Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-03, 16:42
  #3193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Finns det liknande för norrtåg?

Liknande VAD?

Fejkade SL-SMS Biljetter fungerar inte i Sthlm sen ca 1 år tillbaks, läs bakåt i tråden.

Sannolikt har även andra bolag än SL satt stopp på missbruket.
Citera
2016-12-07, 18:52
  #3194
Medlem
Biotopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubbelubbe

Fejkade SL-SMS Biljetter fungerar inte i Sthlm sen ca 1 år tillbaks, läs bakåt i tråden.


Utanför sthlms innerstad funkar de fortfarande, åkte senast i söndags på biljett från appen.
Citera
2016-12-08, 07:41
  #3195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biotope
Utanför sthlms innerstad funkar de fortfarande, åkte senast i söndags på biljett från appen.

Ja, det stackarna har väl ännu inte fått Läsare för SMS-biljetter, de kör väl med gamla utrangerade f.d. innerstadsbussar ...
Citera
2016-12-09, 09:16
  #3196
Medlem
Biotopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubbelubbe
Ja, det stackarna har väl ännu inte fått Läsare för SMS-biljetter, de kör väl med gamla utrangerade f.d. innerstadsbussar ...

Haha, allt är sämre utanför tullarna eller? 😂

Finns rätt nya bussar utan läsare med
Citera
2016-12-11, 09:43
  #3197
Medlem
Jaha, nu har jag använt olika former av fejkbiljetter i nästan 4 år och har sparat in många tusen kronor.
Att planka i innerstan är hur enkelt som helst men ute i förorterna så är det guld värt med fejkbiljetten då de inte installerat läsare, iaf inte på bussarna där jag bor.

Men nu verkar de byta system igen så jag undrar lite, när kommer nya appen?
Snälla, säg att det kommer en ny?
Citera
2016-12-12, 01:14
  #3198
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jaha, nu har jag använt olika former av fejkbiljetter i nästan 4 år och har sparat in många tusen kronor.
Att planka i innerstan är hur enkelt som helst men ute i förorterna så är det guld värt med fejkbiljetten då de inte installerat läsare, iaf inte på bussarna där jag bor.

Men nu verkar de byta system igen så jag undrar lite, när kommer nya appen?
Snälla, säg att det kommer en ny?


Jag är sjuk och orkar helt enkelt inte fokusera på att knäcka alla diverse appar företagen har (se x-trafiks, UL's, etc) och sedan implementera biljetter som "ser riktiga ut", Olangu har säkerligen gått vidare han också. Källkoden till Fejkbiljett finns helt öppet på github och vem som helst är välkommen att forka den och skicka pullrequests.
Citera
2016-12-12, 07:14
  #3199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jaha, nu har jag använt olika former av fejkbiljetter i nästan 4 år och har sparat in många tusen kronor.

Då har du väl råd att börja köpa kort då ... eller köpa t ex Reskassabiljett.

http://sl.se/sv/info/biljetter/prisl...rislista-2017/


Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Att planka i innerstan är hur enkelt som helst men ute i förorterna så är det guld värt med fejkbiljetten då de inte installerat läsare, iaf inte på bussarna där jag bor.

Men nu verkar de byta system igen så jag undrar lite, när kommer nya appen?
Snälla, säg att det kommer en ny?

Nåt nytt 'system' kommer det nog inte, men däremot höjer de alla priser 9/1, 2017 och tar bort alla zoner, och i samband med det kanske de installerar SMS-Läsare även i förortsbussarna, och då fungerar ju inga falska SMS-biljetter längre.

Så det är bara att inse att det är dags att börja pynta!



Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Jag är sjuk och orkar helt enkelt inte fokusera på att knäcka alla diverse appar företagen har (se x-trafiks, UL's, etc) och sedan implementera biljetter som "ser riktiga ut",

Ahhh, Back Again, det var ett halvår sen sist du skrev nåt, hoppas du mår skapligt!
Citera
2016-12-12, 07:54
  #3200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Jag är sjuk och orkar helt enkelt inte fokusera på att knäcka alla diverse appar företagen har (se x-trafiks, UL's, etc) och sedan implementera biljetter som "ser riktiga ut", Olangu har säkerligen gått vidare han också. Källkoden till Fejkbiljett finns helt öppet på github och vem som helst är välkommen att forka den och skicka pullrequests.
Oj vad trist!
Beklagar verkligen och får tacka dig för de åren som du varit aktiv!

