Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-13, 07:07
  #3073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raman02
Hej, jag har läst runt lite om senaste uppdateringar med sl's sms biljett och hur man behöver klarna för faktura etc. Påverkar detta fejkbiljett något? Går det fortfarande att använda fejkbiljett? Är den riktiga biljetten fortfarande som SMS format eller måste man använda appen som SL har tilldelat?

Senaste Fejkbiljett finns i Essylias signatur, t ex inlägg #3060, och fungerar utmärkt.
Citera
2015-07-13, 18:11
  #3074
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Senaste Fejkbiljett finns i Essylias signatur, t ex inlägg #3060, och fungerar utmärkt.

Tack så mycket för svar!
Citera
2015-07-28, 20:59
  #3075
Medlem
Är det kört för oss som har nya samsungmobiler med KNOX som därför inte kan roota och installera appops?
Citera
2015-07-28, 22:01
  #3076
Medlem
Beelzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhojtan
Är det kört för oss som har nya samsungmobiler med KNOX som därför inte kan roota och installera appops?

Ja. Du kan dock installera "SMS Editor", köpa en riktig biljett som du sen ändrar datum och tid på. Har kört på det ett tag för bussarna och det har funkat felfritt.
Citera
2015-08-02, 15:42
  #3077
Medlem
Ovcharkas avatar
Läst FAQ.
Laddad ner och installerat.
Appen funkar - men jag får inget SMS?

Har valt stad, zon o.s.v.
Citera
2015-08-02, 16:06
  #3078
Medlem
alvenbeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Läst FAQ.
Laddad ner och installerat.
Appen funkar - men jag får inget SMS?

Har valt stad, zon o.s.v.

Inställningar(i appen) > Ge rättigheter att skriva sms
KANSKE?
Citera
2015-08-02, 17:14
  #3079
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alvenbeen
Inställningar(i appen) > Ge rättigheter att skriva sms
KANSKE?

Trycker där. Ingen ruta att bocka i, men går trycka på "tillåt bla bla" o sen kommer man till förstasidan på appen.

Det kommer sms-ljud o jag hamnar i inkorgen när jag trycker "skapa. Men inget sms...
Citera
2015-08-03, 06:53
  #3080
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Trycker där. Ingen ruta att bocka i, men går trycka på "tillåt bla bla" o sen kommer man till förstasidan på appen.

Det kommer sms-ljud o jag hamnar i inkorgen när jag trycker "skapa. Men inget sms...

Har du LÄST vad det står när du skriver inlägg här?

Du har väl en Android senare än 4.3, eller ?!

Citat:

F: Okej, jag har laddat ner filen och installerat, den startar men när jag försöker skapa biljett så kraschar appen och det dyker inte upp någon biljett, hjälp!
S: Har du 4.4.x (KitKat) eller senare så måste du ge Fejkbiljett rättigheter att läsa och skriva sms. I inställningar (du kommer dit genom att trycka på den vänstra knappen, den som sitter intill hemknappen) finns det en knapp för detta. Observera att du KAN (läs, förmodligen) behöva root samt installera ett "framework" för att få åtkomst till AppOps (som togs bort i 4.4.2 av Google). Se information här. Du kan också behöva installera en AppOps app, den rekommenderade är denna men det finns säkert flera på Google Play store.

Detta är avancerat så har du inte jättebra kunskap inom området så finns det andra trådar (samt Google!) du kan få hjälp i. Ta INTE upp problem med framework/root eller AppOps här då det är off-topic.

Det finns jättebra information HÄR under rubriken "Ingen App Ops på Android 4.4.2" med utförlig information om hur du använder och installerar framework:et samt App Ops.

F: Jag har inte 4.4.x / Jag har installerat AppOps och gett rättigheter. När jag skapar en biljett så kraschar appen men biljetten dyker upp i Google Hangouts. Vad är fel?
S: Det finns en inställning där du kan stänga av att appen automatiskt ska försöka öppna din standard sms-app efter att biljetten har skapats. Detta gör att Fejkbiljett fortfarande är öppet efter att du har skapat biljetten och du måste själv avsluta programmet. Så länge du får upp "Biljetten skapad!" så fungerar allt som det ska.

Citera
2015-08-18, 18:06
  #3081
Medlem
Ska åka mellan Göteborg och Uddevalla... hur ser en sån biljett ut? Har en iphone och vad jag vet finns det ingen app med stöd för just västkusten.
Citera
2015-08-19, 07:53
  #3082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linda1983
Ska åka mellan Göteborg och Uddevalla... hur ser en sån biljett ut? Har en iphone och vad jag vet finns det ingen app med stöd för just västkusten.

Har man Paj-Phån eller Blaj-Fån ska man hålla sig i därför avsedda trådar:

(FB) SL SMS (Fejkbiljett för iPhone)

(FB) SL Access SMS-Biljett

Och inte här i Androidtråden, Tack!
Citera
2015-08-20, 08:35
  #3083
Medlem
Jag har en fråga.. Imorse när jag hoppade på bussen och visade upp min fejkbiljett så sa busschauffören "du vet väl om att dessa biljetter försvinner snart? Du måste inom kort ladda ner appen och ange färd. Nu åker du ju gratis" sedan viftade han mig in i bussen..
Just då tänkte jag inte på att fråga honom något vidare, då han var schysst och släppte på mig+det var mycket folk i kön bakom mig.

Vad menas med detta? Slutet för fejkbiljett?
(stockholm)
Citera
2015-08-21, 06:58
  #3084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtee
Jag har en fråga.. Imorse när jag hoppade på bussen och visade upp min fejkbiljett så sa busschauffören "du vet väl om att dessa biljetter försvinner snart? Du måste inom kort ladda ner appen och ange färd. Nu åker du ju gratis" sedan viftade han mig in i bussen..
Just då tänkte jag inte på att fråga honom något vidare, då han var schysst och släppte på mig+det var mycket folk i kön bakom mig.

Vad menas med detta? Slutet för fejkbiljett?
(stockholm)

Då vet han mer än SL själva.
Är ju bara att du läser på SLs hemsida: https://sl.se/sv/kop-biljett/
Klicka på "Att köpa och använda sms-biljett".

De kan inte ta bort SMS-biljett bara rakt av för det är ju många som har äldre mobiler där inte deras nya App ens kan installeras.

Har du senaste versionen, 0.18, så att Datumet ser korrekt ut, annars är det ju det föraren anmärkte på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback