2013-01-24, 16:08
Medlem
Varför kan jag inte spela Tresh? Har köpt honom men han finns inte med i min champ lista?
Citera
2013-01-24, 16:12
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beavertand
Hmm, orkar inte spela support.

Det var inte din fråga. Du frågade om en champ som gör loads med dmg och jag gav dig en av få som liknade det du sökte.

Sen att han kan äga sönder mid som AP är en annan sak, men just "loads med dmg" tycker jag passar honom bra.
Citera
2013-01-24, 16:18
Medlem
beavertands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det var inte din fråga. Du frågade om en champ som gör loads med dmg och jag gav dig en av få som liknade det du sökte.

Sen att han kan äga sönder mid som AP är en annan sak, men just "loads med dmg" tycker jag passar honom bra.
Jag tackar för svaret, skrev bara att jag inte orkade spela support. Men han kanske är värd att testa!
Citera
2013-01-24, 16:42
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
körde Ashe Supp med MF that combo!

även Leona och Sona funkar hur bra som helst, då kan ju det andra laget inte göra något. och om någon vill hoppa längst bak för att avbryta en _BRA_ mfs ulti så dör han, Win!

men Cait är ju en säkrare pick imo
Fast med både Leona och sona fungerar ju vilken ADC som helst imo. Dem skyddar bra, men dem har rätt bra skydd mot MF. Dock så brukar ju dem göra engages så det är ju inte alltid deras ultis kan användas till att spela defensivt.

Citat:
Ursprungligen postat av kekkzor
okej, undrar lite vem som är bäst lategame om man jämnför caits och mf´s ulti tillexempel, läste på nån guide att mf´s AA´s skadar mer single target än ultin och därför inte alltid ska användas för max burst.
Det beror väll på som sagt. Båda två ska bara göra aa's, men är det mera aoe teamfight så kommer MF göra mera damage. Dock är ju caits ulti bra att pokea med/döda folk som försöker fly.

Citat:
Ursprungligen postat av ellimac
MF är bättre i lane, sustain samt damage, så en klar röst på MF här!
MF är bra mot vissa champs, cait mot andra. Hon har ingen sustain alls. Att jämföra deras damage är rätt svårt, men jag skulle inte säga att hon har bättre damage.

Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Ultin är endast bra late-game om man kör AP-Mf, vilket man inte bör göra om man inte vill trolla litegrann. Är hela deras lag ultade utav Amumu/Malphite och du är på säkert avstånd kan du givetvis dra av den, gärna om du har Black Cleaver. Annars blir det bara en delay för dina AA's, samma sak om du drar Q i stort sett.

MF är nog den som gör mest skada i lane, tillsammans med Graves.
Kan man poka ordentligt, så kan du få in en fin burst på motståndaren och om dom väljer att lägga benen på ryggen mot tornet och du inte blir träffad utav creeps/deras adc/support så kommer även din passiva göra så att du hinner ifatt och kan trycka iväg minst en till AA. Med din W så kan man få in fina crits.

Och har du healers som supports emot dig, så kom ihåg att W dom litegranna också då det sänker deras healingförmåga med 50%.
Nja.. Miss fortune's ulti med Black cleaver gör ju att hela laget för debuffen på sig. Den scalear ju också med AD lite, så.. Black cleaver är en obligatorisk item på MF så.. ja.

Sivir och Graves gör mest damage i lane tycker jag. Och hon har ju inga speciellt "burst" damage. Hon har sin q och e som gör damage. W är ju bara en debuff. Det blir ju ingen burst med bara en skill. Hennes passiv har 5 sekund tills den går upp, så jag vet inte hur du menar då, men den är ganska oanvändbar mot andra ad's som vet vad dem gör. En poke var fjärde sekund så kommer hon aldrig få den helt enkelt.
Vad du menar med W och crits förstår jag inte. W ger attack speed när man aktiverar den, och ingen crit chance. När den är bara en "passive" gör den extra magic damage. Ingen crit chance något stats, så det föresätter ju att du har en item som ger dig crit.
Senast redigerad av irken 2013-01-24 kl. 16:47.
Citera
2013-01-24, 16:48
Medlem
Hur ska man riktigt spela mot Thresh bot? Som när man möter Blitzcrank? Väldigt irriterande att förlora lane bara för att man inte känner till champen så bra.
Citera
2013-01-24, 16:58
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Zilean, det laddas en stund innan damage.. Man kan säga att det tar "tid" innan damage kommer också.
Haha dagens ordvits.

