2013-11-18, 19:26
Medlem
NickDawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du bör tänka på övervakningskamerorna i fordonet, samt risken för att kontrollanterna enhälligt pekar ut dig vid en eventuell rättegång efter att du nekat till inkassokravet.

Jaså, du tror dem tar det så långt att övervakningskameror kollas samt att det kan bli rättegång?
Om du är säker på det så bör nog boten betalas om man åker dit..
Citera
2013-11-18, 19:30
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickDawg
Jaså, du tror dem tar det så långt att övervakningskameror kollas samt att det kan bli rättegång?

Det kan du utgå ifrån att de gör, ja.

Jag vet att (exempelvis) VÄsttrafik flera gånger drivit mål mot plankare i tingsrätten.
Den här snubben känner jag... eller ja... känner och känner, "vet vem det är och har träffat lite då och då " http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.712721-forlorade-mot-vasttrafik?m=print
Citera
2013-11-18, 22:03
Avslutad
Fyfan, varför har jag inte sett denna tråd innan? Grym app!
Citera
2013-11-18, 22:46
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Vad menar du med att det inte funkar med UL? Åkt med UL i en månadstid, 2-4 ggr per/dag med denna app och det har funkat utmärkt. Biljetterna ser ju likadana ut som äkta? Vissa chaffisar sitter ju med mallen de ska gå efter och jämför med sms-biljetten man själv har och man har fått åkt med varje gång.
https://github.com/ftdistribution/fT/issues/6
Citera
2013-11-18, 23:27
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
https://github.com/ftdistribution/fT/issues/6

Min blir som den riktiga.

Jag använder sms-appen GO Sms PRO, kanske den som gör att det blir rätt?
Citera
2013-11-19, 11:51
Medlem
Essylias avatar
Om ni ska diskutera fT så se till att vara noga att särskilja apparna åt, den här tråden är tillägnad Fejkbiljett och det är jag som utvecklar den för nuvarande. fT har inte blivit uppdaterad på ~6 månader och såvitt jag märkt så blir deras UL-biljetter felaktigt genererade.

Fejkbiljett har ENDAST stöd för SL + UL, dvs Stockholm och Uppsala samt länspassage/UL+SL-biljetter och biljetterna som fejkbiljett genererar är omöjliga att se med blotta ögat huruvida de är äkta eller ej. I en biljettkontroll av en KONTROLLANT så kommer de upptäcka att den är falsk, förklaring till detta finns några sidor bak i tråden.
Citera
2013-11-19, 12:44
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Om ni ska diskutera fT så se till att vara noga att särskilja apparna åt, den här tråden är tillägnad Fejkbiljett och det är jag som utvecklar den för nuvarande. fT har inte blivit uppdaterad på ~6 månader och såvitt jag märkt så blir deras UL-biljetter felaktigt genererade.

Fejkbiljett har ENDAST stöd för SL + UL, dvs Stockholm och Uppsala samt länspassage/UL+SL-biljetter och biljetterna som fejkbiljett genererar är omöjliga att se med blotta ögat huruvida de är äkta eller ej. I en biljettkontroll av en KONTROLLANT så kommer de upptäcka att den är falsk, förklaring till detta finns några sidor bak i tråden.

Jaha, det förklarar att det funkar för mig. Trodde vi pratade om samma app, men tydligen inte.

Kan väl slänga in ett tack till dig som gör att det blir billigt att åka buss
Citera
2013-11-19, 20:12
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickDawg
Rätta mig om jag har fel men har för mig att folk sagt att man kan ringa och neka till ISS samt Inkasso att man har åkt och fått bot, det är helt enkelt någon som uppgett just dina uppgifter i bedrägerisyfte. Så länge man inte visat leg för kontrollanten kan dem väl aldrig bevisa att du inte åkt, eller? Förresten, är det ISS eller Inkasso som skickar ut någon typ av blankett där man fyller i med bl a sin signatur och skickar in, sedan jämför dem med den på boten? Stämmer inte signaturerna överens slipper man då undan betalning? Någon som testat eller vet och kan bekräfta detta?

Sorry att jag hakar på detta OT, men det går jättebra att bestrida tilläggsavgifter. Kolla reglerna för övriga bluffakturor hos Konsumentverket. Det är inte ISS som bestämmer över en tilläggsavgift när du bestridit den, och deras "namnteckningsanalyser" är ingenting värda juridiskt.

Faktum är att enligt SL så friar de hellre än fäller när det gäller såna överklaganden

Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du bör tänka på övervakningskamerorna i fordonet, samt risken för att kontrollanterna enhälligt pekar ut dig vid en eventuell rättegång efter att du nekat till inkassokravet.

Övervakningskamerorna får inte användas annat än vid grövre brott, annars raderas filmerna efter ngn vecka. Har aldrig hänt att det använts vid plankning. Utpekanden skulle kunna hända, men oftast går det ju inte så långt eftersom tilläggsavgiften makuleras innan dess...
Citera
2013-11-20, 20:25
Medlem
moshkas avatar
Tja. Jag är helt ny på Android fronten.
Har precis fått en Samsung note 3, 4.3 jellybean tror jag att Android versionen är.

Jag har laddat ner den senaste versionen utav fejk appen men det går inte att öppna filen. Behöver jag rota telefonen för att det ska funka?
Citera
2013-11-20, 20:57
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshka
Tja. Jag är helt ny på Android fronten.
Har precis fått en Samsung note 3, 4.3 jellybean tror jag att Android versionen är.

Jag har laddat ner den senaste versionen utav fejk appen men det går inte att öppna filen. Behöver jag rota telefonen för att det ska funka?

Nej. Se till att ladda ner appen via datorn och för över den med USB-kabel till telefonen. Laddar du ner filen via webbläsaren I telefonen så kan filen bli korrupt.
Citera
2013-11-20, 21:23
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av moshka

Läs vad jag svarade JapanKina 2013-11-17, 11:34 här ovan, borde funka för dig också.

Och filens filändelse/extension ska sluta på .APK inte med nåt annat.

Är filen du hämtar packad med RAR eller ZIP, så är filändelsen istället .RAR eller .ZIP och då måste du först Packa UPP filen på din dator, innan du SEN kopierar över den till din Phån och installerar där genom att dutta på .APK filen.

Och NEJ, naturligtvis behöver man inte roota nån Phån för att det ska funka.

.
Citera
2013-11-20, 22:43
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
.

Läs vad jag svarade JapanKina 2013-11-17, 11:34 här ovan, borde funka för dig också.

Och filens filändelse/extension ska sluta på .APK inte med nåt annat.

Är filen du hämtar packad med RAR eller ZIP, så är filändelsen istället .RAR eller .ZIP och då måste du först Packa UPP filen på din dator, innan du SEN kopierar över den till din Phån och installerar där genom att dutta på .APK filen.

Och NEJ, naturligtvis behöver man inte roota nån Phån för att det ska funka.

.

Filen är förövrigt i formatet .apk direkt så om h*n får hem en zip/rar/whatever så är det helt fel. Den senaste versionen finns alltid i min signatur och den är alltid i formatet .apk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in