2013-07-20, 14:24
  #9241
Medlem
hur fan blir man bannad? jag brukar ibland använda mig av rasistiska tillmälen och annat gott. Gjort det i 1 1/2 år nu med stor framgång. Har minskat med tiden eftersom spelarna blivit bättre. Men aldrig fått en varning eller liknande.
Citera
2013-07-20, 14:31
  #9242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Questforanswer
hur fan blir man bannad? jag brukar ibland använda mig av rasistiska tillmälen och annat gott. Gjort det i 1 1/2 år nu med stor framgång. Har minskat med tiden eftersom spelarna blivit bättre. Men aldrig fått en varning eller liknande.

Ibland kommer varningarna efter nån månad eller två, men oftast händer det aldrig nått för folk är så vana vid all skit så de aldrig ens rapporterar. Jag fick en varning för 2 månader sen i mailen, det var 3 månader efter jag slutat spela.
Citera
2013-07-20, 16:12
  #9243
Medlem
OndaParabolens avatar
Nu har jag mött ett antal Poppy i rad och tycker hon(?) känns extremt stark, i mitt lag eller motståndarens, hon(?) verkar plöja rätt hårt i alla lägen och genom hela matchen.
Vad är hennes svaghet? och i vilket läge under matchen är hon som starkast respektive svagast? early, late?

Har aldrig spelat henne så vet inte riktigt hur hon fungerar, men när man möter henne så känns hon extremt tankig och har hög skada utan att behöva vidare items.
Första tanken är väl att hon är känslig för CC, men i de matcherna jag mött henne så har de väntat ut nästan alla CC och sen plöjt hela lag utan vidare ansträngning. Hur skyddar man sig mot detta?

Eller är hon bara en av de starkare champs just nu och inväntar en nerf?
Citera
2013-07-20, 16:17
  #9244
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Nu har jag mött ett antal Poppy i rad och tycker hon(?) känns extremt stark, i mitt lag eller motståndarens, hon(?) verkar plöja rätt hårt i alla lägen och genom hela matchen.
Vad är hennes svaghet? och i vilket läge under matchen är hon som starkast respektive svagast? early, late?

Har aldrig spelat henne så vet inte riktigt hur hon fungerar, men när man möter henne så känns hon extremt tankig och har hög skada utan att behöva vidare items.
Första tanken är väl att hon är känslig för CC, men i de matcherna jag mött henne så har de väntat ut nästan alla CC och sen plöjt hela lag utan vidare ansträngning. Hur skyddar man sig mot detta?

Eller är hon bara en av de starkare champs just nu och inväntar en nerf?
Läs lite längre ner på denna sidan:
http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=39946636#39946636
Citera
2013-07-20, 16:21
  #9245
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Nu har jag mött ett antal Poppy i rad och tycker hon(?) känns extremt stark, i mitt lag eller motståndarens, hon(?) verkar plöja rätt hårt i alla lägen och genom hela matchen.
Vad är hennes svaghet? och i vilket läge under matchen är hon som starkast respektive svagast? early, late?

Har aldrig spelat henne så vet inte riktigt hur hon fungerar, men när man möter henne så känns hon extremt tankig och har hög skada utan att behöva vidare items.
Första tanken är väl att hon är känslig för CC, men i de matcherna jag mött henne så har de väntat ut nästan alla CC och sen plöjt hela lag utan vidare ansträngning. Hur skyddar man sig mot detta?

Eller är hon bara en av de starkare champs just nu och inväntar en nerf?
Poppy är just nu en utav dem svagare champions i spelet, så det är antagligen erat lag som inte vet hur ni ska spela emot henne.

Hennes svagheter är early & midgame, då hon har otroligt svårt att csa utan att ta jätte mycket damage. Starkast är hon lategame då hon kan lägga sin ulti på Supporten och bara plöja utan att ta damage.

Möter du en poppy toplane så är det bara att Harassa henne early då hon har väldiga problem med det, picka någon med Range's aa's och bara autoattackera henne. Hon har väldiga problem rent generellt att shova lanen och klara av utav att CSA, det där därför SpamHappy (Zekents smurf, som är den mest kända Poppy spelaren) köper en Philo stone early för lite mera gp5.

Hon inväntar inte en nerf.
Citera
2013-07-20, 18:43
  #9246
Medlem
carpemores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Poppy är just nu en utav dem svagare champions i spelet, så det är antagligen erat lag som inte vet hur ni ska spela emot henne.

Hennes svagheter är early & midgame, då hon har otroligt svårt att csa utan att ta jätte mycket damage. Starkast är hon lategame då hon kan lägga sin ulti på Supporten och bara plöja utan att ta damage.

Möter du en poppy toplane så är det bara att Harassa henne early då hon har väldiga problem med det, picka någon med Range's aa's och bara autoattackera henne. Hon har väldiga problem rent generellt att shova lanen och klara av utav att CSA, det där därför SpamHappy (Zekents smurf, som är den mest kända Poppy spelaren) köper en Philo stone early för lite mera gp5.

Hon inväntar inte en nerf.


Precis som Irken säger så är Poppy ganska weak.
Citera
2013-07-20, 22:54
  #9247
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Poppy är just nu en utav dem svagare champions i spelet, så det är antagligen erat lag som inte vet hur ni ska spela emot henne.

