2013-04-29, 23:18
Medlem
TrainOfThoughts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theknug
Wither är en grym spell ja. Dock är det fortfarande svårt att faktiskt ta ner någon 1v1, om motståndaren vill fly så är det inte speciellt svårt när wither är på cd. Fast att diskutera detta kanske inte är nödvändigt då Nasus styrka ligger i teamfights och utility.

Bara vissa champs som jag känt det du nämner, och det är champs som gör sig immuna mot slows (typ Garen, Yi, Olaf etc), och i vissa fall champs med någon typ av dash, men mid game brukar det lösa sig med Iceborn Gauntlet, som jag rushar direkt efter SoEL. Detta är dock som jungle, men annars borde väl Rylai's funka rätt bra för AP Nasus? Dock är det ju som du säger i team fights som Nasus glänser, och speciellt late game!

För övrigt på ett win streak på 11 matcher i rad nu som Nasus ute i skogen. Visserligen är det normal, men ändå!

Sett en del som säger att många har börjat spela Nasus jungle efter att dom sett något proffs göra det med stor framgång? Vem? Vore kul att se hur build och spelstil skiljer sig från det jag kör på nu! Har inte alls bra koll när det kommer till proffs, turneringar etc, "noob" som jag är!
Citera
2013-04-30, 00:24
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrainOfThought
Sett en del som säger att många har börjat spela Nasus jungle efter att dom sett något proffs göra det med stor framgång? Vem? Vore kul att se hur build och spelstil skiljer sig från det jag kör på nu! Har inte alls bra koll när det kommer till proffs, turneringar etc, "noob" som jag är!

Diamondprox
Citera
2013-04-30, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrainOfThought
Bara vissa champs som jag känt det du nämner, och det är champs som gör sig immuna mot slows (typ Garen, Yi, Olaf etc), och i vissa fall champs med någon typ av dash, men mid game brukar det lösa sig med Iceborn Gauntlet, som jag rushar direkt efter SoEL. Detta är dock som jungle, men annars borde väl Rylai's funka rätt bra för AP Nasus? Dock är det ju som du säger i team fights som Nasus glänser, och speciellt late game!

För övrigt på ett win streak på 11 matcher i rad nu som Nasus ute i skogen. Visserligen är det normal, men ändå!

Japp rylais är bra på AP Nasus.

Nasus i junglen är väldigt vanligt just nu. Tror det var diamondprox från Gambit som började med det, nu är det ett väldigt vanligt pick. De bygger ju lite olika men fokus på utility och tankiness. Har nog inte sett många som kör SoEL eller gauntlet.

Locket, spirit of the ancient golem, randuins, bulwark är väl vanliga items. Nästan alltid ghost som summoner också. Såg att diamondprox plockade upp en spirit of the spectral en gång för spellvampen, han måste ha fått det från mig

Verkar som att du mer kör en carry inriktad stil, vilket förmodligen funkar väldigt bra i solo que eller normal då man aldrig ska lita på sina teammates.

http://eune.lolesports.com/season3/euspringplayoffs/matches kolla på valfri match i lcs efter vecka~5-6 så kommer du hitta nasus i junglen.
Citera
2013-04-30, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKrall
Precis börjat skola om mig till support från midlaner/jungler. Några tips? Föredrar att lira thresh, leona, sona, blitz, taric. Tips på hur man bygger? Hur, var, när man wardar?

edit: Är alltså väldigt ny som support. Har märkt att aggressiva supports som är tanky passar min spelstil bra. Sona funkar mid/lategame men har väldigt svårt med henne i lane.

Ja, builds är väl egentligen olika från game till game, finns ju ganska många support items nu.
Men typ philo stone, ruby sightstone och kanske en bulwark (beroende på ifall din junglare skaffar sig en eller inte), shurelias osv.
Chalice är ju förövrigt jävligt go om du lyckas sno åt dig lite CS då och då och möter ett lag med mycket magic damage.
Sen får du ju fixa oracle och pinks när det är passande.

Sen är det alltid bra att försöka hålla koll på timers till dragon och baron.
Wards, summoners och abilities är väl bra att hålla koll på också under laning phase.
Citera
2013-04-30, 00:51
Medlem
TrainOfThoughts avatar
Tack för svar! Får ta och kika på några matcher då!

Jo, det stämmer. Hinner nästan aldrig med en full build, men jag brukar köra på ungefär det här:

SoEL (passiva tickar igång på varje E, både när du lägger ut den och skadan efteråt), går det bra och jag har fått ett par kills/assists blir det
phil stone som (om matchen inte är över) senare blir en Shurelya's Reverie för lite hp, CDR och utility. boots of swiftness brukar jag klämma in innan IB gauntlet.
Därefter beror det lite på vilka jag möter, men Randuin/warmog/spirit visage blir det, och sen, om inte tidigare, är matchen nästan alltid över. Siktar dock alltid in mig på 40% CDR, och efter det blir det lite vad som behövs om det nu skulle gå så långt.

Vovve i skogen win streak på 13 nu!

Är det bara jag eller möter man bättre motstånd på NA än EUW..?
Citera
2013-04-30, 01:44
Medlem
Overminds avatar
Står nu de stänger av rankade spel för förberedelser av Freljord patchen 4:00 GMT+1!

Så imorgon lär man få spela Trundle 24/7 igen!
Citera
2013-04-30, 02:43
Medlem
Anpassads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruvadskruv
jupp

Därför att EU West mmr/hidden elo är högre än vad east är, så därför om du var högre där hamnar du fortfarande på din skillnivå, fast i en lägre tier.
Citera
2013-04-30, 10:32
Medlem
Fan vad soft att kunna köa för ARAM
Citera
2013-04-30, 10:35
Medlem
174563s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild

Yeah längtat länge på detta, en nya champen samt nya itemlist funktionen
Citera
2013-04-30, 10:45
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild

HAR DOM NYA SKINSEN KOMMIT????????? aaaaaaaaa
Citera
2013-04-30, 10:49
Medlem
Ockstaerrs avatar
Denna patchen innehåller så mycket bra saker att jag inte fattar någonting. Dock får vi vänta på våran nya champ nån vecka extra.
Citera
2013-04-30, 11:17
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Denna patchen innehåller så mycket bra saker att jag inte fattar någonting. Dock får vi vänta på våran nya champ nån vecka extra.

Jag kan sätta pegnar på att den dyker upp fredag, av någon anledning har de valt att patcha in den med weekly patch men releasar den samtidigt på alla ställen..

Fredag, mark my words.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in