2007-10-09, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnevan
Brukar roa mig med att måla människor när jag har tråkigt, är en jävel på det, och tre gånger har jag träffat människor som sett precis ut som gubbar jag målat och haft precis den personlighet jag tänkt ut till dem i mitt huvud. Det mest enastående exemplet är väl att jag målade liemannen och jag målade det snyggaste ansiktet jag kunde tänka mig på honom och sedan i ett anfall av Cerebral Pares målar jag hans hud gul.
Sedan träffar jag en kille med... ja, kanske lite mordiska tendenser, exakt på pricken samma ansikte som den liemannen jag målade och med hepatit c. Jag fick värsta nojjorna och skuldkänslorna och försökte måla samma kille, men som typ en anatomibild, och med en väldigt normal lever för att bota, försöka duger.
Fast i och för sig!!!!! Han fick resultat för ett tag sen att han inte hade ärrvävnad på levern! Vem vet, jag kanske lyckades i mina efterblivna ritualer?
Jag är fan Jesus. Känn er fria att tillbedja mig. Jag skapar människor, jag lovar, om jag sitter och målar 100 000 000 rödögda mongon så kommer de ploppa upp ur tomma intet. Be mig inte att bevisa det. Jag har inte tid just nu.
måla en snygg tjej då
Citera
2007-10-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gringon
igår hände nåt lite läskigt. Har precis köpt ett nytt hus och bara bott där ett par dar. Första natten knakade det som fasen i huset men det är ett gammalt trähus så det är ju lätt att avfärda. Tjejen blev lite nojig men jag lugnade henne.

1. Igår var jag ensam i huset ca 2h då tjejen stack över till en kompis o kollade på teve. 30 min efter att hon gått var jag längst nere i källaren och hämtade käk då jag hörde henne komma hem och gå över golvet ovanför samt en kvinnoröst svagt. Självklart ropade jag - inget svar och det blev tyst.
2. Gick upp till mellanvåningen och satte mig i soffan och kollade på teve och då hörde jag nåt från ovanvåningen - som om hon gick några steg o bökade där uppe i sovrummet. Ropade två ggr men inget svar och tyst igen.

Möjlig förklaring på 1. Det var katterna som gick i trappan (de är dock instängda på nerevåningen så det kan bara komma upp en trappa som har en stängd dörr till mellanvåningen) sedan var det tevens "kvinnoröst" jag hörde svagt. Mkt mkt lyhört hus skall tilläggas.

Möjlig förklaring på 2. Det var katterna som gick och bökade i källaren men eftersom jag inte "kan" huset än så upplevde jag att det var från ovanvåningen. Jag satt på mellanvåningen.

Sedan sa tjejen imorse när jag frågade henne om hon sovit bra. "Ja men jag vaknade några gånger i natt att det knakade o knarrade som bara den från båda garderoberna". Vi har två walking-closets i sovrummet på var sida av rummet. Dessa utrymmen är dock ej uppvärmda på samma sätt som övriga huset.. fortsättning kanske följer. Will update you all.

It's all in your head
Citera
2007-10-09, 21:57
Medlem
Creepy ;)

när jag satt vid datan kl 3 på natten och hadde fönstret öppet, hörde jag ngn som lockade på sin katt, kl 3 på natten ? lät som en kraxig kvinnoröst, läskigt

en gång när jag skulle sova, så var jag helt säker på att jag var vaken, men hörde ett häx-skratt, klockan var kanske 12. en vardag, bor i en "gränd" så man hör minsta lilla steg, för det ekar som satan här. hadde även fönstret öppet denna ggr. inga steg, bara ett häx-skratt på ca 15 sek (långt) "dagen efter" var jag tvungen att tro att jag sov, idk

får deja-vu väldigt ofta, kanske varran vecka

Citera
2007-10-10, 12:28
Medlem
Gringons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SubUria
It's all in your head
mkt mkt troligt. hade svept en bärs och renoverat i måånga timmar samt utmattad efter en veckas renovering. men men vi får väl se vad som händer. igår och i natt var det i alla fall "lugnt"
Citera
2007-10-10, 12:33
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gringon
mkt mkt troligt. hade svept en bärs och renoverat i måånga timmar samt utmattad efter en veckas renovering. men men vi får väl se vad som händer. igår och i natt var det i alla fall "lugnt"
"lugnt" ? Har det hänt nåt mer kul?
Citera
2007-10-10, 13:31
Medlem
Gringons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
"lugnt" ? Har det hänt nåt mer kul?
hmm, hur menar du? läs mitt inlägg längst upp på sidan. Hörde lite märkliga saker för några dar sedan men det kanske var för att jag var trött o.sv.

