2007-09-03, 17:51
Medlem
Reoshis avatar
Alltså helt sjukt, en morgon när jag vaknade var dörren till mitt rum stängd fast jag är säker på att jag lämnade den på glänt kvällen innan.. Sedan hade jag inte täcket på mig när jag vaknade heller, och det var alldeles ljust utomhus tillskillnad från när jag somnade.. helt fuckat, ganska säker det var marsianer.
Citera
2007-09-03, 18:29
Medlem
Okej då.

Var väl i 10-11 års åldern. Vi lekte kurragömma och det fanns ett höghus mitt emot platsen där man "dunkar" sig. Vi gick upp på en våning (Över 7 i ala fall) och såg framför oss (ungefär 200 meter fram och högt uppe) att nåt snurrade, var blått och gult. Den snurrar på och vi 4-5 som var där kollar på det och pratar om att det måste vara ett tefat. Tillslut så snurrade den uppåt och åkte mot vårt håll och åkte över oss på höghuset.

Blev rädd. Och lillebrorsan sprang hem och berättade det för morsan som sa att det säkert var ett flygplan. Men jag berättade att det snurrade en lång tid (30 sek till 1 min) och sen flög över oss.
Citera
2007-09-10, 00:05
Bannlyst
Är det en gammal prästgård?

Citat:
Ursprungligen postat av interassist
Jag har varit i Borgarvattnet en gång, och jag säger då det, jag återvänder aldrig. Vissa säger ju att det bara är massa trams med stället för att tjäna in pengar. Men jag kan intyga att så är inte fallet, visst dem vill säkert ha in stålar och så. MEN det är något annat där. Jag är själv ganska känslig för "övernaturliga" fenomen. Direkt när jag klev in i huset kände jag en mycket negativ energi. Jag sov över där i tre dagar, eller rättare sagt. Jag skulle ha sovit över där i tre dagar. Jag pallade inte mer än en natt. Vi var där på hösten och det var riktigt "spök" väder ute , dvs åska, regn, blixtar osv. Det var bara vi som hade bokat rum den natten, vilket absolut inte märktes. Vi hörde röster och steg utanför hela natten. Men det som fick mig att åka hem var när jag skulle stiga upp på morgonen och göra pannkakor till frukost. Det första som hände var att jag hörde en svag knackling i ett av skåpen. Jag brydde mig inte om det så mycket utan fortsatte att göra smeten till pannkakorna. Efter ett tag så hör jag en kraftig smäll i vardagsrummet och springer dit. När jag kommer dit ...ingenting... Jag går tillbaka till köket och direkt när jag kommer in i köket flyger stekpannan ut ur skåpet där det knackade och den är bara centimeter från mitt huvud. Jag blev skit skrajj och fattade att vad det nu var menade allvar, så ja sa till min vän att vi skulle packa väskorna och åka därifrån fortast möjligt. När vi åkte ut från gården så tittade vi en sista gång på huset. Och i fönstret på övervåningen stod det 3st flickor och vinkade till oss. Snacka om äcklit hus. fuck heller att ja åker dit en gång till asså!.Tro det eller en men jag kan göra ed på att det är sanning.

..detta? Lyssnade på skådespelaren Michael Nyqvist som tydligen hade någon mormor eller farmor som härstammade därifrån. Fick tyvärr inte höra exakt då telefonen ringde. Skall ligga vid Sundsvallstrakten och om jag förstod rätt så kunde han garantera att där fanns verkligen spöken.

Sjutton också....Har glömt vad stället hette där jag var på kurs en gång, men det låg också nära Sundsvall. Börjar ibland fundera om det kan ha varit detta ställe.
Men det var också ett sådant kulsigt ställe. Min rumskompis och jag och flera andra hörde en barnkör på natten....Detta var före mobiltelefonernas tid och när man skulle ringa hem var man tvungen passera ett långt och stort rum som jag minns som något bönerum och det isade sig i kroppen då man passerade. Flera märkte det så ingen gick till slut ensam för att ringa.
Det var också några andra kusliga saker.
Om jag bara kunde komma ihåg vad kursgården hette men som sagt bara någon halvtimmes resa till Sundsvall och då drevs den av kyrkan eller något annat religiöst sammfund.
Citera
2007-09-10, 18:09
Bannlyst
reinkarnerad?