Någon som spelat en del Thresh och kan ge någon analys?
Citera
2013-01-24, 17:20
Medlem
iPlankans avatar
MF vs CAIT:
Låt oss hypotetiskt säga att det är 1v1 fight, båda supportsen är döda, och båda två står helt stilla och skjuter varandra och använder spells. MF kommer vinna överlägset då, eftersom cait egentligen bara har sin q som gör dmg, medans MF gör extra dmg/hit med w, får även attackspeed.

Är det världens bäst kiteande cait mot någon vanlig ~1500 MF kommer antagligen cait vinna, p.g.a sin range, eftersom denna är så snabb att den knappt hinner skjuta sitt skott innan den står och laddar nästa.. Speedlvl: Asian.

Fick för övrigt Sivir i aram igår, längesen jag spelade henne, men jag tyckte hennes attack kändes väldigt seg att få av? Kändes nästan som att spela anivia. Visserligen var det dagens första game, men jag kommer inte ihåg att jag kan ha varit full eller något iaf. Är hennes attackmove långsam overall?
Citera
2013-01-24, 17:30
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Fast med både Leona och sona fungerar ju vilken ADC som helst imo. Dem skyddar bra, men dem har rätt bra skydd mot MF. Dock så brukar ju dem göra engages så det är ju inte alltid deras ultis kan användas till att spela defensivt.

förvisso men att få hela MFs ulti på sig gör riktigt ont och deras ultis gör ju att man får det

Citat:
Ursprungligen postat av iPlankan
MF vs CAIT:
Låt oss hypotetiskt säga att det är 1v1 fight, båda supportsen är döda, och båda två står helt stilla och skjuter varandra och använder spells. MF kommer vinna överlägset då, eftersom cait egentligen bara har sin q som gör dmg, medans MF gör extra dmg/hit med w, får även attackspeed.

Är det världens bäst kiteande cait mot någon vanlig ~1500 MF kommer antagligen cait vinna, p.g.a sin range, eftersom denna är så snabb att den knappt hinner skjuta sitt skott innan den står och laddar nästa.. Speedlvl: Asian.

Fick för övrigt Sivir i aram igår, längesen jag spelade henne, men jag tyckte hennes attack kändes väldigt seg att få av? Kändes nästan som att spela anivia. Visserligen var det dagens första game, men jag kommer inte ihåg att jag kan ha varit full eller något iaf. Är hennes attackmove långsam overall?

1v1 tror jag att en bra Cait vinner mot en "lika bra" MF, om de ligger lika i guld dvs. Nu menar jag inte så och AA varandra men Cait är ju bra pga hennes range och kite förmåga
Citera
2013-01-24, 17:41
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
förvisso men att få hela MFs ulti på sig gör riktigt ont och deras ultis gör ju att man får det
Det beror ju helt på om man kör soloq, eller teamplay. I teamplay är det mycket lättare att timea allt rätt än i soloq.Sen är det ju inte speciellt många som blir "catchad" av leona's ulti gentemot Sona's till exempel. Men oftast är det ju så att när man kör soloq så vågar inte sona gå in och dra sin ulti så att mf kan lägga den på hela teamet.
Nami är ju riktigt bra med. Blir deras lag ultiade kan mf få sin ulti av relativt lätt med.
Citera
2013-01-24, 18:10
Medlem
Just nu har jag bara alistar, blitz och lulu som supports, och jag känner att jag behöver mer för att jag inte gillar dom längre.

Funderar på Taric eller Nunu, men Sona och hennes arcade skin skulle ju va jävligt kul..
några förslag? kan vara någon helt annan support också som Nami elr vad ni nu rekommenderar.
Citera
2013-01-24, 18:13
Medlem
Klappadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnusifk
Just nu har jag bara alistar, blitz och lulu som supports, och jag känner att jag behöver en till som inte är lika svår.

Funderar på Taric eller Nunu, men Sona och hennes arcade skin skulle ju va jävligt kul..
Vill du inte ha en svår support champion så ska du absolut inte gå på Taric då han kräver taktik.
Rekommenderar Sona eller Soraka, varav Soraka är lite mer åt det passiva hållet men är fortfarande mycket bra emot APC såsom Katarina, Akali osv eftersom du kan silenca i en evighet i endgame. Smaken är som baken.
Citera
2013-01-24, 18:15
Medlem
Vad bygger ni först på Tristana, Infinity Edge eller Bloodthirster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in