2013-07-03, 20:40
  #8641
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Pumpar och pumpar ut champs..? Gubben har ju inte ens släppts än, och dem har olika teams. Ett team för att göra nya champions, ett som har hand om reworks, ett som har hand om buggar etc.


Men det är ju inte så att riot's system tänker "Haha, den dära jävla cbatbh ska förlora nu så han blir förbannad" utan systemet tänker ju faktiskt så att det ser till att båda lagen har folk som är ungefär lika bra. För övrigt så säger den där bilden inte ett jävla piss. En bild på statsen säger absolut ingenting då det kan vara x antal saker som hänt som du har gjort dåligt. Och, om du har kompisar så fattar jag inte problemet? Varför spelar du inte duo-q med dem bara så slipper du "idioterna"?
Du tycker inte det säger något alls? Efter 21 minuter (19 minuter aktivt spel) så har alla i mitt lag dött 10 gånger var.

Visst jag kan försöka ganka osv men det är svårt när jag som mid är level 5 och han som kör solo top i motståndarlaget är level 8 tack vare alla kills han får. Det blir ännu svårare att ganka eftersom mina lagkamrater inte har en aning om vad som händer så då blir det 1v1 fast mot någon som är mycket högre level.

Visst stats är inte allt men du kan inte vara helt frisk och säga att de statsen som jag visade på den bilden inte betyder något.

Klart jag kör med mina kompisar ibland. Dock kör vi inte riktigt på samma tider då vissa jobbar på dagen och andra på natten. Så det blir alltid att vi får 2-3 feeders i vårat lag vilket gör att mina kompisar tröttnar på att köra unranked och kör ranked istället.
Citera
2013-07-03, 20:51
  #8642
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Klart jag kör med mina kompisar ibland. Dock kör vi inte riktigt på samma tider då vissa jobbar på dagen och andra på natten. Så det blir alltid att vi får 2-3 feeders i vårat lag vilket gör att mina kompisar tröttnar på att köra unranked och kör ranked istället.
Står du inte ut så kan du ju fortfarande power levla. Köp dubbla xp-boost och kör 1v1 custom game mot soraka på Twisted treeline. Vinn inte innan 05:00-05:10 nånting, där är det en XP spärr.
Kör så många customs tills du inte får mer XP den dagen. Sen kör du bara det 50min/dag. Börjar man på lvl1 så ska man vara level 30 på 7dagar.

Picka master Yi, maxa E och pusha botten så fort du kan. Börja med röd pot och hp pots.
Du kommer dock få pissig IP.
__________________
Senast redigerad av MrSweeneyTodd 2013-07-03 kl. 20:54.
Citera
2013-07-03, 20:54
  #8643
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Står du inte ut så kan du ju fortfarande power levla. Köp dubbla xp-boost och kör 1v1 custom game mot soraka på Twisted treeline. Vinn inte innan 05:00-05:10 nånting, där är det en XP spärr.
Kör så många customs tills du inte får mer XP den dagen. Sen kör du bara det 50min/dag. Börjar man på lvl1 så ska man vara level 30 på 7dagar.

Du kommer dock få pissig IP.
Härligt! Tack!
Citera
2013-07-03, 20:57
  #8644
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Härligt! Tack!

Du bör dock kolla youtube klippet där någon beskriver alla detaljer. Sök runt på reddit.com/r/leagueoflegends efter "power leveling" / "new way to power level" nånting. Är på jobbet så kan inte leta reda på klippet själv.
Citera
2013-07-03, 20:58
  #8645
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Du tycker inte det säger något alls? Efter 21 minuter (19 minuter aktivt spel) så har alla i mitt lag dött 10 gånger var.

Visst jag kan försöka ganka osv men det är svårt när jag som mid är level 5 och han som kör solo top i motståndarlaget är level 8 tack vare alla kills han får. Det blir ännu svårare att ganka eftersom mina lagkamrater inte har en aning om vad som händer så då blir det 1v1 fast mot någon som är mycket högre level.

Visst stats är inte allt men du kan inte vara helt frisk och säga att de statsen som jag visade på den bilden inte betyder något.

Klart jag kör med mina kompisar ibland. Dock kör vi inte riktigt på samma tider då vissa jobbar på dagen och andra på natten. Så det blir alltid att vi får 2-3 feeders i vårat lag vilket gör att mina kompisar tröttnar på att köra unranked och kör ranked istället.
Nej, absolut ingeting alls. Du (Jag antar du har 8-2) kan ha tagit 8 kills ifrån dem andra, när din junglare ha gankat kan han ha blivit counter-gankad och på så sätt dött, men räddat dig. Det finns tusen jävla ursäkter för att man inte alltid bara kan titta på KDA vilket du verkar tro allting handlar om. I och med att man inte kan se ens hur många CS du har (Rätt viktigt del imo) så.. hey? Men vad vet jag, jag har bara spelat runt 2.5k games..


Är du så pass bra som du faktiskt vill få det att framstå förstår jag inte riktigt problemet heller. Spela mid, snowbolla hårt och ganka dem andra lanes bara, du möter trots allt en sämre spelare (enligt dig själv..).

