2013-04-10, 12:29
  #5053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det är väll snarare tvärtom imo. Renekton är en lanebully, med en gap closer & en stun. Skulle knappast spela Quinn emot honom, utan tvärt om emot Darius. Drar darius sin e kan ju quinn bara dra sin E, också måste han springa efter henne och hon kan kitea honom istället.

Måste faktiskt erkänna att jag hade fel om quinn. Hon kan spelas som adc men jag testade henne top igår mot en Darius. Mobbade honom något som in i helv*te! Byggde Bork>Mercs>Fm>Zephyr>BT>Warmogs
Jävligt stark top faktiskt, iallafall mot Darius. Såg även att hon skulle få en buff på sin E att hon kommer hamna närmare target.
Citera
2013-04-10, 13:30
  #5054
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
En glad kanon är han allt

Nej, menar inte att IEn stackar med passiva från Q. Men, får du en AAcrit + en maxstack passive från Q, så gör det ont. Det var väl den poängen jag ville få fram.

Jag skulle nog vilja placera honom före Ashe. Kan nog vara för att jag hatar Ashe.


Haha ja det blev bra ändå.
Jo det antagligen för att du hatar ashe. Jag har trollat lite med henne på sistone och det är ganska skoj. Du maxar E rushar avarice blade och ber någon spel TF mid. Det rullar in så otroligt mycket cash att så länge du csar någorlunda så kommer du ligga före den andra adn i items ändå.

Riktigt roligt att vara fullbyggd runt 30-40 min. Även om ashe inte är bäst
Citera
2013-04-10, 13:47
  #5055
Medlem
h4xors avatar
Är nunu buffad eller ska han kunna ta nästan halva ens hp lvl 1 med en snöboll?
Citera
2013-04-10, 14:09
  #5056
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Är nunu buffad eller ska han kunna ta nästan halva ens hp lvl 1 med en snöboll?

Han har alltid haft bra ap ratios, men har i gengäld bara två spells som gör skada och går han ap så slår han som en fjolla. Det är alltså all skada han gör så länge han inte använder ulti.
Citera
2013-04-10, 14:24
  #5057
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Är nunu buffad eller ska han kunna ta nästan halva ens hp lvl 1 med en snöboll?
Du kan ju börja med att säga om han går full AP, eller om han har 0 AP level 1. Har han 0 ap level 1 så gör han knappast halva ens hp. Dock så har han alltid haft bra ap ratios.

Citat:
Ursprungligen postat av Filipsrbin
Måste faktiskt erkänna att jag hade fel om quinn. Hon kan spelas som adc men jag testade henne top igår mot en Darius. Mobbade honom något som in i helv*te! Byggde Bork>Mercs>Fm>Zephyr>BT>Warmogs
Jävligt stark top faktiskt, iallafall mot Darius. Såg även att hon skulle få en buff på sin E att hon kommer hamna närmare target.
Dock kan jag tycka att du har en väldigt konstig build, BT & Bork? Zephyr? Mercs? (Ingen armor emot darius?) etc.
Jag skulle nog byggt Tabi's, Shiv, BT alternativ bork, Frozen mallet & kanske en Warmogs.
Citera
2013-04-10, 14:40
  #5058
Bannlyst
Synd att dom inte inkluderade omändringarna i senaste patchen..
Citera
2013-04-10, 16:08
  #5059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Folk som votear och tittar på streamen tror jag knappast bestämmer sig efter en match. Går ju inte votea efter en match heller. xPeke vann för ~5h över alex med.
Och dem flesta som votear tror jag knappast heller tittar på streamen, och bryr sig över vem som vinner just idag.
Och alex vann matchen innan det över xPeke.
Båda två körde samma champs med.

Alex gick visst om XPeke efter igår, se på den du! Om just den matchen var avgörande eller ej kan nog ingen svara på. Dock så tror jag att matchen igår hjälpte Alex en hel del.

http://euw.lolesports.com/allstar

Måste tillägga att Soraka top är ruskigt kul! Sustainen är brutal. Om ni håller er borta från ganks så kan jag nästan försäkra er att det kommer gå grymt bra!
Citera
2013-04-10, 16:14
  #5060
Medlem
MansMjolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Tror SwAxX junglade Udyr.

