Citat:
Ursprungligen postat av LundbergLudvig
Tjena.
Funderar på att börja spela LoL och det är några saker jag undrar.
För det första, hur skaffar man spelet? Laddar man hem det eller ska man köpa skiva?
Och vad ska man tänka på när man börjar spela? Finns det någon gubbe som man borde börja med? Och vad är ultimatattacken?
Och slutligen, kan ni ge mig en kort sammanfattning av grundidén för spelet? Gärna "Noob"-vänligt :-)
Tack på förhand.
Hallå där!
Det första du måste göra är att ladda ner spelet här ifrån
https://signup.leagueoflegends.com/en/signup/index spelet är gratis tills du börjar köpa rp
När du kommit ner till region så kan du välja mellan eu east/eu west. Jag själv tycker du ska välja west då de är fler som spelar där, om du inte har vänner som spelar på east tex.
Det största misstaget nybörjare gör är att springa in i tornen och dö. Spring till en lane och gå med dina minons så ska det gå bra

Det finns nybörjarguider som du kan spela när du gjort ditt konto. Pröva lira en gubbe som heter Ashe hon är väldigt simpel. Alla gubbar får en ultimat på level 6. Du får också något som heter IP när du vinner/förlorar matcher. För IP kan du sedan köpa nya gubbar.
Du spelar med fyra andra personer och ni möter fem stycken. Eran uppgift är att förstöra motståndarlagets ''Nexus''. Har säkert missat en hel del men hoppas det går bra för dig!