2013-04-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuclearninja456
Jag kör knappast jungle på högre nivå, men jag brukar fokusera på att få en lane att snowballa, för att sedan byta till andra.
Dock är det ju helt beroende på situation, om din top pushar sönder sin lane så är det ju knappast lönt att försöka ganka där.

Whinadet kan du inte göra så mycket åt förutom att försöka kompensera deras misstag. Wardar inte supporten så köp själv en ward och släng ut den där efter en gank osv.

Det enskilt viktigaste för junglare är enligt mig är dock kontrollen över objectives. Lyckas du hindra motståndarna från att få sina buffs och dragons/barons så är det redan där nästan en garanterad vinst.

Går ju alltid att lane ganka en pushad lane när den pushar tillbaks. Alternativt counter ganka med tanke på att fiende junglarn antagligen kommer att vilja göra något i den pushade lanen.

EDIT: Ville bara lägga till att det här är klart mycket lättare att utföra top och bot lane än mid med tanke på att mid är bra mycket kortare.
Senast redigerad av okaend 2013-04-29 kl. 17:35.
Citera
2013-04-29, 20:43
Medlem
Skruvadskruvs avatar
Jag bytte nyss server och hamna en tier under den jag var på innan, hur fan går det ihop.
Citera
2013-04-29, 20:49
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruvadskruv
Jag bytte nyss server och hamna en tier under den jag var på innan, hur fan går det ihop.
East till west lr?
Citera
2013-04-29, 20:59
Medlem
Skruvadskruvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
East till west lr?
jupp
Citera
2013-04-29, 21:00
Medlem
Lirar mycket AP nasus top nu, har inte vågat ge mig in på ranked än men har ett par games i draft. Riktigt rolig och sjukt stark 1v1 redan från lvl 3 om man börjar med redpot och ignite Är väl inte direkt top tier men man gör riktigt mycket skada med sin ulti om man kör mpen! Träffade på deras dyngtankiga lee sin och xin shao(båda average score) som satt med rätt go dmg då de carryade sitt lag. Dock åkte de på smisk 2v1 och det ledde till att xin dog och lee flashade.

Kommer väl genast komma massa människor som säger hur mycket bättre han är i junglen o.s.v. Och jag säger inte emot, dock är han fan så rolig och bra mycket starkare som AP top än vad många tror.

Grym clear, ulti cirka 8 procent av deras max hp med lite ap och healar magiskt med spellvamp. Kombinera det med rylais och du har ett aoe monster med slow och grym regen.

Rekommenderar tankigt med mpen, dänga in lite ap med.

Grym känsla att ghosta runt i deras lag och se deras hp smälta!

Rolig champ som jag anser är helt klart viable, är väl ganska svårt att döda ett target som försöker fly men det har å andra sidan aldrig varit Nasus starka sida. I teamfight vägs dock allt detta upp och jag rekommenderar er att prova det!
Citera
2013-04-29, 22:24
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theknug
Lirar mycket AP nasus top nu, har inte vågat ge mig in på ranked än men har ett par games i draft. Riktigt rolig och sjukt stark 1v1 redan från lvl 3 om man börjar med redpot och ignite Är väl inte direkt top tier men man gör riktigt mycket skada med sin ulti om man kör mpen! Träffade på deras dyngtankiga lee sin och xin shao(båda average score) som satt med rätt go dmg då de carryade sitt lag. Dock åkte de på smisk 2v1 och det ledde till att xin dog och lee flashade.

Kommer väl genast komma massa människor som säger hur mycket bättre han är i junglen o.s.v. Och jag säger inte emot, dock är han fan så rolig och bra mycket starkare som AP top än vad många tror.

Grym clear, ulti cirka 8 procent av deras max hp med lite ap och healar magiskt med spellvamp. Kombinera det med rylais och du har ett aoe monster med slow och grym regen.

Rekommenderar tankigt med mpen, dänga in lite ap med.

Grym känsla att ghosta runt i deras lag och se deras hp smälta!

Rolig champ som jag anser är helt klart viable, är väl ganska svårt att döda ett target som försöker fly men det har å andra sidan aldrig varit Nasus starka sida. I teamfight vägs dock allt detta upp och jag rekommenderar er att prova det!

AD nasus top är ju bland de starkaste lategame man kan hitta om han får bra farm.

samt att Wither OP
Citera
2013-04-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
AD nasus top är ju bland de starkaste lategame man kan hitta om han får bra farm.

samt att Wither OP

Att nå till den nivån kan vara svårt och kräver nästan att du får vara lite ifred eller splitpusha. De jag har haft mest problem med top är aggressiva champs. Zed är riktigt jobbig då han kan straffa dig varje gång du går in för en creep. Men självklart, lyckas man bli farmad kan man carrya hårt, AP spelar jag för att det är lättare samt bra mycket jävla roligare

Wither är en grym spell ja. Dock är det fortfarande svårt att faktiskt ta ner någon 1v1, om motståndaren vill fly så är det inte speciellt svårt när wither är på cd. Fast att diskutera detta kanske inte är nödvändigt då Nasus styrka ligger i teamfights och utility.
Citera
2013-04-29, 23:00
Medlem
MrWalross avatar
Någon som mainat Swain och kan dela med av tankar?
Citera
2013-04-29, 23:06
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros

Mainat under kortare perioder, PM om det är något speciellt. Han är väldigt stark, fungerar bra mot AD's som t.ex kha zix, panth och zed. Bra sustain, dmg och cc. Safe-pick för mig åtminstone
Citera
2013-04-29, 23:09
Medlem
KaptenKralls avatar
Precis börjat skola om mig till support från midlaner/jungler. Några tips? Föredrar att lira thresh, leona, sona, blitz, taric. Tips på hur man bygger? Hur, var, när man wardar?

edit: Är alltså väldigt ny som support. Har märkt att aggressiva supports som är tanky passar min spelstil bra. Sona funkar mid/lategame men har väldigt svårt med henne i lane.
Citera
2013-04-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros

Spelade han mycket förr, var dock ett tag sen. Hamnar man efter är det svårt att komma igen, dock har han två cc spells vilket alltid är bra. Spela honom i ett tankigt team så är han bra. Han är ganska seg men trots det en hyfsat stark roamer eftersom han har såpass mycket cc.

Rusha en tear och sen hourglass. Du healar med din ult även om din hourglass är aktiverad.

Overall en okej champ, kan carrya hårt men är svårt om man faller efter. Så länge man har blue är man ett monster i teamfights, bara springa runt tills man blir low och sedan aktivera hourglass, Vips har du cirka 50% hp.

Ska tillägga att även om han faller efter så kanske man inte blir en beast, men man är ganska stabil och absolut viable. Ganska safe. Medium risk meduim reward skulle jag säga
Citera
2013-04-29, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKrall
Precis börjat skola om mig till support från midlaner/jungler. Några tips? Föredrar att lira thresh, leona, sona, blitz, taric. Tips på hur man bygger? Hur, var, när man wardar?

edit: Är alltså väldigt ny som support. Har märkt att aggressiva supports som är tanky passar min spelstil bra. Sona funkar mid/lategame men har väldigt svårt med henne i lane.
Kan rekommendera Taric/Leona. Tål som stryk.
Sök runt på lite tubvideos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in