F.ö Krafse - när jag kollade nu så hade du gjort 2.999 inlägg
Citera
2007-10-10, 14:13
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WiXo

får deja-vu väldigt ofta, kanske varran vecka

Deja-vu är inget övernatuligt
Citera
2007-10-10, 15:52
Medlem
Phatcherocs avatar
Jag och en polare var ute i vår ungdom och åkte lite rullbräda när vi genade genom ett gammalt nedstängt dagis. Dagiset var ihopspikat för att hindra "smågangsters" från att bryta sig in. Dagiset är stängt och urplockat sedan tre år tillbaks. När vi är mitt på gården så börjar "ringa in signalen" ljuda. Tre gånger.

Skumt
Citera
2007-10-11, 01:35
Medlem
idi_amins avatar
jag drömde en relativt detaljerad dröm, detta om en fotbollsmatch som jag skulle spela i. på morgonen dagen efter kände jag mig helsäker på innehållet.
detaljerna rörde in det egentliga resultat, även om jag prickade rätt i drömmen. utan även vad som skulle hända. särskilda situationer exempelvis.

i och med att jag kände mig så säker
(väldigt märklig känsla) på drömmen så berättade jag om drömmen för min dåvarande flickvän. hon skrattade och slog bort hela min idé om att drömmen skulle införlivas. något som jag själv gjorde under dagens gång. men tji fick både jag o tjejen. när matchen väl gick av stapeln så gick allt i matchen enligt drömmen. tjejen som stod och kollade på stod med hakan i backen och bara stirrade.

detta är något som kan kännas ganska banalt för den oinvigde, men att uppleva det var helvilt. jag "visste" precis vad som skulle hända (åtminstone trodde mig veta). mer kan jag inte säga, annat än att jag var mäkta förvånad när matchen var slut.

tillfällighet eller inte?! kuslig händelse.
Citera
2007-10-11, 12:42
Medlem
SpiggeNs avatar
De har hänt mej 2 skumma saker, som närmast kan liknas vid förutseelser.

1.När jag gick första klass berättade min lärare att hon skulle på semester. Av nån konstig anledning fick jag tanken "Någon i hennes familj kommer att dö". Den bara flög förbi och jag tänkte inte mycket mer på det. Efter lovet(hon hade hade sin semester under lovet) kom inte läraren tillbaka till skolan. Vi fick reda på att hennes man hade dött i cancer under semestern.

2.2 år efter det att WTC hade rasat, sa jag till min mamma: "Konstigt att det inte skett några fler attentat mot kända människor/byggnader". Vi diskuterade det en stund, men lät ämnet falla. Samma kväll var min bror på besök, och jag fick lite av hans kläder som han inte använde längre. En av tröjorna var en "Filippa K"-tröja, och jag hade aldrig tidigare hört talas om märket. 2 dagar senare blev Anna Lindh mördad på Filippa K.

Kanske det var rena sammanträffanden, men jag glömmer aldrig de här 2 tillfällena.
Citera
2007-10-11, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lar_bert
Något jag absolut inte kan förklara hände mig för ett halvår sedan. Jag hade precis sett
ett avsnitt av "Det okända". Det var den danska versionen, och jag tror att det var första
programmet. Om ni minns det där glasbordet som sprack. I alla fall så skulle jag gå på toa
mitt i natten och jag sträcker ut handen för att tända sänglampan - då tänds taklampan!
Visst, det kan ha varit glapp i någon kontakt kanske, men nu blir det spooky. Jag ser
att kedjan till takfläkten svajar och så går fläkten igång. Fläkten var avstängd och måste
knäppas på med en kedjeanordning.

Min farfar såg något underligt en gång för länge sedan. Mitt i vintern var det och han
står vid en landsväg. På långt håll hör han bjällerklang, som av hästar. Ljudet kommer
närmare. Klockan är väl 3 på eftermiddagen, så det är fullt dagsljus. Farfar spanar
uppefter vägen, men ser absolut ingenting. Han känner vinddraget från hästarna och släden,
men ser ingenting. När allt är över syns hovspår och spår efter slädmedar i snön.
fyfan vad läskigt
Citera
2007-10-11, 20:41
Medlem
Gyllenborsts avatar
Nått riktigt underligt som jag var med om för två månader sen:

Jag befinner mig i ett tillstånd jag inte kan förklara. Jag ligger i sängen vid medvetande och känner hur jag lyfts ur mig egen kropp på något konstigt sätt, jag befinner mig i luften med den starkaste adrenalinkicken jag upplevt, ni vet en sån som får hela magen att pirra.
Sen lyfts jag in i ett rum som på pricken liknar min mormor och morfars rum där jag övernattade som liten. På bordet kan jag se tidningar och en sax och lite andra saker. Jag kom från ovan och sänktes sakta mot bordet. Allting är svartvitt och på nått sätt i en annan dimension som är svår att förklara, som att bara rummet existerade utan världen omkring.
Det sjuka är att jag inte drömde! Jag var vid medvetande och undrade vadfan det var som hände men fortfarande så var jag inne i djup sömn där jag inte bara kunder vakna upp.

Undrar fortfarande vad detta var då jag aldrig någonsin tidigare upplevt samma sak. En dröm vet man när man varit med om en. Det här var ingen dröm och mycket obehagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in