2020-10-21, 09:58
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge1000
Detta har du läst på dopingjouren eller ab?
Det enda jag kan hålla med om är påverkan på organ o hjärtat. Men gör man det smart går det att minimera.

Varit involverad i det här i över 25 år så nej. Men kör du på med dina "smarta" kurer.
Citera
2020-10-21, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Anser du att det är bättre att äta (dricka) tillåtna substanser för att boosta sitt självförtroende?

Anser du att det är mindre loserbeteende att gå och må dåligt, än att göra något åt saken?
Att dopa sig för att man har dåligt självförtroende är absolut ingen lösning på problemet.

Människor som har problem med självförtroendet är ju de som verkligen inte ska dopa sig pga ett svagt psyke.

Däremot har man inte problem med självförtroendet utan har ett intresse i säg kroppsbygge eller annan fysiskt sport som styrkelyft, strongman etc så är det något helt annat.
Självfallet är små doser givetvis motiverat om man har kommit upp i åldern för hälsa och välbefinnande.
Däremot att trycka höga doser som 50+ are är ju bara ren idioti.
Citera
2020-10-21, 10:08
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Tycker inte den jämförelsen säger så mycket.

I ena hörnet har vi en som tar steroider och som också röker hasch.

I andra hörnet sitter leif loket ohlson med sin kaffe och bingobricka.

Vad säger det oss? Inte mkt.
Det säger huruvida parametern "steroidbruk" är positivt eller negativt korrelerad med bruk av narkotika.
Citera
2020-10-21, 10:10
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJudge
Jag tycker personligen att det vore bättre att lägga resurser på att lagföra våldtäktsmän och rånare.

Brott där det finns uppenbara brottsoffer som lidit.

Du verkar vara typen som inte förstår att tar man en resurs från polisen som i det här fallet så blir andra brott olösta. Enkel matematik om man tänker logiskt.
Du menar alltså att polisen bör bli politisk och bortprioritera vissa brott som "egentligen" inte borde vara brott?

Lagstiftande församling i Sverige är riksdagen. Inte polismyndigheten. Polisens uppgift är att förebygga och beivra brott. Vill man inte att steroidbruk ska vara ett brott är det inte polisen man ska angripa. Då har man missförstått hur systemet fungerar.
Citera
2020-10-21, 10:12
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Lugn nu, jag har inte kritiserat polisens insatser i ett enda inlägg. Jag har inte heller haft synpunkter på lagen och jag anser att om man gör detta val så får man vara beredd på att ta konsekvenserna. Jag anser fortfarande att du har fel i det vi diskuterade innan. Anser du att man knarkar om man brukar AAS?
Jag anser det jag skrivit. Steroidbruk ökar sannolikheten för bruk av narkotika och det gäller både i gruppen "blandmissbrukare" (som ärligt talat inte tar särskilt mycket steroider även om det förekommer) och personer i gruppen "idrottare".
Citera
2020-10-21, 10:28
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Varje gång jag testar ett nytt gym tillkallar personalen polisen på mig. Börjar bli trött på att bli anklagad för doping

Det här är någonting som jag inte fattar, varför skulle personalen anmäla sina kunder?

De lever ju på intäkterna från gymkorten och i dagens konkurrens så är varje enskilt gymkort jävligt viktigt.

Att friskis eller liknande ställen där folk inte tränar utan bara rör på sig förstår jag att de inte vill se broilers men vafan vanliga gym ska va glada för kunder, och att ha någon som lyckats med sin träning och blivit grov är ju bara motivation för de andra som försöker träna upp sig att ta i mer.
Citera
2020-10-21, 10:38
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnaldinho
Diskussionen om steroider och narkotikamissbruk känns intressant. Kan tänka mig att en relativt stor anledning till att steroidbrukare skulle vara överrepresenterade bland narkotikamissbrukare är att en tröskel har passerats, i och med att man redan har begått en lagöverträdelse i och med steroidbruket. Man kan även tänka sig att kriminella tenderar att bruka steroider på grund av att de har mindre att förlora genom att begå ytterligare en lagöverträdelse i form av bruk av steroider, snarare än att bara ha bruk av steroider som sin enda lagöverträdelse. Att vara stor och muskulös anses nog vara mer gynnsamt i kriminella kretsar än hos vanliga medborgare... Dessutom lär andelen kriminella som ertappats med steroider förstärka den redan negativa bild som finns av steroider.

