igenom så stod en kille framför mig och visade en Sms biljett. När han blev nekad så tänkte jag att han bara missat att uppdatera sig, men när det väl var min tur så nekades även jag med min uppdaterade, samma biljett som jag åkt dit på. Blev lite orolig men förmoda att han bara var dum i Huvet och oteknisk (då han faktist var 60+) gick till en annan spärr och han kollade i 4-50 sekunder men sa okej tillslut.
Var.. Skumt.

SL har förmodligen satt lite ökad press på sina vakter eftersom utseendet har uppdaterats. Olyckligtvis så är inte alla spärrvakter medvetna om den här ändringen eller helt enkelt inte har tillräckligt med teknisk kompetens för att inse att biljetten faktiskt kan se annorlunda ut beroende på vilken telefon man har. Alternativt så nekade han dig eftersom du kom direkt efter en som redan blev nekad och spärrvakten var helt enkelt i det "mindsettet".
Citera
2014-02-04, 19:53
Medlem
Citat:
Var.. Skumt.

vart var det?
Citera
2014-02-04, 20:43
Medlem
Citat:
Var.. Skumt.

De gör lite som de vill.

Åkte från medis tidigt imorse där spärrvakten tittade på biljetten i någon halvminut innan han konstaterade att den var fejk. frågade hur han visste det varpå han sa att de får nya koder varje dag vilket är skitsnack,, han släptte motvilligt igenom mig efter några minuters prat.

Som de andra skrivit så har spärrvakterna säkert fått lite mer press på sig och försöker neka fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in