Stats betyder ingeting. I OGN (Koreanska versionen av LCS) så brukar två lag spela Ryze toplane och det går jämnt sådär för dem. Dem hamnar efter och dör (3-4ggr kanske) men det är accepterat för Ryze får en sån powerspike lategame istället och på så sätt vinner dem ändå. Allting handlar inte om kills, utan man kan spela ett objektiv-baserat game också, dvs man ger upp en kill och får ett eller två torn till exempel.

Om vissa jobbar på dagen och andra på natten så borde du rent teoretiskt jämnt ha någon att spela med. Och, även i ranked så kan man få trolls, feeders & folk som går afk. Det är inte så att när man spelar ranked så får man absolut ingen som feedar eller går afk. Till exempel när det är en betydligt bättre spelare i laget man möter så ens toplane till exempel blir stompad. Det kan hända även i ranked. Det finns inte försäkering bara för att man spelar rankat att man slipper få en feedare. Sen, om du nu är så bra och dina kompisar är level 30 så är det ju bara duoq med dem i normals? Du får lite bättre MMR (Jag antar han har bättre MMR än dig nu) och han får lite lättare motstånd - både du och han borde kunna carrya till en vinst då.
Har du absolut inga polare kan du gå både gå in i Practice mode (Ett "Chattrum") och Flashback chatten och fråga om någon vill spela.
__________________
Senast redigerad av irken 2013-07-03 kl. 21:16.
Citera
2013-07-03, 21:17
  #8646
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Tragiskt att Riot pumpar ut nya champs hela tiden istället för att fixa buggarna och servrarna.
Det är två olika team som jobbar på de olika sakerna. Det är ännu mer uppdelat om du vill att vi ska gå in i detalj.
Citera
2013-07-03, 23:05
  #8647
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Det är två olika team som jobbar på de olika sakerna. Det är ännu mer uppdelat om du vill att vi ska gå in i detalj.

Dessutom har dom ju förlängt tiden mellan champs till 30 isch dagar från 18-24
Citera
2013-07-04, 08:42
  #8648
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koreanskbot
Visst kan du vara en bra support. Men om ens lag inte uppmärksammar vad som sker på kartan eller tar egna initiativ så spelar det ingen roll hur bra du counterwardar eller ger vision. Ett lag som kommunicerar dåligt kommer inte vinna några matcher. Så enkelt är det.
Det påverkar självklart, men det är också så att ett motståndarlag utan vision spelar passivt. Man lyfter sina lagkamrater och det gör så oerhört stor skillnad. Men visst, har man ett gäng lobotomerade idioter som lagkamrater så skiter det sig, men en support påverkar mer än vad en ADC gör i gamets helhet.
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Självklart! Om man spelar med folk som har ögon, hjärna, händer och reaktionsförmåga. Men hur ofta är det?

Jag tycker det är oftare än motsatsen, men jag kanske har tur också.
Citera
2013-07-04, 10:12
  #8649
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Det påverkar självklart, men det är också så att ett motståndarlag utan vision spelar passivt. Man lyfter sina lagkamrater och det gör så oerhört stor skillnad. Men visst, har man ett gäng lobotomerade idioter som lagkamrater så skiter det sig, men en support påverkar mer än vad en ADC gör i gamets helhet.

Väldigt sant. Kvittar om man vinner varje lane och leder med 20 kills om man saknar vision på rätt ställe. Facecheck som leder till 4v5 som leder till gratis baron som leder till en inhib osv osv.

Sen tycker jag det är väldigt mycket oftare man ser någon länka en fin grön match history som support än något annat. Tror det kan ha att göra med att supportrollen är bättre etablerad och supports vet i regel vad deras jobb är. Jämfört med en adc som initiatar, försöker döda fiende adc genom att dyka in i 5 pers eller inte vet vad kitea är.
Citera
2013-07-04, 11:26
  #8650
Medlem
Remslems avatar
Vad är denna trollande nymodighet som stavas två (eller fler) junglers per team? Hur kontrar man det som ensam jungler?
Citera
2013-07-04, 11:53
  #8651
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remslem
Vad är denna trollande nymodighet som stavas två (eller fler) junglers per team? Hur kontrar man det som ensam jungler?

Försökt få igång det ett par gånger själv, problemet är att det är nästan omöjligt att göra detta med personer man inte känner, och den andra junglaren måste veta vad denna gör och kunna börja spela på ett annat sätt, vilket de desvärre verkar vara inkapabla till för det mesta.

Jag personligen skulle kontra detta genom att warda i win egen jungel, där man skulle warda om man skulle counter jungla de andra, och hoppas att de andra i mitt lag har någonting innanför panbenet så de wardar sina ställen, och sedan hoppa på dem när de kommer in i min jungel när de börjar ett camp, så de får mig + monstren på sig, + att de från lanen hjälper till.
Citera
2013-07-04, 13:25
  #8652
Medlem
Aviarts avatar
Jag har precis börjat lira och har fått smak på Yi, så många möjligheter med honom. Dessutom blir man galet imba om någon feedar en. Någon som har någon kul build-ide för Yi? Brukar köra ad men skulle vara kul att testa ap-build.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in