Med det sagt så har jag ingen erfarenhet av steroider själv och förlitar mig på den vetenskap och empiri om att steroider kan leda till negativa psykiska effekter så som aggressivitet. Jag tror bara att det är en betydligt mer komplex verklighet än vad polisen i artikeln vill ge sken av.
Ja. Jag håller med om att dopning är ett relativt offerlöst brott och kan inte anses prioriterat att stävja. Gymträning är en djungel som få reder ut. Att gammelmedia ljuger och vinklar vet alla, att privatpersoner, särskilt de med position i frågan, far med osanningar vet alla också. Så vem ska man tro på? Har man tid skaffar man sig ett liv av erfarenhet i frågan, annars får man lära sig hitta och förstå kvalitativ information.
Hur som helst så förstår alla halvinformerade att det är uppåt väggarna, även om man har Mr Olympia ambitioner, att börja dopa sig som tonåring (som artikeln omnämner). Så att många ur en generation som kräver omedelbar tillfredställelse kommer köra huvudet i väggen råder det inga tvivel om. Men det är ändå personligt ansvar som gäller, inte statlig intervention enligt min mening. Det finns givetvis grova brott kopplade till dopning men jag tror inte på att det är stort problem jämfört med annan laglöshet.
Senast redigerad av BuckshotBill 2020-10-21 kl. 10:46.
Citera
2020-10-21, 10:42
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Det är förbjudet att ta anabola punkt!!
P min tid var vi en liten klick som gick i hemmagjorda baggypants och körde ryssar och lite mer och dom som hade råd bättrade på med decca .
Vi levde och andades träning ala Arnold på ett sunt/sjukt sätt
Idag kör alla små idioter på preparat och dricker och knarkar på helgerna och snetänder och dom blåser upp på hösten och blåser ur på vintern , får panik och kör en kur på våren ochså, av och på hela tiden.....

Haha, jag hade också hemmasydda baggypants. Dock tidigare än ryssfemmorna blev populära. Då var det Nerobol och Winstrol.. måste ha varit 1988 Eller så.
Citera
2020-10-21, 10:43
Medlem
-Gustavssons avatar
Har hört från vänner och bekanta att det gym som besöktes mest var Sats Odenplan men den här operationen har pågott i 1 månad inte en vecka.

Delta
Gymmet stockholm
Sats odenplan
Sats sportpalatset
Progym

Både civila och uniformerade poliser på plats ibland så mycket som 10st samtidigt och även läkare på plats som tog blodprov i deras polisbuss.

Inga kända profiler har blivit tagna dem höll sig undan körde på andra gym, polisen borde satsa på lite allvarligare brott. Somalierna röker cannabis helt öppet på gatorna i förorterna och blir inte ens lagförda men lättare att jaga vanliga svenssons som sköter sig.
Citera
2020-10-21, 11:17
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratzkenzy
Exakt och samtidigt tillåter cucks och korrupta regim polisen att muslimerna begår brott och infiltrerar Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Ytterligare ett jävla icke-brott.. Först var det Sean Banan som snortade kokain och nu folk som dopat sig. För nån vecka sen var det razzia på bordeller.. Bara en massa offerlösa brott som polisen använder för sin jävla pinnjakt i stället för att åka ut till blattegettona och sätta stopp för de gängkriminella där.

För det trafficing och kokainhandeln bakom dessa brott är ju offerlösa brott, där den organiserade brottsligheten inte alls tjänar pengar på..
Citera
2020-10-21, 11:17
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Polisen tackar dig för ditt inlägg och kommer snart att besöka nämda gym!

Polisen har stenkoll ändå. Med tanke på hur olika gym har helt öppna sociala medier, har polisen ingen direkt svår uppgift att se var de ska leta.

Jag vet även att Friskis & Svettis har fått polisiärt besök och att medlemmar där varit tvungna att lämna urinprov. Så alla publika gym dit allmänheten har tillträde, kan räkna med besök av polisen när som helst. Häpp!
Citera
2020-10-21, 11:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Har hört från vänner och bekanta att det gym som besöktes mest var Sats Odenplan men den här operationen har pågott i 1 månad inte en vecka.

Delta
Gymmet stockholm
Sats odenplan
Sats sportpalatset
Progym

Både civila och uniformerade poliser på plats ibland så mycket som 10st samtidigt och även läkare på plats som tog blodprov i deras polisbuss.

Inga kända profiler har blivit tagna dem höll sig undan körde på andra gym, polisen borde satsa på lite allvarligare brott. Somalierna röker cannabis helt öppet på gatorna i förorterna och blir inte ens lagförda men lättare att jaga vanliga svenssons som sköter sig.
Hur höll sig profilerna undan, blev de varnade av personal innan? Har dom kontakter inom polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in