Jag känner en del personer som kanske skulle vara intresserade av detta faktiskt...
Jag ska kolla upp om någon av de är sugna på att vidareutveckla appen.
Dock blir det tämligen meningslöst antar jag, om de installerar läsare på förortsbussar också...?

Krya på dig!

Citat:
Ursprungligen postat av ubbelubbe
Då har du väl råd att börja köpa kort då ... eller köpa t ex Reskassabiljett.

http://sl.se/sv/info/biljetter/prisl...rislista-2017/
Hah... nja... det skulle väl vara en absolut sista utväg isåfall... :/
Citat:
Ursprungligen postat av ubbelubbe
Nåt nytt 'system' kommer det nog inte, men däremot höjer de alla priser 9/1, 2017 och tar bort alla zoner, och i samband med det kanske de installerar SMS-Läsare även i förortsbussarna, och då fungerar ju inga falska SMS-biljetter längre.

Så det är bara att inse att det är dags att börja pynta!
Hmm...
De skulle väl sänka taxan?
Eller iaf ha en enhetlig taxa överallt?
Citera
2016-12-12, 13:00
  #3201
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hmm...
De skulle väl sänka taxan?
Eller iaf ha en enhetlig taxa överallt?

Det blir rätt rejäla höjningar den 9 jan 2017, t.ex. priset på reducerad biljett med 33%. Men det kan vara en hel del resenärer som detta inte slår så hårt på. De som kan dra nytta av länets enhetstaxa.
Citera
2016-12-12, 20:00
  #3202
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubbelubbe

Ahhh, Back Again, det var ett halvår sen sist du skrev nåt, hoppas du mår skapligt!

Jag lever iallafall

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Oj vad trist!
Beklagar verkligen och får tacka dig för de åren som du varit aktiv!

Jag känner en del personer som kanske skulle vara intresserade av detta faktiskt...
Jag ska kolla upp om någon av de är sugna på att vidareutveckla appen.
Dock blir det tämligen meningslöst antar jag, om de installerar läsare på förortsbussar också...?

Krya på dig!





Jag tänkte mer på de städer som har en egen app med ex ett tåg som åker fram och tillbaka samt en nedräkning på biljetten (se Ul's egna app exempelvis) då konduktörerna bara tittar på biljetten, kontrollanterna trycker på en liten knapp som gör att biljetten snurrar och visar nån slags kontrollkod som de knappast kan i huvudet utan bara den snurrar är de nöjda, lite sånt "går" att knäcka och emulera men självklart så kommer vanliga SMS-biljetter för de städer som använder de inte gå igenom en avläsare eller om de skulle börja scanna biljetten med nån smartphone (typ, som SJ gör på sina regionaltåg)

*edit*

Hittade en länk som någon tidigare hade skickat, den visar hur UL's biljetter ser ut. https://sendvid.com/khysl8s8
__________________
Senast redigerad av Essylia 2016-12-12 kl. 20:03.
Citera
2016-12-12, 20:54
  #3203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hmm...
De skulle väl sänka taxan?
Eller iaf ha en enhetlig taxa överallt?

Ja, enhetlig ja, det var ju det jag skrev, alltså de tar bort zonerna, men samtidigt höjer de priserna, ordentligt!

Använd länken jag gav till de nya priserna!
Citera
2017-01-06, 18:35
  #3204
Medlem
Om någon kan kasta upp en fräsch biljett när de byter priser nästa vecka så ska jag nog kunna sparka igång min utvecklingsmiljö och uppdatera efter nya looken.

Om vi har riktig tur så kommer antingen jag eller Essylia ihåg lösenordet till certifikatet också och då ska det gå uppdatera direkt ifrån appen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback