2020-10-20, 21:11
Moderator
Parongatans avatar
Vad tröttsamt. Sida upp och sida ner, med helt irrelevanta diskussioner om AAS vara eller ickevara. Vi andra vill veta mer om själva razzian!

SÅ...

Vilka gym fick påhälsning? Ska polisens kontroller ske även i andra städer? Är det några särskilda gymprofiler som fått problem med polisen? Vad vet man mer om saken?
Citera
2020-10-20, 21:21
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punschrullen
Hur går de tillväga? Tar de pissprov på alla i gymmet? Eller bara män? Om jag skulle bli ombedd att visa kuken, rövhålet och pissa i en burk framför en pervers polisgris skulle jag vägra, med hänvisning till att det inte finns en skälig misstanke om att jag begått brott. Fungerar detta?

Det räcker med att du är skäligen misstänkt, polisen kommer be dig att följa med och kräva att du lämnar ett urinprov och under tiden så brukar de göra en husrannsakan. Du kan vägra urinprov men kommer då tvingas till ett blodprov. Även ett fåtal kvinnor har åkt fast i kontrollerna förr, de testar såklart inte alla på gymmet utan de som anses vara misstänkta.

Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Vilka gym fick påhälsning? Ska polisens kontroller ske även i andra städer? Är det några särskilda gymprofiler som fått problem med polisen? Vad vet man mer om saken?

Förr var dessa räder stora och landsomfattande, speciellt under åren 2011-2012. Det var oerhört många som torskade och tillslagen började november-december. Ja, det var kända gymprofiler som torskade på den tiden. Det var så pass omfattande att kommunerna storsatsade och bildade särskilda samverkansgrupper. Det började i storstäderna sen spred det sig till de mindre orterna, de flesta gym kontrollerades. Var väldigt längesedan dessa tillslag skedde, så kanske myndigheterna satsar på något liknande igen, då det gav resultat.
Senast redigerad av Kraftkarl 2020-10-20 kl. 21:31.
Citera
2020-10-20, 22:12
Medlem
SysterSnusks avatar
Citat:
Vad tröttsamt. Sida upp och sida ner, med helt irrelevanta diskussioner om AAS vara eller ickevara. Vi andra vill veta mer om själva razzian!

SÅ...

Jag vet iallafall att Delta hade besök av polisen...och såvitt jag vet var det åtminstone två personer där som fick lämna pissprov.
Extremt slöseri med resurser..😒
Citera
2020-10-20, 23:40
Medlem
Medlemloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Samtliga av mina kompisar som tog bola på 80- och 90-talet fick grava aggressionsproblem och slog sönder såväl flickvänner som folk som råkade titta på fel sätt på dem..

Synd att du inte gjorde en studie, du hade kunnat blivit världskänd för dina slutsatser. All lycka till dig med din forskarkarriär
Citera
2020-10-21, 00:06
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Det räcker med att du är skäligen misstänkt, polisen kommer be dig att följa med och kräva att du lämnar ett urinprov och under tiden så brukar de göra en husrannsakan. Du kan vägra urinprov men kommer då tvingas till ett blodprov. Även ett fåtal kvinnor har åkt fast i kontrollerna förr, de testar såklart inte alla på gymmet utan de som anses vara misstänkta.

Förr var dessa räder stora och landsomfattande, speciellt under åren 2011-2012. Det var oerhört många som torskade och tillslagen började november-december. Ja, det var kända gymprofiler som torskade på den tiden. Det var så pass omfattande att kommunerna storsatsade och bildade särskilda samverkansgrupper. Det började i storstäderna sen spred det sig till de mindre orterna, de flesta gym kontrollerades. Var väldigt längesedan dessa tillslag skedde, så kanske myndigheterna satsar på något liknande igen, då det gav resultat.

Precis. Tidigare var de här razziorna landsomfattande och skedde ofta samtidigt - även på själva gymmen.

Här i Göteborg blir bruket mer och mer öppet. Att dopa sig idag är ungefär lika allvarligt som att röka cannabis, i mångas ögon. Det är mer socialt accepterat att gymråttor tar genvägar. Även bland kvinnor faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av SysterSnusk
Jag vet iallafall att Delta hade besök av polisen...och såvitt jag vet var det åtminstone två personer där som fick lämna pissprov.
Extremt slöseri med resurser..😒

Delta är ju ett typiskt old school-gym. Jag har inte varit där på några år. Men vet att det lockar en del större träningsprofiler. Ljusår ifrån Sats-gymmen.
Citera
2020-10-21, 00:26
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Precis. Tidigare var de här razziorna landsomfattande och skedde ofta samtidigt - även på själva gymmen.

Här i Göteborg blir bruket mer och mer öppet. Att dopa sig idag är ungefär lika allvarligt som att röka cannabis, i mångas ögon. Det är mer socialt accepterat att gymråttor tar genvägar. Även bland kvinnor faktiskt.

