Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
körde Ashe Supp med MF

that combo!
även Leona och Sona funkar hur bra som helst, då kan ju det andra laget inte göra något. och om någon vill hoppa längst bak för att avbryta en _BRA_ mfs ulti så dör han, Win!
men Cait är ju en säkrare pick imo
Fast med både Leona och sona fungerar ju vilken ADC som helst imo. Dem skyddar bra, men dem har rätt bra skydd mot MF. Dock så brukar ju dem göra engages så det är ju inte alltid deras ultis kan användas till att spela defensivt.
Citat:
Ursprungligen postat av kekkzor
okej, undrar lite vem som är bäst lategame om man jämnför caits och mf´s ulti tillexempel, läste på nån guide att mf´s AA´s skadar mer single target än ultin och därför inte alltid ska användas för max burst.
Det beror väll på som sagt. Båda två ska bara göra aa's, men är det mera aoe teamfight så kommer MF göra mera damage. Dock är ju caits ulti bra att pokea med/döda folk som försöker fly.
Citat:
Ursprungligen postat av ellimac
MF är bättre i lane, sustain samt damage, så en klar röst på MF här!
MF är bra mot vissa champs, cait mot andra. Hon har ingen sustain alls. Att jämföra deras damage är rätt svårt, men jag skulle inte säga att hon har bättre damage.
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Ultin är endast bra late-game om man kör AP-Mf, vilket man inte bör göra om man inte vill trolla litegrann. Är hela deras lag ultade utav Amumu/Malphite och du är på säkert avstånd kan du givetvis dra av den, gärna om du har Black Cleaver. Annars blir det bara en delay för dina AA's, samma sak om du drar Q i stort sett.
MF är nog den som gör mest skada i lane, tillsammans med Graves.
Kan man poka ordentligt, så kan du få in en fin burst på motståndaren och om dom väljer att lägga benen på ryggen mot tornet och du inte blir träffad utav creeps/deras adc/support så kommer även din passiva göra så att du hinner ifatt och kan trycka iväg minst en till AA. Med din W så kan man få in fina crits.
Och har du healers som supports emot dig, så kom ihåg att W dom litegranna också då det sänker deras healingförmåga med 50%.
Nja.. Miss fortune's ulti med Black cleaver gör ju att hela laget för debuffen på sig. Den scalear ju också med AD lite, så.. Black cleaver är en obligatorisk item på MF så.. ja.
Sivir och Graves gör mest damage i lane tycker jag. Och hon har ju inga speciellt "burst" damage. Hon har sin q och e som gör damage. W är ju bara en debuff. Det blir ju ingen burst med bara en skill. Hennes passiv har 5 sekund tills den går upp, så jag vet inte hur du menar då, men den är ganska oanvändbar mot andra ad's som vet vad dem gör. En poke var fjärde sekund så kommer hon aldrig få den helt enkelt.
Vad du menar med W och crits förstår jag inte. W ger attack speed när man aktiverar den, och ingen crit chance. När den är bara en "passive" gör den extra magic damage. Ingen crit chance något stats, så det föresätter ju att du har en item som ger dig crit.