Citat:
Ursprungligen postat av
Punschrullen
Hur går de tillväga? Tar de pissprov på alla i gymmet? Eller bara män? Om jag skulle bli ombedd att visa kuken, rövhålet och pissa i en burk framför en pervers polisgris skulle jag vägra, med hänvisning till att det inte finns en skälig misstanke om att jag begått brott. Fungerar detta?
Det räcker med att du är skäligen misstänkt, polisen kommer be dig att följa med och kräva att du lämnar ett urinprov och under tiden så brukar de göra en husrannsakan. Du kan vägra urinprov men kommer då tvingas till ett blodprov. Även ett fåtal kvinnor har åkt fast i kontrollerna förr, de testar såklart inte alla på gymmet utan de som anses vara misstänkta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Parongatan
Vilka gym fick påhälsning? Ska polisens kontroller ske även i andra städer? Är det några särskilda gymprofiler som fått problem med polisen? Vad vet man mer om saken?
Förr var dessa räder stora och landsomfattande, speciellt under åren 2011-2012. Det var oerhört många som torskade och tillslagen började november-december. Ja, det var kända gymprofiler som torskade på den tiden. Det var så pass omfattande att kommunerna storsatsade och bildade särskilda samverkansgrupper. Det började i storstäderna sen spred det sig till de mindre orterna, de flesta gym kontrollerades. Var väldigt längesedan dessa tillslag skedde, så kanske myndigheterna satsar på något liknande igen, då det gav resultat.