Då har du koll på hur läget var förr, Exhale var det gym i Göteborg som hade flest razzior på den tiden. Håller med om att synen på AAS har ändrats, sällan man hör talas om större kontroller på gymmen numera. Förr sökte de även efter misstänkta i både krogmiljö och trafikkontroller. Flera kommuner hade som praxis att om en person torskade så skulle den personen portas ifrån alla kommunens gym. Sen försvann alla dessa kontroller och satsningar mer tiden.
Citera
2020-10-21, 00:27
Medlem
Namnet på operationen var ju riktigt lökig, bättre kan han väl den där Varg..

Vad jag har hört så ska operationen ske i andra städer i vårt avlånga land så man är ju lite nojig men de är ju många större snubbar än mig på mitt gym som dem lär plocka.

Förövrigt tkr jag de rätt sjukt att man i detta läge väljer att ens lägga resurser på ta Steroidbrukare. 99 % ÄR SKÖTSAMMA med jobb och bryter inte mot lagen. Borde satsa på att gripa alla babbar i förorten som utpressar butiksägare osv...
Citera
2020-10-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Då har du koll på hur läget var förr, Exhale var det gym i Göteborg som hade flest razzior på den tiden. Håller med om att synen på AAS har ändrats, sällan man hör talas om större kontroller på gymmen numera. Förr sökte de även efter misstänkta i både krogmiljö och trafikkontroller. Flera kommuner hade som praxis att om en person torskade så skulle den personen portas ifrån alla kommunens gym. Sen försvann alla dessa kontroller och satsningar mer tiden.
Justitieombudsmannen gav polisen skit flera gånger för att dom drog på för höga växlar mot doping-misstänkta. JO har flera gånger nu sagt att snuten inte kan ta folk som misstänkta för doping bara för hur dom ser ut och att det behövs mycket mer på fötterna för att göra husis osv.. (googla Justitieombudsmannen+doping för exempel)

Förmodligen det som gjort att sånna här kontroller blivit sällsynta. Inget polisdistrikt (eller hur fan snuten nu är organiserad) vill få massa JO-kritik. Ser inte snyggt ut på CV't för dom direkt.

Så tack till dom stackarna som åkte på sånna kontroller i början av 2010-talet och klagade till JO angående det
Citera
2020-10-21, 00:49
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Justitieombudsmannen gav polisen skit flera gånger för att dom drog på för höga växlar mot doping-misstänkta. JO har flera gånger nu sagt att snuten inte kan ta folk som misstänkta för doping bara för hur dom ser ut och att det behövs mycket mer på fötterna för att göra husis osv.. (googla Justitieombudsmannen+doping för exempel)

Förmodligen det som gjort att sånna här kontroller blivit sällsynta. Inget polisdistrikt (eller hur fan snuten nu är organiserad) vill få massa JO-kritik. Ser inte snyggt ut på CV't för dom direkt.

Så tack till dom stackarna som åkte på sånna kontroller i början av 2010-talet och klagade till JO angående det

Då har jag fått svar på tal, kände inte alls till detta. Tack för informationen.
Citera
2020-10-21, 01:52
Medlem
Tycker detta är helt underbart. Man borde låsa in allihopa som dopar sig. Äta otillåtna substanser för att boosta sitt självförtroende genom en större muskeltillväxt, snacka om loserbeteende deluxe.
Citera
2020-10-21, 01:59
Medlem
plasttygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Sen står polismytomanen och ljuger framför kameran och påstår att dom är ute efter narkotika försäljning också. Jävla polismupp det existerar ingen jävla narkotika på gym över huvud taget och det vet han mycket väl om, enda dom vill med denna razzia är att se bra ut i statistiken på uppklarade brott. I detta fallet en och annan Svensson som kanske har lite för mycket testo i sig.

Du förstår inte att de som polisen i själva verket är ute efter är det som säljer preparaten ? Det är precis som med knarket, inte fan bryr de sig om nedpundade Börje i Tanto. De vill hitta den som säljer skiten. Inte allt för sällan hittar du både knark och dopingpreparat i samma portfölj.

Håller dock med dig om att det bör finnas andra saker som har högre prio.

Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Det är ju den där sojabögen som leder det arbetet och är med i tidningen. Han som inte så länge sen blev huggen i nacken som det stod i tidningen om.

Innan det så åkte han på stryk av nån tjuv, han fick näsan knäckt och annat. Verkar som han får spö lite titt som tätt den där blomman. Kolla bara på på hur han ser ut så ser du varför han stör sig på kraftiga män 😋 han har nog byggt upp ett hat mot män generellt efter att han fått spö gång på gång. Snubben är nog inte lämpad som snut tyvärr

kunde inte brytt mig mindre om pliten ifråga men om du tycker att endast folk gillar att få spö i tjänsten är lämpliga som poliser är du fan bränd.

Alla som dopar sig är inte problemmänniskor men många problemmänniskor dopar sig.
Citera
2020-10-21, 06:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Så vad är problemet med doping? Att det är skadligt till viss grad fattar jag men varför jagar polisen dem? Går de som dopar sig bärsärk?

Det är väl skadligt på samma sätt som droger för individen? Samt att man i förlängningen kan bli aggressiv ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in