Hennes svagheter är early & midgame, då hon har otroligt svårt att csa utan att ta jätte mycket damage. Starkast är hon lategame då hon kan lägga sin ulti på Supporten och bara plöja utan att ta damage.

Möter du en poppy toplane så är det bara att Harassa henne early då hon har väldiga problem med det, picka någon med Range's aa's och bara autoattackera henne. Hon har väldiga problem rent generellt att shova lanen och klara av utav att CSA, det där därför SpamHappy (Zekents smurf, som är den mest kända Poppy spelaren) köper en Philo stone early för lite mera gp5.

Hon inväntar inte en nerf.

Jag kan ju erkänna att jag är ganska ovetande vad det gäller Poppy, var t.ex. inte alls längesen jag tog reda på hur man ser vem hon har lagt sin ult på. Enligt mig är det svårt att se i stridens hetta, man bör lägga den på support som du säger men det är inte alltid de gör det, misstag eller vad det kan vara, vet inte.

Vad det gäller items, är det något item som gör Poppy speciellt farlig? Något som indikerar att man ska börja se upp?
Och när man väl möter henne i teamfights, vad ska man göra? försöka baita ult och fly tills den är över?
Fixa ett lag med stark burst så man kan ta ner resten av laget relativt snabbt?
Jag lirar inte bland de bästa direkt, och är inte det själv för den delen, och ibland händer det att lagmedlemmarna står och slår henne med ult uppe, fast de inte är marked.
Spelar oftast som ADC så jag blir extra utsatt av en odödlig och rushande Poppy som laget slår på med ult uppe och jag dör relativt snabbt...
Ska jag satsa på mer MR när jag möter en Poppy eller ska jag fortsätta hoppas på att laget kan täcka mig och hjälpa mig att hålla henne borta?
Som ADC är hon otroligt frustrerande att möta.

Jag har alltid varit mer eller mindre rädd för Poppy när jag mött henne för att hon känts som någon med skaplig spikeskada. Men nästa gång jag möter henne ska jag pröva det du skrev.
Citera
2013-07-20, 23:03
  #9248
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Jag kan ju erkänna att jag är ganska ovetande vad det gäller Poppy, var t.ex. inte alls längesen jag tog reda på hur man ser vem hon har lagt sin ult på. Enligt mig är det svårt att se i stridens hetta, man bör lägga den på support som du säger men det är inte alltid de gör det, misstag eller vad det kan vara, vet inte.

Vad det gäller items, är det något item som gör Poppy speciellt farlig? Något som indikerar att man ska börja se upp?
Och när man väl möter henne i teamfights, vad ska man göra? försöka baita ult och fly tills den är över?
Fixa ett lag med stark burst så man kan ta ner resten av laget relativt snabbt?
Jag lirar inte bland de bästa direkt, och är inte det själv för den delen, och ibland händer det att lagmedlemmarna står och slår henne med ult uppe, fast de inte är marked.
Spelar oftast som ADC så jag blir extra utsatt av en odödlig och rushande Poppy som laget slår på med ult uppe och jag dör relativt snabbt...
Ska jag satsa på mer MR när jag möter en Poppy eller ska jag fortsätta hoppas på att laget kan täcka mig och hjälpa mig att hålla henne borta?
Som ADC är hon otroligt frustrerande att möta.

Jag har alltid varit mer eller mindre rädd för Poppy när jag mött henne för att hon känts som någon med skaplig spikeskada. Men nästa gång jag möter henne ska jag pröva det du skrev.

jag tycker oftast det är mer värt att lägga ulten på deras adc (eller den man ska döda) då den oftast inte har mycket CC och man dödar den oftast på 1 combo, vilket gör att om deras adc försöker skada dig så kommer han inte lyckas + att den man lägger ulten på gör man ganska mycket mer increased dmg... tror det är 30% eller så
Citera
2013-07-20, 23:30
  #9249
Medlem
Incipios avatar
Hur gör ni för att ta er ut ur en losingstreak? Har stats som 25-5 27-3 13-6 och minst 250 CS men ändå så vinner jag inte. Ibland får jag AFK's men ibland går det inte. Vet att det är mitt fel att jag inte kan carrya med såna stats men det brukar ju gå annars!!! Det är ju psykologiskt så det skriker om det, nån måste ju ha knäckt nöten
Citera
2013-07-20, 23:30
  #9250
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
jag tycker oftast det är mer värt att lägga ulten på deras adc (eller den man ska döda) då den oftast inte har mycket CC och man dödar den oftast på 1 combo, vilket gör att om deras adc försöker skada dig så kommer han inte lyckas + att den man lägger ulten på gör man ganska mycket mer increased dmg... tror det är 30% eller så

Det är ju den poppy lägger ultin på som kan skada henne, eller minns jag fel nu?
Citera
2013-07-20, 23:31
  #9251
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LooRy
Det är ju den poppy lägger ultin på som kan skada henne, eller minns jag fel nu?

Ja så är det.
Citera
2013-07-21, 00:54
  #9252
Medlem
poppy lär ju få en buff eller en rework snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in