Lärde under min resa till syrran, som bor i Oregon, Usa lära känna en tjej när jag och syrran körde 3-dagars kajak med en annan grupp. Den här tjejen hade iallafall nyligen mist sin mamma (eller mormor?) som hade röttet bland indianerna och som hon själv beskrev som en väldigt "mystisk" kvinna. Hon hade iallafall pratat med sin mamma/mormor om livet efter detta under något tillfälle. Mamman/Mormorn ska då bestämt sagt att hon kommer återfödas som en vit säl.

Sen då, när mamman/mormorn gick bort. Hade en vit säl bosatt sig precis i närheten där denna tjej bodde (vid havet) och satt på plats i ungefär 2 dagar efter det, sen försvann den bara.

Vart väldigt fascinerad av hela historien. Hennes kommentar var då
"Jaa, det är en mystisk värld vi lever i"
Citera
2007-09-10, 18:21
Bannlyst
Jag blev "frälst" i samband med konfirmation. I samband med bön kände jag Guds varma närvaro och började storgrina. Resten av dagen satte jag varenda jävla skateboardtrick jag försökte (nästan). Jag minns att jag nyligen lärt mig antiflip 180 (heelflip heter det visst numera) och satte det kanske 1 på 3 försök eller så. Efter min "frälsning" satte jag det 5 gånger på raken. I min 14-åriga skalle var det bevis för Guds existens.
Tack och lov gick det över och jag återgick till detta bittra, äkta jag.

Som alla andra har jag sett några UFOn och spöken också. Jag tror idag inte på något av ovanstående, och ser/upplever därför aldrig dessa fenomen längre.
Citera
2007-09-10, 18:22
Medlem
Krafses avatar
Det där med smällar är något jag hört många gånger både här på forumet och från bekanta IRL prata om. Kan det vara så att dessa smällarna är relativt standard när det gäller spökeri? Har dock aldrig själv hört några smällar vad jag kan minnas.
Citera
2007-09-10, 19:12
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Det där med smällar är något jag hört många gånger både här på forumet och från bekanta IRL prata om. Kan det vara så att dessa smällarna är relativt standard när det gäller spökeri? Har dock aldrig själv hört några smällar vad jag kan minnas.

Smällar i golv, tak, väggar och dörrar sägs vara ett sätt för spöket att visa sin närvaro, alternativ bara driva dig till vansinne (se Poltergeist).
Citera
2007-09-10, 19:15
Bannlyst
Smällar hör jag konstant men ignorerar dem utom vid två stycken tillfällen. Har fortfarande inte hittat någon förklaring till dessa två gånger. Kan berätta om dem fall någon vill det men annars känns det som slöseri med finger energi.

Hände även en sjuk sak i Kroatien i år. Vi var två stycken som upplevde det bör nämnas.
Citera
2007-09-10, 19:38
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Smällar i golv, tak, väggar och dörrar sägs vara ett sätt för spöket att visa sin närvaro, alternativ bara driva dig till vansinne (se Poltergeist).
Okej, mycket möjligt. Fast om de ska driva någon till vansinne så får de nog ta i lite mer.

Citat:
Ursprungligen postat av DavidBautista
Smällar hör jag konstant men ignorerar dem utom vid två stycken tillfällen. Har fortfarande inte hittat någon förklaring till dessa två gånger. Kan berätta om dem fall någon vill det men annars känns det som slöseri med finger energi.

Hände även en sjuk sak i Kroatien i år. Vi var två stycken som upplevde det bör nämnas.
Självklart vill vi veta.
Citera
2007-09-10, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Självklart vill vi veta.

