2013-01-27, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LundbergLudvig
Tjena.

Funderar på att börja spela LoL och det är några saker jag undrar.

För det första, hur skaffar man spelet? Laddar man hem det eller ska man köpa skiva?

Och vad ska man tänka på när man börjar spela? Finns det någon gubbe som man borde börja med? Och vad är ultimatattacken?

Och slutligen, kan ni ge mig en kort sammanfattning av grundidén för spelet? Gärna "Noob"-vänligt :-)

Tack på förhand.

googla league of legends so löser sig resten ska du se
Citera
2013-01-27, 00:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudelpuff
22

Idkar herrn ironi på internet eller är du allvarlig?
Citera
2013-01-27, 01:01
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLoL
Det är double IP boost i helgen =)

Varför står det inget om det? Borde åtminstone stå som de brukar vid sin IP man har.
Citera
2013-01-27, 01:03
Medlem
Citat:
Tjena.

Funderar på att börja spela LoL och det är några saker jag undrar.

För det första, hur skaffar man spelet? Laddar man hem det eller ska man köpa skiva?

Och vad ska man tänka på när man börjar spela? Finns det någon gubbe som man borde börja med? Och vad är ultimatattacken?

Och slutligen, kan ni ge mig en kort sammanfattning av grundidén för spelet? Gärna "Noob"-vänligt :-)

Tack på förhand.

Hallå där!

Det första du måste göra är att ladda ner spelet här ifrån https://signup.leagueoflegends.com/en/signup/index spelet är gratis tills du börjar köpa rp

När du kommit ner till region så kan du välja mellan eu east/eu west. Jag själv tycker du ska välja west då de är fler som spelar där, om du inte har vänner som spelar på east tex.

Det största misstaget nybörjare gör är att springa in i tornen och dö. Spring till en lane och gå med dina minons så ska det gå bra Det finns nybörjarguider som du kan spela när du gjort ditt konto. Pröva lira en gubbe som heter Ashe hon är väldigt simpel. Alla gubbar får en ultimat på level 6. Du får också något som heter IP när du vinner/förlorar matcher. För IP kan du sedan köpa nya gubbar.

Du spelar med fyra andra personer och ni möter fem stycken. Eran uppgift är att förstöra motståndarlagets ''Nexus''. Har säkert missat en hel del men hoppas det går bra för dig!
Citera
2013-01-27, 01:09
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Varför står det inget om det? Borde åtminstone stå som de brukar vid sin IP man har.
Det står ju när du är på "hemma"skärmen när du just loggat in. Står klart och tydligt "Extra bonus RP, Extra IP". Sen märker du väll att du får dubbel ip bonus efter en match med?
Citera
2013-01-27, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickAhp
Hallå där!

Det första du måste göra är att ladda ner spelet här ifrån https://signup.leagueoflegends.com/en/signup/index spelet är gratis tills du börjar köpa rp

När du kommit ner till region så kan du välja mellan eu east/eu west. Jag själv tycker du ska välja west då de är fler som spelar där, om du inte har vänner som spelar på east tex.

Det största misstaget nybörjare gör är att springa in i tornen och dö. Spring till en lane och gå med dina minons så ska det gå bra Det finns nybörjarguider som du kan spela när du gjort ditt konto. Pröva lira en gubbe som heter Ashe hon är väldigt simpel. Alla gubbar får en ultimat på level 6. Du får också något som heter IP när du vinner/förlorar matcher. För IP kan du sedan köpa nya gubbar.

Du spelar med fyra andra personer och ni möter fem stycken. Eran uppgift är att förstöra motståndarlagets ''Nexus''. Har säkert missat en hel del men hoppas det går bra för dig!
Tackar, men vad är rp? Vad ger det och hur mycket kostar det? Okej, men när man väl valt east eller west, kan man byta till den andra då utan att behöva göra ett nytt account?
Citera
2013-01-27, 01:20
Medlem
Citat:
Tackar, men vad är rp? Vad ger det och hur mycket kostar det? Okej, men när man väl valt east eller west, kan man byta till den andra då utan att behöva göra ett nytt account?

Det är möjligt att byta från east till west (eller tvärtom) men det kostar, vet inte hur mycket.
Om du ändå nyligen gjort ett account på t.ex east men kommer fram till att du vill spela på west, så kan du lika gärna göra ett nytt acc.
Citera
2013-01-27, 02:37
Medlem
Incipios avatar
Tror ni riot refundar ett pulsfire skin? har redan använt mina 3 i "shopen".. Skrev till supporten för skojs skull :P
Citera
2013-01-27, 02:56
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incipio
Tror ni riot refundar ett pulsfire skin? har redan använt mina 3 i "shopen".. Skrev till supporten för skojs skull :P
Nä, antagligen inte. Har du använt dina 3 refunds så får du inga flera. Jag testade skriva och refunda 1 skin som kostar 520 förut, men icke.
Citera
2013-01-27, 03:27
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Nä, antagligen inte. Har du använt dina 3 refunds så får du inga flera. Jag testade skriva och refunda 1 skin som kostar 520 förut, men icke.

Hehehe... Jag refundade 2 saker med supporten innan detta system kom så jag har fått 5 refunds sammanlagt
Citera
2013-01-27, 04:02
Medlem
Herr.Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLoL
Du får lira lite grann i utkanten och vänta tills att de har lagt ner majoriteten av sin cc. Försök även att inte ulta i mitten utav deras lag.
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Det är det som är det kluriga med Katarina, du måste vänta tills de bränt sina CC's för att sedan hoppa in o få reset på ult då folk är klara. Du harassar mestadels innan fights med din Q och väntar till rätt läge med å hoppa in med ult. Eller så kör ni heavy CC team, amumu/sona t.ex. då kan du troligtvis få igenom hela.
Jag vet att det som krävs att jag måste vara lite mer tålmodig med att hoppa in. Men det är så påfrestande att bara stå utanför och knappt göra något förutom att lägga en Q, man vill bara hoppa in direkt och ulta. Men jag får helt enkelt träna mitt tålamod
Citera
2013-01-27, 09:56
Medlem
pudelpuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Idkar herrn ironi på internet eller är du allvarlig?
Finns väl ingen plats för ironi här?
Om jag är mer än halvvägs till maxlevel så borde väl ungarna veta hur spelet fungerar? Eller vad fan är det frågan om här egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in