Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-19, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Många, inte alla, som tar bola har också ett narkotikaberoende eller något annat drogberoende. Det bedrivs i viss mån narkotikahandel på gymmen. Därav tillslaget.

Källa på att det drivs narkotikahandel på gymmen?
Citera
2020-10-19, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Källa på att det drivs narkotikahandel på gymmen?

Skitsnack bara, finns ingen som becknar i gymmen.
Vanliga svenssons tror att de står en biff i ett hörn och becknar bola till kidsen men det är inte så det funkar.
Dom gånger jag blivit erbjuden steroider i gymmet har det varit nån man pratar med rätt mycket och som man kanske känner lite utanför gymmet som säger att han kan fixa det och det bara är att höra av sig och träffa honom utanför gymmet om man är intresserad.

För övrigt är detta polisens sätt att höja statistiken och få in lite pengar i statskassan, att sätta dit riktigt kriminella är jobbigt och kostar en jävla massa pengar.
vanliga svensson som tränar å trycker erkänner brottet och betalar bötern så är det klart.
Citera
2020-10-19, 22:01
Medlem
NirvanAs avatar
Om de ville ha lite flera träffar borde de besökt "Gymmet" I liljeholmen/årsta.. Sats är ju böggym
Citera
2020-10-19, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om de ville ha lite flera träffar borde de besökt "Gymmet" I liljeholmen/årsta.. Sats är ju böggym

De har redan varit där vid minst 2 tillfällen.
Citera
2020-10-19, 22:11
Medlem
Medlemloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgglanKattenKossan
Tycker mig känna igen några av SATS-gymmen som är på bild i Aftonbladets artikel.

Första bilden, under videon, ser ut att vara utanför SATS Sportpalatset.

Tredje bilden är solklart SATS Odenplan, man ser Coops "medlemsautomat" till vänster i bild.

Fjärde bilden är jag osäker på men det skulle kunna vara SATS Fridhemsplan.

Så de har koncentrerat sig på innerstadsgymmen. Visst det är väl en del invandrare på Odenplan, men annars inte särskilt mycket. Varför vågar inte polisen åka ut till våra kära förorter och göra liknande razzior? Har kompisar som gymmar både i innerstan och ute i förorten och det flödar duktigt med AAS även där ute. Men polisen är väl fega, bekvämare att kliva in på Odenplan och än ute i Hässelby strand och hela polisbilen är sönderslagen.

Gissar på gym som Delta gym och Gymmet Stockholm gick fritt?

Som vanligt resursslöseri. Ingen berörs av när någon tar lite AAS. De sägs belasta sjukvården, men knappast i en sådan omfattning så det blir en tydlig siffra i statistiken, inte när man jämför med betydligt ohälsosammare saker som cigaretter. AAS har nog räddat fler liv än vad det har tagit, om man tänker vad dedikerad träning och kost ändå är positivt för hälsan i de allra flesta fallen (Om det inte är genetiska betingelser som gör att man reagerar dåligt på AAS).

Citat:
Ursprungligen postat av JeffSeid
De har redan varit där vid minst 2 tillfällen.
Hela personalstyrkan borde ha rykt då?
Senast redigerad av Medlemlos 2020-10-19 kl. 22:13.
Citera
2020-10-19, 22:19
Medlem
Har vi fått en uppvisningspolis som gör diverse riktade insatser under en vecka med journalister i släptåg för att det ska få genomslag och avskräckning? Är det en medveten strategi eftersom man inte har resurser till vanligt polisjobb längre?

Låter nästan så. Operation mjölksyra. Operation torsk. Operation si och så.

Hur låter det om man ringer om ett inbrott, stöld eller nåt vardagsbrott? Näe, veckans insats är avklarad, läste du inte Expressen?

Eller så är jag cynisk och har fel.
Citera
2020-10-19, 22:22
Medlem
mjps avatar
Det är förbjudet att ta anabola punkt!!
P min tid var vi en liten klick som gick i hemmagjorda baggypants och körde ryssar och lite mer och dom som hade råd bättrade på med decca .
Vi levde och andades träning ala Arnold på ett sunt/sjukt sätt
Idag kör alla små idioter på preparat och dricker och knarkar på helgerna och snetänder och dom blåser upp på hösten och blåser ur på vintern , får panik och kör en kur på våren ochså, av och på hela tiden.....
Citera
2020-10-19, 22:23
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Ytterligare ett jävla icke-brott.. Först var det Sean Banan som snortade kokain och nu folk som dopat sig. För nån vecka sen var det razzia på bordeller.. Bara en massa offerlösa brott som polisen använder för sin jävla pinnjakt i stället för att åka ut till blattegettona och sätta stopp för de gängkriminella där.

Ibland behöver man tänka ett varv till, gör det så förstår du.
Citera
2020-10-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemlos
Så de har koncentrerat sig på innerstadsgymmen. Visst det är väl en del invandrare på Odenplan, men annars inte särskilt mycket. Varför vågar inte polisen åka ut till våra kära förorter och göra liknande razzior? Har kompisar som gymmar både i innerstan och ute i förorten och det flödar duktigt med AAS även där ute. Men polisen är väl fega, bekvämare att kliva in på Odenplan och än ute i Hässelby strand och hela polisbilen är sönderslagen.

Gissar på gym som Delta gym och Gymmet Stockholm gick fritt?

Som vanligt resursslöseri. Ingen berörs av när någon tar lite AAS. De sägs belasta sjukvården, men knappast i en sådan omfattning så det blir en tydlig siffra i statistiken, inte när man jämför med betydligt ohälsosammare saker som cigaretter. AAS har nog räddat fler liv än vad det har tagit, om man tänker vad dedikerad träning och kost ändå är positivt för hälsan i de allra flesta fallen (Om det inte är genetiska betingelser som gör att man reagerar dåligt på AAS).

Hela personalstyrkan borde ha rykt då?

Personalstyrkan?

Det är små flickor som jobbar på Gymmen.

Delta och Gymmet besöks regelbundet av polis vad jag har hört.
Citera
2020-10-19, 23:01
Medlem
Jag antar att de som åker ditt säljer AAS?
Alltså civilpoliser har spanat på gymet tidigare och kommer sedan tillbaka i uniform enligt journalisten.
Vad har den civilaren sett då? Jag antar att de inte får låtsas vara en köpare?
Om jag tar anabola lite då och då, hur stor är risken då att åka fast?
Den borde vara nära noll, eller hur?
Citera
2020-10-19, 23:09
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juandersson
Jag antar att de som åker ditt säljer AAS?
Alltså civilpoliser har spanat på gymet tidigare och kommer sedan tillbaka i uniform enligt journalisten.
Vad har den civilaren sett då? Jag antar att de inte får låtsas vara en köpare?
Om jag tar anabola lite då och då, hur stor är risken då att åka fast?
Den borde vara nära noll, eller hur?
Nej, dom som åker dit tar aas och är misstänkt stora. Dom erkänner i förhör och sen blir det husis. Boom.

I normala fall är risken att åka fast nära noll, ja. Men om farbror blå tar på sig trikåerna och får syn på dig så kanske
Citera
2020-10-19, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trid3nt
Har vi fått en uppvisningspolis som gör diverse riktade insatser under en vecka med journalister i släptåg för att det ska få genomslag och avskräckning? Är det en medveten strategi eftersom man inte har resurser till vanligt polisjobb längre?

Ja artikeln innehåller ju en 2 minuter lång videointervju, dom har alltså aftonbladets kamerateam i släptåg in på gymmet... tillhör väl inte vanligheterna att polisarbete bedrivs så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in