Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-02, 14:57
  #3313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cunnilinguist
Brukar hänga i en viss grupp på fejjan där det hela tiden läggs ut såna här fejkbiljetter till så att folk kan ladda ned. Uppenbarligen finns det folk som använder dem med framgång i verkligheten, men man ska visst bara kunna använda dem på bussar, eftersom det inte fungerar i biljettläsarna på tuben, eller gör dem det?

Ser att det är någon form av inspelning på x antal sekunder från mobilens skärmläsare. Min fråga är egentligen bara hur man går till väga för att göra en videoskärmdump så att säga på sin mobil? Vet hur man gör en vanlig skärmdump, har en Sony Xperia, men hur gör man det så det spelar in video istället?

Och sen hur lång tid bör man spela in egentligen? Ser att biljetten ändrar mönster ett antal gånger, men är det någon som vet hur många gånger den ändrar sig?

En sista klurig fråga om det är någon som vet, gör man sig bara skyldig till att resa utan giltigt färdbevis om man skulle använda sig av denna metoden, eller kan det juridiskt sett bli tal om typ urkundsförfalskning och/eller bedrägeri/bedrägligt beteende?

Kommer det kontrollanter så får du köpa en sl biljett genom appen om du inte kan snacka eller springa.

Vad ska du spela in för?
Läs sista 5 sidorna i tråden, klicka på länken, kör upp den i ansiktet på vem som nu sitter i kuren så blir du insläppt eftersom deras läsare är keffa och har problem varenda dag.

Din sista fråga kunde du googlat
https://sl.se/sv/info/biljetter/gilt.../utan-biljett/
Citera
2019-08-09, 20:39
  #3314
Medlem
joselofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymKoprolit
Kommer det kontrollanter så får du köpa en sl biljett genom appen om du inte kan snacka eller springa.

Vad ska du spela in för?
Läs sista 5 sidorna i tråden, klicka på länken, kör upp den i ansiktet på vem som nu sitter i kuren så blir du insläppt eftersom deras läsare är keffa och har problem varenda dag.

Din sista fråga kunde du googlat
https://sl.se/sv/info/biljetter/gilt.../utan-biljett/
Vet du om det finns några intresserade att fixa fejk biljetter till xtrafik/ vast trafik
Citera
2019-08-19, 10:53
  #3315
Medlem
BXPiratens avatar
Försöker ladda ner via zippyshare länken men får bara en jävla massa pop-ups, hur kommer jag runt detta så jag kan ladda ner!? Har testat både chrome och firefox i luren. Tack!
Citera
2019-10-13, 22:26
  #3316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BXPiraten
Försöker ladda ner via zippyshare länken men får bara en jävla massa pop-ups, hur kommer jag runt detta så jag kan ladda ner!? Har testat både chrome och firefox i luren. Tack!

Jag vet inte hur du kan göra det på telefonen men.

Gå in på en dator ladda ner hosta på din egna hemsida eller valfri gratis hosting site, github eller vad du vill. Du kan säkert också unzippa på telefonen och öppna .html filen om du har android men jag har ingen erfarenhet av det.

Finns det inte någon annan som kan ta över, det vore kul att se en ordentlig variant men jag har varken tid eller ork.
Citera
2020-06-11, 02:37
  #3317
Medlem
joselofs avatar
Är fribiljetter ett döende fenomem
Citera
2020-06-11, 19:10
  #3318
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joselof
Är fribiljetter ett döende fenomem

Det får man ju verkligen hoppas!!!

Kollektivtrafiken lider och blöder tillräcklig nu, som det är, utan småkriminella som försöker stjäla mer!
Citera
2020-06-16, 20:09
  #3319
Medlem
https://slbiljett.gitlab.io/

Ah shit har de bytt utseende på appen nu?
Kan någon skicka skärmdump så fixar jag det. Tills dess kan man säkert övertala en busschaufför eller två att man inte fått uppdateringen
__________________
Senast redigerad av AnonymKoprolit 2020-06-16 kl. 20:29.
Citera
2020-06-20, 19:20
  #3320
Medlem
joselofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymKoprolit
https://slbiljett.gitlab.io/

Ah shit har de bytt utseende på appen nu?
Kan någon skicka skärmdump så fixar jag det. Tills dess kan man säkert övertala en busschaufför eller två att man inte fått uppdateringen
Har du en länk där man kan ladda ner zip filen?
Citera
2020-07-22, 21:11
  #3321
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joselof
Har du en länk där man kan ladda ner zip filen?




Någon som vet om det går att åka på västtrafiks/Kinnekullebana på denna?
Citera
2020-07-26, 21:42
  #3322
Medlem
joselofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Någon som vet om det går att åka på västtrafiks/Kinnekullebana på denna?
Bara SL tyvärr
Citera
2022-01-21, 22:29
  #3323
Medlem
Lever denna tråd fortfarande, uppdateras appen?
Citera
2022-01-21, 22:34
  #3324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze
Lever denna tråd fortfarande, uppdateras appen?
Idag går det numera att åka gratis på bussar i Stockholm.

https://ka.se/2022/01/12/sl-stanger-...a-tillfalligt/

På tuben och liknande har vad jag vet appen aldrig hjälpt ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback