2013-05-04, 14:22
  #6253
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rizefall
dem, dem, dem, dem.

När det ska vara "De".

Vill inte vara dryg, men bara så du, jag och andra lär oss något

Tänk såhär:

De = They
Dem = Them

Hjälper ganska så bra!




Spelar ingen roll hur många normals man har, det är två helt olika spellägen och "system". Enda som gör skillnad är vad du eventuellt hade för ranking förra säsongen.
Jaså? Hur kommer det sig då att när jag vann 7 och förlorade 3 blev jag silver III medans en polare hade samma och blev silver II?
Båda var undrankade säsongerna innan.
Citera
2013-05-04, 14:27
  #6254
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Jaså? Hur kommer det sig då att när jag vann 7 och förlorade 3 blev jag silver III medans en polare hade samma och blev silver II?
Båda var undrankade säsongerna innan.

Kan bero på vad ni mötte för folk, han kanske mötte folk med lite högre ranking? Det skiljde bara 1 division, och 1 division klättrar man fort som tusan i början, så jag skulle inte fundera allt för mycket på det där.

Systemet är lite underligt ibland, man får helt enkelt köpa det
Citera
2013-05-04, 14:32
  #6255
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Kan bero på vad ni mötte för folk, han kanske mötte folk med lite högre ranking? Det skiljde bara 1 division, och 1 division klättrar man fort som tusan i början, så jag skulle inte fundera allt för mycket på det där.

Systemet är lite underligt ibland, man får helt enkelt köpa det
Dåligt att man inte får möta unrankade summoners precis som sig själv dem där 10 första placement matcherna.
Citera
2013-05-04, 14:50
  #6256
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Dåligt att man inte får möta unrankade summoners precis som sig själv dem där 10 första placement matcherna.
Om man hade gjort det hade man systemet haft ännu mindre koll på vilken nivå du egentligen ligger på, då skickligheten på unrankade spelare kan variera enormt.


Som det är nu och du får t ex möta Platinum-rankade spelare och förlorar, så kan systemet i alla fall anta att du bör placeras under platinum.
Citera
2013-05-04, 15:13
  #6257
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Om man hade gjort det hade man systemet haft ännu mindre koll på vilken nivå du egentligen ligger på, då skickligheten på unrankade spelare kan variera enormt.


Som det är nu och du får t ex möta Platinum-rankade spelare och förlorar, så kan systemet i alla fall anta att du bör placeras under platinum.
Så även om man har en bra mmr i normals så är allt "nollställt" till rankat?
Citera
2013-05-04, 15:15
  #6258
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Så även om man har en bra mmr i normals så är allt "nollställt" till rankat?
Ja, vi har gått över det här ex antal gånger. Din MMR i normals spelar absolut ingen roll i rankat, då den börjar om ifrån början.
Citera
2013-05-04, 15:20
  #6259
Medlem
Fallmans avatar
När kommer Dominiom samt ARAM bli rankat? Aldrig?

Aram kan jag förstå bli lite fel, men Dominiom är mycket taktik ändå. Finns de några planer på det?
Citera
2013-05-04, 15:24
  #6260
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
När kommer Dominiom samt ARAM bli rankat? Aldrig?

Aram kan jag förstå bli lite fel, men Dominiom är mycket taktik ändå. Finns de några planer på det?
Antagligen aldrig då det behövs mycket flera spelare. Soloq ranked 3v3 hade ju ungeför samma problem, att det inte spelade tillräckligt mycket spelare. Draft Dominiom har samma problem (Långa köer) så att vi skulle få se Dominion ranked känns tyvärr väldigt avlägset, då det skulle uppstå rätt länga kötider och inte speciellt många som spelar det. Dock så ska man aldrig säga aldrig, men dem har ju inte gett några hintar eller så.

Jag vet inte hur många som spelar Dominion istället för SR, men det känns som det inte är speciellt många, jag har till exempel bara ~30 matcher Dominion spelade totalt.
Citera
2013-05-04, 17:02
  #6261
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Så även om man har en bra mmr i normals så är allt "nollställt" till rankat?

Som sagt, normals har inget med rankat att göra.

När det gäller det tidiga exemplet så kan det ju vara så att din vän förlorar en tidig match då man möter lågt rankat folk. Han vinner sedan matchen därpå mot tex bronze spelare, vinner sedan nästa mot låga silver spelare, vinner nästa mot höga silverspelare och även en mot låga guldspelare.

Ska jag vara ärlig är jag inte säker på att det fungerar exakt så här, och mest troligt går det inte riktigt så fort, men det jag menar är att det kan spela roll VILKA matcher man vinner, så 7-3 är inte alltid samma som 7-3
Citera
2013-05-04, 17:34
  #6262
Medlem
Hej.

Ska testa på det här spelet nu då, vilken region ska man köra?
Citera
2013-05-04, 17:38
  #6263
Medlem
Neuschwansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaszk
Hej.

Ska testa på det här spelet nu då, vilken region ska man köra?
Eu west (den bästa enligt mig) eller Eu nordic east.
Citera
2013-05-04, 17:41
  #6264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neuschwanstein
Eu west (den bästa enligt mig) eller Eu nordic east.
Tack, blir eu west då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in