Citat:
Ursprungligen postat av
OndaParabolen
Jag kan ju erkänna att jag är ganska ovetande vad det gäller Poppy, var t.ex. inte alls längesen jag tog reda på hur man ser vem hon har lagt sin ult på. Enligt mig är det svårt att se i stridens hetta, man bör lägga den på support som du säger men det är inte alltid de gör det, misstag eller vad det kan vara, vet inte.
Vad det gäller items, är det något item som gör Poppy speciellt farlig? Något som indikerar att man ska börja se upp?
Och när man väl möter henne i teamfights, vad ska man göra? försöka baita ult och fly tills den är över?
Fixa ett lag med stark burst så man kan ta ner resten av laget relativt snabbt?
Jag lirar inte bland de bästa direkt, och är inte det själv för den delen, och ibland händer det att lagmedlemmarna står och slår henne med ult uppe, fast de inte är marked.
Spelar oftast som ADC så jag blir extra utsatt av en odödlig och rushande Poppy som laget slår på med ult uppe och jag dör relativt snabbt...
Ska jag satsa på mer MR när jag möter en Poppy eller ska jag fortsätta hoppas på att laget kan täcka mig och hjälpa mig att hålla henne borta?
Som ADC är hon otroligt frustrerande att möta.
Jag har alltid varit mer eller mindre rädd för Poppy när jag mött henne för att hon känts som någon med skaplig spikeskada. Men nästa gång jag möter henne ska jag pröva det du skrev.
Fast saken med Poppy är att den hon lägger ultin på kan bara göra damage på henne. Det är ett misstag att lägga den på någon annan spelare än supporten då oftast alla andra champs gör mera damage än en support.
Öhm, något som gör henne speciellt farlig är väll när hon börjar få 3-4 items. Hon är ett lategame monster. Det finns ingeting som säger typ "Nu har poppy xx items, nu kommer hon göra över er!" utan ja..
Poppy är vek emot Hard CC (Amumu ulti, sona ulti etc) och kiting. Till exempel så är Ezreal rätt bra emot henne i och med att han kan bygga Frozen gauntlet & har sin E att hoppa över väggar med. Burst fungerar också, men det är lite svårare att bursta 4 personer.
Rent generellt som ADC så måste du Kitea henne bara. Du kan ju testa köpa en GA, men att köpa mera mr bara "för att" är bara dumt. Hon är ju rätt svår att möta som ad carry och det finns inga direkt "gör så här så vinner du" utan det är bara försöka göra sitt bästa & kitea i åtta sekunder. Bästa man kan göra emot henne är imo att Denya henne farm early-game ganska hårt så hon hamnar efter i mid/lategame.
Citat:
Ursprungligen postat av
Crusadelight
poppy lär ju få en buff eller en rework snart.
Fast ingeting är ju 110% säkert, men mest troligtvis så lär dem buffa henne när dem gör en rework, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
Groven85
Någon som vill spela upp mig 50 LP? EUW - Roddan

Är silver 1 och är snart i Guld

Kom igen, är du värd att vara guld så kommer du dit själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuttoLutto
Tjena!
Funderar mellan Nocturne och Jarvan i djungeln.
Jag har inte riktigt valt en roll än, jag har mestandels kört dubbeltopp tidigare men nu när det börjar bli vanligare med djunglare har jag börjat fundera på det då det är en öppen plats för det i vårat lag. Jag köpte Lee Sin men det var bara en waste av en refound, det gick verkligen inte bra så jag har refoundat honom.
Mitt team består oftast utav: Elise/Jayce top (killen här är bäst utav oss, smurf), Akali/Le Blanc mid (fungerar bra) och Vayne/Tristana + Lux bot (denna lane är vår svaga länk skillmässigt).
Jag skulle säga att jag är precis över midlanern i skill.
Det bör nämnas att vi är ca lvl 20 förutom toplanern som smurfar.
Så vilken är bäst för vårat lag?
J4 har en jävla massa cc och är mer tankig av vad jag har förstått det vilket är bra för vårat lag då vi inte har en tank eller bra initiate. Dock vilket jag tycker är tråkigt, gillar mer dps vilket Nocturne vad jag förstår det erbjuder. Om jag bara hade tänkt på mig själv hade jag nog valt Nocturne men kommer förmodligen köra med J4 för mitt lags skull.
Vad tycker ni?
I och med att ditt lag är rätt vekt, och säkert förlorar ganska många games pga ni har så konstigt lag men varken någon CC eller någon direkt som kan starta fighter. Jag hade personligen pickat J4 då du kan starta fighter då och har lite CC i varje fall. Nocturne är bra, men i just det här laget så.. nja. Du kan ju testa dig fram och se vem du gillar mest games med, Nocturne eller jarvan och vilken du gillar mest. Jarvan gör faktiskt mera damage än vad man tror!
Jag hade personligen sagt åt er support att byta support-gubbar, menmen det är jag.