hehe, okej men bara för att jag gillar att läsa dina inlägg

Första händelsen:
Jag och en polare befinner oss utanför hans hus vid 01:00 tiden, det är snö ute och lagom kallt. Vi ska precis bege oss in i huset och ta det chill med lite tv sedan lägga oss, jag skulle alltså sova över. Påvägen till huset småsnackar vi om lite allt möjligt sen så nämner han att ingen är hemma hos honom förutom möjligtvis hans bror som kanske skulle in till Göteborg och festa.
Allt eftersom så närmar vi oss huset och ställer oss i trappen, plingar några gånger och sedan knackar/bankar på dörren som två rabiesbarn. Vi hade alltså inga nycklar. "Nä, det är ingen ide" tänkte vi. "Vi får vänta tills din farmor och lillebror kommer hem istället." Som skulle komma vid den tiden. Så vi lutar oss mot var sitt räcke och börjar småsnacka igen. Båda har sina händer på räcket som armstöd medans vi tar det chill, då helt plötsligt handtaget rycker 3gånger! Ganska gammal dörr med andra ord lät det ganska mycket när detta hände också. Båda reagerar på det och får tanken att hans bror ligger bakom det och vill skrämma oss lite. Huset va helt nersläkt och vi försöker se in för att kolla om någon är där men inga tecken på liv. Vi backar bak och väljer positioner så att ingen kan gå ur huset utan att vi märker det. Då dyker hans lillebror och farmor upp och låser upp för oss. Vi kliver in i huset, tänder alla lampor, söker igenom hela huset, varje ltet hörn och inget tecken på liv. Dagen efter får vi höra att hans bror va i Göteborg och att ingen hade varit hemma.

Andra händelsen:
Ensam hemma, flashback, en cola i handen då helt plötsligt hör man tre riktiga smällar i ett annat rum. Fönstret bredvid mig var öppet så jag tänkte direkt: drag. Nä jag måste kolla tänkte jag. Går in i rummet tänder och kollar. Alla fönster stängda allt normalt förutom att en dörr till ett litet trångt förråd är öppen och då menar jag helt vidöppen. Stänger rumsdörren rusar tillbaka till flashback och ignorerar händelsen.

Kroatien: BILD: http://img407.imageshack.us/img407/4434/afsasfafaffbq0.png

Polaren sover i ett rum och jag i ett annat (Se bilden). Vi har precis lagt oss, klockan ligger på 01:45 ungefär. Efter ca 5min hör jag hur golvet knakar som det gör när man går där inne, det var ett väldigt gammalt hus. Så då tänker jag att min kompis har rest sig för att fråga mig något eller säga något. Ligger och lyssnar medans jag klart och tydligt hör hur stegen kommer mot rummet sakta. Hade lämnat dörren på glänt i hopp om att det inte skulle bli så varmt, även om jag visste att det inte skulle göra någon skillnad. Så när jag hör stegen stanna tänker jag att snart kommer han viska mitt namn eller peta på mig men inget händer. Så hör jag hur stegen sakta försvinner bort igen fast lite snabbare, då vänder jag mig om och tar en försiktig titt. Dörren som jag hade lämnat på glänt hade då öppnats mycket, mycket mer. "Ajaa han ville väl inget speciellt." Tänkte jag då. Morgonen därpå vid frukost kom jag och tänka på händelsen och frågade honom:
Du, igår när vi gick och la oss du vet? Gick du upp någon gång efter det, för att säga något eller liknande?
Han: Nää, jag låg kvar och försökte somna.
Jag: Okej, nej men jag hörde ..
där avbryter han mig och säger: Hörde du också stegen?! Jag blev helt iskall och kunde knappt röra mig!
Då blev jag stum och tro mig att vi inte kunde somna nästa natt.

Där har ni en hel bibel att läsa igenom

EDIT: Orkar inte leta upp stavfel osv med tanke på textens storlek.
Citera
2007-09-10, 20:22
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidBautista
Spökgrejor.

Intressant, speciellt fallet med dörrhandtaget är intressant då ni inte kunde ha orsakat det själva. Det har inte hänt något där förut? Händelser som ni inte har förklaring på förutom just detta? Har det hänt något efter?

Nu beter jag mig som journalist men skitsamma
Citera
2007-09-10, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Intressant, speciellt fallet med dörrhandtaget är intressant då ni inte kunde ha orsakat det själva. Det har inte hänt något där förut? Händelser som ni inte har förklaring på förutom just detta? Har det hänt något efter?

Nu beter jag mig som journalist men skitsamma

Hehe, nej inte just där. Lite synd tycker jag faktiskt. Önskar att spöken existerar för då tyder det på liv efter döden
Ni får gärna fråga på! Gillar att du märkte det jag försökte uppmärksamma; att båda hade händerna på var sitt räcke som armstöd och det såg man tydligt på oss båda, därmed kunde ingen av oss ha kommit åt handtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in