Skulle skita i Wits End nog, samma sak med Phage, finns bättre items. Skulle nog gå ganska tankigt, Locket, Warmogs, Bulwark för defense. BotRK för AD kanske.

Jag diggar ändå Wits om man möter ett lag med hög AP. Men som sagt ditt förslag låter på ett ungefär som proffsen spelar om kikar på http://www.probuilds.net/champions/Udyr

Idag skall det junglas Tack för feedbacken!

Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Som HejAnton sa så junglade jag. I lvl3 countergankade jag vår Ryze som mötte en fizz, och deras jungler var zac. Jag drar en dubbelkill och har typ 10 hp kvar, Ryze har nästan lika lite hp kvar han med. Definitivt en vältajmad sköld gjorde så vi vann fighten

Haha skölden är riktigt jäkla vass. Junglar du med Phoenix? Och vilka runes kör du på?
Citera
2013-04-10, 16:36
  #5061
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twixxx
Alex gick visst om XPeke efter igår, se på den du! Om just den matchen var avgörande eller ej kan nog ingen svara på. Dock så tror jag att matchen igår hjälpte Alex en hel del.

http://euw.lolesports.com/allstar

Måste tillägga att Soraka top är ruskigt kul! Sustainen är brutal. Om ni håller er borta från ganks så kan jag nästan försäkra er att det kommer gå grymt bra!
Vad är det du inte förstår? xPeke vann flera matcher över Alex igår än vad Alex vann över honom. Den matchen var knappast avgörande. Och för den delen så har jag aldrig sagt att alex inte kommer gå om xPeke, bara att en match i soloq inte spelar någon roll.


Folk votear väll på Alex nu igen för att innan har han sagt att han INTE ville spela all-stars matchen, men han har ändrat sig nu.
__________________
Senast redigerad av irken 2013-04-10 kl. 16:38.
Citera
2013-04-10, 17:15
  #5062
Bannlyst
Vår lobby fastnade i rankat. Nu har vi suttit och chattat i en kvart.

Vi hade en Nami i championselect som vägrade ta support och fortsatt skriva "im mid" "im mid" , jävla klappmongot ville inte dra med sig så det slutade med att alla spammade chatten till något gick jävligt fel (obv).

Vi försöker trigga den ena och andra om att lämna och återansluta, haha.
Citera
2013-04-10, 17:56
  #5063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Vad är det du inte förstår? xPeke vann flera matcher över Alex igår än vad Alex vann över honom. Den matchen var knappast avgörande. Och för den delen så har jag aldrig sagt att alex inte kommer gå om xPeke, bara att en match i soloq inte spelar någon roll.


Folk votear väll på Alex nu igen för att innan har han sagt att han INTE ville spela all-stars matchen, men han har ändrat sig nu.

Vad jag inte förstår?

- Alex fick 17/7 i sista matchen igår, Xpeke 5/5.
- En match som gick vid 11-tiden med över 30.000 tittare om man ser till båda streamsen. Troligen mer tittare då än tidigare.
- Visst så förlorade Alex matchen men han stompade XPeke rätt hårt mid. Något som inte hände i de tidigare matcherna.
- Hur kan du säga att den soloq matchen var betydelselös när det skiljde ~0,5% mellan de två innan och att Alex nu leder med 0,3%?

Allt jag försöker bevisa är att matchen hade betydelse. Att motsäga det känns bara dumt då du inte har något underlag för att motbevisa det.

Självklart kan Alex uttalande vara en avgörande faktor! Frågan är då varför Diamond fortfarande leder sin kategori med ca. 20% när han har sagt sedan länge att han inte kommer åka?
Citera
2013-04-10, 17:56
  #5064
Medlem
1/14/7 vinner med jungle Vi, säger "easy game", får ett par "REPORTED". Åhh LoL är kul ibland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in