2008-12-11, 20:52
Medlem
sofieros avatar
Vet inte om drömmar räknas till paranormalt, men den här återkommande drömmen har skrämt skiten ur mig många gånger.

För kanske 8 år sen bodde jag i ett hus som hade en oerhört obehaglig atmosfär över sig, särskilt undervåningen. Dit ner undvek jag att gå om jag inte var tvungen, typ kolla på TV om den på övervåningen var upptagen. Jag bodde på övervåningen och där kändes det tryggt för det mesta. Förutom när man var ensam hemma, då kände man sig övervakad och att någon var bakom en. Jag såg aldrig något, men jag kände en närvaro. Nåväl. Ska beskriva undervåningen; när man kom ner för trappan kom man direkt ner i gillestugan. Inte speciellt välkomnande med mörka väggpaneler, mörk soffa och mörk inredning. Där fanns också två st saccosäckar.

Den dröm jag hade upprepade gånger utspelade sig på undervåningen. Jag vaknade mitt i natten och kände mig dragen ner till undervåningen. Går ner för trappen och ser att det sitter en manlig vålnad i den vänstra saccosäcken. Mannen stirrar på mig, reser sig upp och börjar sväva mot mig, och då vaknar jag. Likadant varje gång. Dom här drömmarna pågick i ca 2 månader. Sen en dag (i verkliga livet ) var jag tvungen att gå ner på undervåningen för att hämta nåt. Går igenom gillestugan och ser att det ligger små vita kulor på golvet runt den vänstra saccosäcken. Gick fram och kollade och såg att det hade gått hål på den vänstra saccosäcken. Weird, men tänkte inte mer på det. Men här kommer det skumma; jag har aldrig drömt den drömmen sen dess. Hålet i saccosäcken var som ett tecken på att vålnaden hade försvunnit från huset. Fy fan, får gåshud bara av att skriva om det
Citera
2008-12-11, 23:36
Medlem
har ibland fått drömmar och sen händer prisis det i verkligheten också. presis som på medium eller va de heter, ni vet de där programet.

men kanske inte lika groteska men endå
Citera
2008-12-12, 02:48
Medlem
leoj89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack BauerCTU
Sömnparalys. Finns mycket om det på FB och här är :

http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

Tackar för svaret, är inte så insatt i ämnet.

Helt klart en märklig upplevelse.
Citera
2008-12-12, 03:20
Medlem
Vaos avatar
Drömde om att min pappa dödade min kusin nästa morgon var han död . Men han dog i en bilolycka i ett annat land så det var nog inte min pappa
Citera
2008-12-12, 05:40
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofiero
Vet inte om drömmar räknas till paranormalt, men den här återkommande drömmen har skrämt skiten ur mig många gånger.

För kanske 8 år sen bodde jag i ett hus som hade en oerhört obehaglig atmosfär över sig, särskilt undervåningen. Dit ner undvek jag att gå om jag inte var tvungen, typ kolla på TV om den på övervåningen var upptagen. Jag bodde på övervåningen och där kändes det tryggt för det mesta. Förutom när man var ensam hemma, då kände man sig övervakad och att någon var bakom en. Jag såg aldrig något, men jag kände en närvaro. Nåväl. Ska beskriva undervåningen; när man kom ner för trappan kom man direkt ner i gillestugan. Inte speciellt välkomnande med mörka väggpaneler, mörk soffa och mörk inredning. Där fanns också två st saccosäckar.

Den dröm jag hade upprepade gånger utspelade sig på undervåningen. Jag vaknade mitt i natten och kände mig dragen ner till undervåningen. Går ner för trappen och ser att det sitter en manlig vålnad i den vänstra saccosäcken. Mannen stirrar på mig, reser sig upp och börjar sväva mot mig, och då vaknar jag. Likadant varje gång. Dom här drömmarna pågick i ca 2 månader. Sen en dag (i verkliga livet ) var jag tvungen att gå ner på undervåningen för att hämta nåt. Går igenom gillestugan och ser att det ligger små vita kulor på golvet runt den vänstra saccosäcken. Gick fram och kollade och såg att det hade gått hål på den vänstra saccosäcken. Weird, men tänkte inte mer på det. Men här kommer det skumma; jag har aldrig drömt den drömmen sen dess. Hålet i saccosäcken var som ett tecken på att vålnaden hade försvunnit från huset. Fy fan, får gåshud bara av att skriva om det

Han ville väl bara säga "Tjena, det är jag som har hållt på och spöka här, men nu drar jag, ha det bra grabben!" och sedan stack han.

