2020-10-21, 07:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Punschrullen
Det svenska clown-överförmyndar-tönt-samhället briljerar ännu en gång.

Att dopa sig är inget brott. Att knarka är inget brott. Att göra vad man vill med sin egna kropp är inget brott.

Hur går de tillväga? Tar de pissprov på alla i gymmet? Eller bara män? Om jag skulle bli ombedd att visa kuken, rövhålet och pissa i en burk framför en pervers polisgris skulle jag vägra, med hänvisning till att det inte finns en skälig misstanke om att jag begått brott. Fungerar detta?

Nej det funkar inte, kan hända att dom nöjer sig med blodprov.
Själv vägrade jag att pissa senast dom ville doping testa mig, då fick jag sitta anhållen i fyllecell i 2 dygn tills dom fick åklagar godkännande att köra in en kateter i mig mot min vilja.
Då pissade jag frivilligt direkt.
Citera
2020-10-21, 07:36
Medlem
Punschrullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenmacka
Nej det funkar inte, kan hända att dom nöjer sig med blodprov.
Själv vägrade jag att pissa senast dom ville doping testa mig, då fick jag sitta anhållen i fyllecell i 2 dygn tills dom fick åklagar godkännande att köra in en kateter i mig mot min vilja.
Då pissade jag frivilligt direkt.
Bra gjort. Man ska göra allt för att försinka fascisternas jobb. Gjorde de husrannsakan?
Citera
2020-10-21, 07:52
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Tycker detta är helt underbart. Man borde låsa in allihopa som dopar sig. Äta otillåtna substanser för att boosta sitt självförtroende genom en större muskeltillväxt, snacka om loserbeteende deluxe.

Ja, lås in alla med dåligt självförtroende. Vafan skulle det hjälpa?

Citat:
Ursprungligen postat av Pmadsen1981
Det är väl skadligt på samma sätt som droger för individen? Samt att man i förlängningen kan bli aggressiv ?

Är det ett brott att bli aggressiv? Eller finns det kanske andra lagar att tillämpa om någon skadar annan person?
Finns det personer som blir aggressiva när alkohol intas? Hur resonerar du då?
Citera
2020-10-21, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Punschrullen
Bra gjort. Man ska göra allt för att försinka fascisternas jobb. Gjorde de husrannsakan?

Aa dom gjorde en husis, men hade inget hemma och jag var ren.
Citera
2020-10-21, 08:20
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Tycker detta är helt underbart. Man borde låsa in allihopa som dopar sig. Äta otillåtna substanser för att boosta sitt självförtroende genom en större muskeltillväxt, snacka om loserbeteende deluxe.
Anser du att det är bättre att äta (dricka) tillåtna substanser för att boosta sitt självförtroende?

Anser du att det är mindre loserbeteende att gå och må dåligt, än att göra något åt saken?
Citera
2020-10-21, 08:42
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Så vad är problemet med doping? Att det är skadligt till viss grad fattar jag men varför jagar polisen dem? Går de som dopar sig bärsärk?

Doping är inte skadligt såvida patienten ej överdoserar. Mkt hälsosamt i små doser, och ju äldre en person är desto större hälsofördelar. Idag skrivs testosteron ut av läkare och så småningom kommer även anabola steroider skrivas ut på recept för äldre. En man har hälften manligt könshormon vid 50 års ålder än vid 25, och vid 90 år är produktionen närmast nere på noll.

Nu antar jag att Polisen inte är ute efter äldre män, utan yngre som missbrukar dopingpreparat. En professionell Bodybuilder använder gissningsvis 100 ggr högre doser än en riktig patient.
Citera
2020-10-21, 09:09
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Tål du inte värmen så gå ut ur köket. Du vet att jag har rätt och polisens insats är logisk. Vill du knarka utan straff får du verka för att ändra lagen.

Jag tycker personligen att det vore bättre att lägga resurser på att lagföra våldtäktsmän och rånare.

Brott där det finns uppenbara brottsoffer som lidit.

Du verkar vara typen som inte förstår att tar man en resurs från polisen som i det här fallet så blir andra brott olösta. Enkel matematik om man tänker logiskt.
Citera
2020-10-21, 09:17
Medlem
pernil90s avatar
Bilden på Aftonbladet är från SATS Sportpalatset i Stockholm. Tänker att de borde ha raidat Odenplan också då det är ett riktigt vattenhål för roidade människor
Citera
2020-10-21, 09:35
Medlem
BaraBiffens avatar
Varje gång jag testar ett nytt gym tillkallar personalen polisen på mig. Börjar bli trött på att bli anklagad för doping
Citera
2020-10-21, 09:36
Medlem
laxkaviars avatar
I ~8 fall av 10 så hittar de mer än bara steroider när de gör husis hos missbrukarna.

Många gånger narkotiska preparat som amfetamin, benzo etc och även vapen.

AAS går hand i hand med resten av den kriminella världen.

AAS är mycket farligare än vad man tror om man ser på psykiska och fysiska påföljder.

Svåra depressioner, ångest som blir permanenta är inte ovanligt. Därefter har vi de klassiska bieffekterna som kardiovaskulära nedsättningar och påverkan på lever njurar etc. And the list goes on..
Citera
2020-10-21, 09:39
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Då har du koll på hur läget var förr, Exhale var det gym i Göteborg som hade flest razzior på den tiden. Håller med om att synen på AAS har ändrats, sällan man hör talas om större kontroller på gymmen numera. Förr sökte de även efter misstänkta i både krogmiljö och trafikkontroller. Flera kommuner hade som praxis att om en person torskade så skulle den personen portas ifrån alla kommunens gym. Sen försvann alla dessa kontroller och satsningar mer tiden.

Exhale är fortfarande särskilt intressant för polisen vet jag, just för att det gymmet hade - har - många bodybuilders på elitnivå.

Numera är många av atleterna på andra gym strax utanför citykärnan. Flera bor ute i Askim, Hovås och Billdal.

Finns bland annat ett nytt gym i Sisjön som heter Brick, där flera lite större gubbar har börjat köra.

Vore intressant att se om göteborgspolisen också gör som sina stockholmskollegor. Börjar göra dopingkontroller i samma omfattning.
Citera
2020-10-21, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
I ~8 fall av 10 så hittar de mer än bara steroider när de gör husis hos missbrukarna.

Många gånger narkotiska preparat som amfetamin, benzo etc och även vapen.

AAS går hand i hand med resten av den kriminella världen.

AAS är mycket farligare än vad man tror om man ser på psykiska och fysiska påföljder.

Svåra depressioner, ångest som blir permanenta är inte ovanligt. Därefter har vi de klassiska bieffekterna som kardiovaskulära nedsättningar och påverkan på lever njurar etc. And the list goes on..

Detta har du läst på dopingjouren eller ab?
Det enda jag kan hålla med om är påverkan på organ o hjärtat. Men gör man det smart går det att minimera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in