2013-05-11, 23:59
Medlem
paecmakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Skulle knappat säga att J4 är lättare än till exempel Nasus, eller Warwick.
Warwick brukar vara en av dem mest "standard" junglare när man brukar jungla och han är billig med, sne kanske inte han är världsbäst men man lär sig ungefär hur man spelar junglare på ett bra sätt.

Angående att pusha en lane till tornet så kan man göra det, ja - men har man just börjat jungla och börajt i spelet (Vilket jag antar han har) så är det inte att rekommendera då det kan förstöra en lane också om man gör det fel.

Jag har tänkt köpa Warwick då alla säger att han är väldigt lätt att jungla med.

Jag har kört lol ett tag nu men oftast bot adc eller mage, däremot så har jag inte junglat.
Citera
2013-05-11, 23:59
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Har en tristana i laget som tror att det är bättre att ta torn än draken när man har friläge.

Ibland är det. Om ditt lag tjänar på att forcea fight vid draken kan det vara bättre att spara den tills motståndarna tänker ta en fight mot er.
Citera
2013-05-12, 00:00
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
J4 är väl inte lättare än Nausus och WW men hyffsat lätt och starkare än både nasus och WW.

Sen är Nasus rätt svår då hans Wither är stark men det krävs att man overextendar hårt om man vill ha kills, han är ju mer utav en farmjungle än en gankjungle
Du måste ju hålla med om att J4 är mera komplicerad än både Nasus och WW? För en spelare som aldrig junglat förut så är nog WW den lättaste junglaren som finns, då han inte har ett speciellt komplicerat kit, och vid level 6 så är 9 av 10 ganks en kill med hans Ultimate.
Jämför man med typ med j4, med hans e+q kombo & hans ultimate så är det nog mycket mera komplicerat, då jarvan har så många "tricks" man kan göra, dvs, e+q över walls också vidare. Speciellt vid engages..

Att nasus är rätt svår är ju bara ren bs, då han är en av dem lättaste junglare i spelet imo. Cleara camps med e & q, ska man ganka så wither på den man gankar och lägga e och bara q. Förstår inte riktigt varför man ska behöver overextenda hårt då det är ungefär samma sak med jarvan isf.
Jo, han är väll mera farmjunglare, men har man just börjat jungla så kommer man inte ha dem bästa ganksen så då är det ju bättre att bara farma istället. Sen är ju hans ultimate också väldigt "lätt", då den gör han tanky och den gör lite damage istället för jarvans ultimate då man måste träffa rätt gubbe som inte har flash/en escape, annars blir den ju värdelös.

Hurvida j4 är starkare än nasus beror ju helt på ens eget lag, och motståndarlaget.

@ paecmaker
Hur mycket har du spelat lol innan då? Har du aldrig junglat innan? Har du bra map awarness? Är du level 30, med ~400 normal games iaf eller vad är det frågan om? Det är rätt svårt att rekommendera utifrån ingenting, men jag utgår att du aldrig har junglat tidigare och att du inte spelat lol så värst länge. För övrigt så är Nunu också en lätt junglare som fungerar bra, du kan counter-jungla med honom när du blir bättre också, men han är väldigt lätt med!
Senast redigerad av irken 2013-05-12 kl. 00:24.
Citera
2013-05-12, 00:00
Medlem
paecmakers avatar
Citat:
Hatar själv jungeln just för att det är så tidspressat hela tiden. När man inte uppfyller kraven så blir man direkt attackerad i chatten. Inget kul jobb. Ett tips är att kolla på Fnatics Cyanides stream. Han är jungelns konung.

Okej, tack för tipset.
Citera
2013-05-12, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Ibland är det. Om ditt lag tjänar på att forcea fight vid draken kan det vara bättre att spara den tills motståndarna tänker ta en fight mot er.
Jo, visst men sen kan man också spara tornet i samma syfte. Plocka kills på lanen istället för att bot ska roama. Sen att man kör en säker drake är riktigt bra också. Onödigt att påkosta en teamfight om man inte är helt säker på utloppet.
Citera
2013-05-12, 00:25
Medlem
paecmakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
@ paecmaker
Hur mycket har du spelat lol innan då? Har du aldrig junglat innan? Har du bra map awarness? Är du level 30, med ~400 normal games iaf eller vad är det frågan om? Det är rätt svårt att rekommendera utifrån ingenting, men jag utgår att du aldrig har junglat tidigare och att du inte spelat lol så värst länge.

Har kanske kört i ett och ett halvt år ungefär(har bara kunnat köra sporadiskt tills nyligen)
Blev lv 30 för en eller två månader sen och har runt 180 vinster.

Min map awareness är någorlunda ok, ibland så blandar jag ihop var dom neutrala creepsen är men det är lätt att lära sig när man väl börjar.

Jag har aldrig junglat innan men vill lära mig för att kunna köra draft pick.
Citera
2013-05-12, 00:29
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paecmaker
Har kanske kört i ett och ett halvt år ungefär(har bara kunnat köra sporadiskt tills nyligen)
Blev lv 30 för en eller två månader sen och har runt 180 vinster.

Min map awareness är någorlunda ok, ibland så blandar jag ihop var dom neutrala creepsen är men det är lätt att lära sig när man väl börjar.

Jag har aldrig junglat innan men vill lära mig för att kunna köra draft pick.
Okej, men dem två lättaste junglarna just nu tycker jag är Nunu och Warwick, båda har ju bra sustain, si så där ganks (Dem fungerar), OK clearspeed & så. Testa dig runt & se vilken gubbe som passar just dig. Det finns svårare junglare som kan carrya bättre, men att börja med dem skulle vara väldigt dumttror jag.
Citera
2013-05-12, 00:41
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Har en tristana i laget som tror att det är bättre att ta torn än draken när man har friläge.

Jag tar hellre ett torn än draken alla dar i veckan...
Citera
2013-05-12, 00:54
Medlem
Citat:
Jo, visst men sen kan man också spara tornet i samma syfte. Plocka kills på lanen istället för att bot ska roama. Sen att man kör en säker drake är riktigt bra också. Onödigt att påkosta en teamfight om man inte är helt säker på utloppet.
Är ju mer värt rätt ofta. Tar t.ex. alltid hellre mid tornet än draken.
Citera
2013-05-12, 00:59
Medlem
Repliques avatar
Citat:

Du fick det att låta som att det alltid är korkat att spara draken, det är det inte.
Citera
2013-05-12, 01:15
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989

håller med, ett torn ger en så mycket mer än en drake, man får 40 mindre guld per man, men man öppnar upp väldigt mycket mer yta.
Citera
2013-05-12, 01:56
Bannlyst
Man kanske ska börja spela Morgana igen?

http://3.bp.blogspot.com/-qZCvAz0PHoY/UY7Sp5axfoI/AAAAAAAAEYM/3AfRleqDzP8/s1600/UTmvep7.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Då är du inte särskilt bra på spelet. Precis som Replique skriver så finns det tillfällen och annat där man måste anpassa sig utefter - något jag glömde skriva och som är väldigt viktigt att ta med i ett inlägg, fel av mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Du fick det att låta som att det alltid är korkat att spara draken, det är det inte.
Skrev lite ofullständigt.
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Är ju mer värt rätt ofta. Tar t.ex. alltid hellre mid tornet än draken.
Midtornet är en annan sak än bottornet.
Senast redigerad av Adava 2013-05-12 kl. 01:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in