Inget att vara rädd för. Jag tror att i de flesta fallen har man ingenting alls att vara rädd för.
Däremot bör man ju vara uppmärksam om man börjar höra röster i huvudet eller på något sätt, litet som stort, plågas av någon närvaro.
Men det är relativt sällan tycker jag. Har suttit och hulkat vid detta forumet sedan sommaren 06 ungefär så man har ju fått en ganska bra bild av vad folk brukar uppleva.

Edit: Oops, ser att detta kanske är på gränsen till Off Topic, excuse me..
Citera
2008-12-13, 13:28
Medlem
Med risk för att röja min riktiga identitet.. (Jag berättar ofta om detta när jag får lite sprit i mig, och t.om vissa gånger som nu helt nykter.)

Är ingen bra historieberättare dessvärre men det som hände var följande; 2002 jobbade jag hela natten som vanligt vid datorn med en rutten websida.. Vid halvfyra-snåret så börjar handtaget på dörren till min lägenhet ryckas upp och ner, jag hoppar till lite men tänker sedan direkt att det är nog X .. en knepig kille som tyvärr fått min portkod.

Det fortsätter att rycka i handtaget, snabbare och snabbare och jag hasar mig fort fram till dörren..hela jävla dörren skakar och det är omöjligt att se handtaget för det går så jävla fort..upp ner upp ner..blixtsnabbt.. Finns inte en chans att det står någon och håller på och drar "manuellt" i handtaget på andra sidan dörren.. Detta fortsätter ett par minuter för att sedan upphöra tvärt, jag väntar någon minut ytterligare och tittar sen då i titthålet men det är ingen i korridoren (det har börjat ljusna) .. Jag står innanför dörren i vad som säkert är en halvtimme, kallsvettig, innan jag rycker upp dörren och tänder lyset.. Ingen där såklart..

Ja det var det hela.. Frågade sen mina grannar om de hört något..Icke. Aldrig varit med om något liknande varken förut eller sedan dess.. Bor fortfarande kvar i samma lgh för övrigt..Undrar om någon här varit med om något liknande eller har förslag på vad som kan ha orsakat detta .. Näe det var inte någon typ som stod och drog i handtaget, det gick helt "omöjligt" fort och pågick väl i 3-4 minuter totalt, för att sedan tvärstanna
Citera
2008-12-13, 13:37
Medlem
Sökte genom tråden efter någon som eventuellt kunde råkat ut för liknande sak men det verkar inte vara något.. Får nog läsa sida upp och sida ner ändå. Jag rökte och drack massor under den perioden..första halvan av 2000-talet..skulle ju kunna va en förklaring men jag "vet" ju för fan att det var verkligt, etc..minns varenda liten detalj
Citera
2008-12-13, 14:26
Medlem
menar man narkotika när man skriver sådär? det kanske e jag som inbillar mej men tycker att den här typen av beskrivningar skrivs av folk som va nykra men ändå drogrökare, tack för den ärligheten! typiskt för sådana e oxå att händelsen verkar meningslös, stämmer det i detta fall? finns det ngt att tillägga, du nämner att du om än berusad tar upp det här så nån slags om än emotionell betydelse har det för dej? tack för inlägget Captain-Uranus
Citera
2008-12-13, 15:27
Medlem
En grej som jag inte kan förklara kommer jag faktiskt ihåg.

Satt ensam på övervåningen och spelade xbox. Jag hör en smäll, går ut i hallen och kollar. Ser att en av tavlorna ligger på golvet, det konstiga var att spiken tavlan hängde på satt kvar i väggen, och tråden på tavlan var också hel.

