Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Självklart vill vi veta.

hehe, okej men bara för att jag gillar att läsa dina inlägg
Första händelsen:
Jag och en polare befinner oss utanför hans hus vid 01:00 tiden, det är snö ute och lagom kallt. Vi ska precis bege oss in i huset och ta det chill med lite tv sedan lägga oss, jag skulle alltså sova över. Påvägen till huset småsnackar vi om lite allt möjligt sen så nämner han att ingen är hemma hos honom förutom möjligtvis hans bror som kanske skulle in till Göteborg och festa.
Allt eftersom så närmar vi oss huset och ställer oss i trappen, plingar några gånger och sedan knackar/bankar på dörren som två rabiesbarn. Vi hade alltså inga nycklar. "Nä, det är ingen ide" tänkte vi. "Vi får vänta tills din farmor och lillebror kommer hem istället." Som skulle komma vid den tiden. Så vi lutar oss mot var sitt räcke och börjar småsnacka igen. Båda har sina händer på räcket som armstöd medans vi tar det chill, då helt plötsligt handtaget rycker 3gånger! Ganska gammal dörr med andra ord lät det ganska mycket när detta hände också. Båda reagerar på det och får tanken att hans bror ligger bakom det och vill skrämma oss lite. Huset va helt nersläkt och vi försöker se in för att kolla om någon är där men inga tecken på liv. Vi backar bak och väljer positioner så att ingen kan gå ur huset utan att vi märker det. Då dyker hans lillebror och farmor upp och låser upp för oss. Vi kliver in i huset, tänder alla lampor, söker igenom hela huset, varje ltet hörn och inget tecken på liv. Dagen efter får vi höra att hans bror va i Göteborg och att ingen hade varit hemma.
Andra händelsen:
Ensam hemma, flashback, en cola i handen då helt plötsligt hör man tre riktiga smällar i ett annat rum. Fönstret bredvid mig var öppet så jag tänkte direkt: drag. Nä jag måste kolla tänkte jag. Går in i rummet tänder och kollar. Alla fönster stängda allt normalt förutom att en dörr till ett litet trångt förråd är öppen och då menar jag helt vidöppen. Stänger rumsdörren rusar tillbaka till flashback och ignorerar händelsen.
Kroatien: BILD: http://img407.imageshack.us/img407/4434/afsasfafaffbq0.png
Polaren sover i ett rum och jag i ett annat (Se bilden). Vi har precis lagt oss, klockan ligger på 01:45 ungefär. Efter ca 5min hör jag hur golvet knakar som det gör när man går där inne, det var ett väldigt gammalt hus. Så då tänker jag att min kompis har rest sig för att fråga mig något eller säga något. Ligger och lyssnar medans jag klart och tydligt hör hur stegen kommer mot rummet sakta. Hade lämnat dörren på glänt i hopp om att det inte skulle bli så varmt, även om jag visste att det inte skulle göra någon skillnad. Så när jag hör stegen stanna tänker jag att snart kommer han viska mitt namn eller peta på mig men inget händer. Så hör jag hur stegen sakta försvinner bort igen fast lite snabbare, då vänder jag mig om och tar en försiktig titt. Dörren som jag hade lämnat på glänt hade då öppnats mycket, mycket mer. "Ajaa han ville väl inget speciellt." Tänkte jag då. Morgonen därpå vid frukost kom jag och tänka på händelsen och frågade honom:
Du, igår när vi gick och la oss du vet? Gick du upp någon gång efter det, för att säga något eller liknande?
Han: Nää, jag låg kvar och försökte somna.
Jag: Okej, nej men jag hörde ..
där avbryter han mig och säger: Hörde du också stegen?! Jag blev helt iskall och kunde knappt röra mig!
Då blev jag stum och tro mig att vi inte kunde somna nästa natt.
Där har ni en hel bibel att läsa igenom
EDIT: Orkar inte leta upp stavfel osv med tanke på textens storlek.