Enda som kan ha hänt är väl korsdrag, fast balkongsdörren var stängd...
Citera
2008-12-15, 13:39
Medlem
(skrivit om det här förut om nån skulle känna igen sej https://www.flashback.org/showthread.php?t=793125 https://www.flashback.org/showthread.php?t=744981 https://www.flashback.org/showthread.php?t=746906)

det började med att min svenskalärare i 3an på gymnasiet sa att vi skulle inleda våra tal provocerande för att få uppmärksamhet på en gång. efter en liten stunds betänktetid valde jag att göra en fanatisk kristen prediken, själv va jag ateist.

en natt när jag va ute med hunden passade jag på att hålla talet för första gången högt eftersom det så sent e öde där ute. jag gick samtidigt men stannade när alla gatlampor framför mej plötsligt slocknade. av en slump stod jag under den sista lysande gatlampan. jag fortsatte längs trottoaren tills både den å lyktstolparna slutade vid ingången till en kyrkogård med kyrka.

sen kom det här https://www.flashback.org/showthread.php?t=746906 men det skulle bara bli en lång tråkig historia så tänkte istället ta ngra bitar som dramaturgiskt e mer passande. epitetet Its just an evil fucking church e inspirerat av två orelaterade mord med unga offer av båda könen som utspelat sej nedanför kyrkan, det första mordet e daterat åtminstonde samma år som första delen i strukturen. mordplatserna har även betydelse i den profetia som det hela utgör. jag kan såklart bevisa detta men vill tills vidare att kyrkan förblir anonym så om du vet vilken det e så snälla avvakta med uppgiften.

vad profetian säjer e ointressant å dessutom svårtolkat så det kan lika gärna förbli hemlig, det e bara privatsaker för framförallt fyra pers.

spontant så e jag rätt säker på att det e framförallt två separata händelser som e värda att berätta. den första va en molnlucka bakom kyrktornet som va till synes helt symmetriskt, meningslöst att rita den men det va som en retangel fast i (kyrkklocks)hålet genom tornet vare bara svarta moln som utanför luckan. fast de två tredjedelarna av den övre kanten närmast tornet på varje sida lutande inåt mot tornet. hurvida de resterande tredjedelarna va vågräta eller lutade utåt från tornet kunde jag inte avgöra. den övre linjen va alltså som en typisk mänsklig blick, alltså tänkt genom ögonbrynen. det stämmer iof inte på alla. stjärnhimlen som jag kunde se genom luckan eftersom det va nattetid va ljusblå, vilket iaf för mej då lät konstigt men har efteråt sett att det kan se ut så. (det blir tydligt mot svarta moln)

till kontrast till den mänskliga blickan va det "Hallå" som jag hörde från kyrkan vid ett annat tillfälle när jag flydde därifrån efter att ha vägrat att infinna mej vid ett påstått änglamöte inne i kyrkan helt omänskligt, minns bara att jag drog den slutsatsen ang. rösten. jag va trots flykten både ganska nära å vänd mot kyrkan eftersom jag tappade mitt koppel å inte vågade plocka upp det med ryggen vänd mot kyrkan
Citera
2008-12-15, 15:17
Medlem
Månsans avatar
Jag upplever i stort sett varje vecka att en dag tycks ha försvunnit. Spårlöst. Det rör sig om olika dagar, dock oftast tisdag eller onsdag. Under sommarledigheten kan hela veckor gå upp i rök.
Jag har ingen rimlig förklaring till varför detta inträffar så ofta. Är det någon annan som upplevt ett liknande parapsykologiskt fenomen?
Citera
2008-12-15, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag upplever i stort sett varje vecka att en dag tycks ha försvunnit. Spårlöst. Det rör sig om olika dagar, dock oftast tisdag eller onsdag. Under sommarledigheten kan hela veckor gå upp i rök.
Jag har ingen rimlig förklaring till varför detta inträffar så ofta. Är det någon annan som upplevt ett liknande parapsykologiskt fenomen?

Intressant! Har aldrig upplevt något liknande och har inte en aning om vad det kan bero på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in