2007-09-27, 22:57
Medlem
FallenMasters avatar
Jag är expert på konstigheter relaterade med drömmar, antagligen för jag drömmar så mycket =).

Första saken jag minns är nog från när jag var 6 år, vaknade och var klart vaken men hörde ett tickande. Bara jag som hörde det, lät som ett egg-ur typ, efter en stund började det ringa högt och skrikigt och självklart blev jag livrädd, men ingen annan hörde det fortfarande. Några veckor senare så kom samma tickande och ringande igen, fast ännu mer skrämmande andra gången för jag visste vad jag väntade då. Tror det hände två till tre gånger sammalagt.

Andra saken var nog mer positiv. När jag var kanske 8 år så drömde jag en natt att jag spelade Tom och Jerry på NES (bra spel :P), sedan hittade jag ett bonusställe jag aldrig varit på. Nästa dag så spelade jag spelet och kom längre än jag gjort förrut, kände igen mig på det nya stället från drömmen, så jag gick till bonusstället och det såg mer eller mindre exakt ut som i min dröm.

Nån gång, kanske 10 år gammal, drömde jag att jag satt och åt plattfisk på en resturang, massa katter kring mig och det var några konstiga kottar där. Ett halvår senare så åkte jag till Turkiet och kände genast igen de konstiga kottarna och kattreferensen.

Har också vaknat nån gång mitt i natten, typ för ett år sedan, och sett bilder på mitt akvarie. Helt vaken har jag kollat på bilden för att få den att försvinna men det gick inte. Bilden var frontsidan på spelet Savage :P.

Kan också nämna att jag har deja vu från drömmar väldigt ofta, ofta jag känner igen en exakt bild/situation från något jag nyligen drömt. Skulle vilja se någon forskare försöka förklara dom sakerna jag sagt :P. Slutledning; hjärnan är kul och borde forskas mer på .
Citera
2007-09-27, 23:05
Medlem
Red&Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallenMaster
Jag är expert på konstigheter relaterade med drömmar, antagligen för jag drömmar så mycket =).

Första saken jag minns är nog från när jag var 6 år, vaknade och var klart vaken men hörde ett tickande. Bara jag som hörde det, lät som ett egg-ur typ, efter en stund började det ringa högt och skrikigt och självklart blev jag livrädd, men ingen annan hörde det fortfarande. Några veckor senare så kom samma tickande och ringande igen, fast ännu mer skrämmande andra gången för jag visste vad jag väntade då. Tror det hände två till tre gånger sammalagt.

Andra saken var nog mer positiv. När jag var kanske 8 år så drömde jag en natt att jag spelade Tom och Jerry på NES (bra spel :P), sedan hittade jag ett bonusställe jag aldrig varit på. Nästa dag så spelade jag spelet och kom längre än jag gjort förrut, kände igen mig på det nya stället från drömmen, så jag gick till bonusstället och det såg mer eller mindre exakt ut som i min dröm.

Nån gång, kanske 10 år gammal, drömde jag att jag satt och åt plattfisk på en resturang, massa katter kring mig och det var några konstiga kottar där. Ett halvår senare så åkte jag till Turkiet och kände genast igen de konstiga kottarna och kattreferensen.

Har också vaknat nån gång mitt i natten, typ för ett år sedan, och sett bilder på mitt akvarie. Helt vaken har jag kollat på bilden för att få den att försvinna men det gick inte. Bilden var frontsidan på spelet Savage :P.

Kan också nämna att jag har deja vu från drömmar väldigt ofta, ofta jag känner igen en exakt bild/situation från något jag nyligen drömt. Skulle vilja se någon forskare försöka förklara dom sakerna jag sagt :P. Slutledning; hjärnan är kul och borde forskas mer på .

de där med drömmar som har hänt nästa dag i exakt detalj har hänt mig flera gånger..tror de e rätt många som upllever det faktiskt
Citera
2007-09-28, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av youdontknowme
För ca 10 år sedan, en vecka efter att min bästa kompis dött av en överdos. Mitt i natten vaknade jag och kände en tyngd över mitt bröst. Titta upp och såg ett litet barn som satt på bröstkorgen. ugnen böjer sig fram och ska omfamna mig precis när han försvinner. Allt var väldigt tydligt. Kan ha varit "sömnberusad", men som sagt allt var väldigt tydligt.
sömnparalyyys
Citera
2007-09-28, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
sömnparalyyys

Tänke precis skriva det.
Citera
2007-09-28, 22:27
Medlem
mongooses avatar
testat på skämt å liksom sagt rätt ut: är det nått här så ge mig ett tecken, släck en lampa eller nått.
Tro på fan att lampjäveln släcktes..
Citera
2007-09-29, 00:02
Bannlyst
En annan händelse

En kväll låg jag och försökte sova. Plötsligt hörde jag fotsteg på vinden, TYDLIGT. Jag knep mig i armen, räknade fingrarna och blinkade för att försäkra mig om att jag var vaken. Sedan hörde jag hur fotstegen ökade hastighet och tillsist börjad dom springa. Det höll på i exakt femton minuter (jag tittade på klockan). Jag var väldigt rädd den natten kan man säga
Citera
2007-10-01, 16:11
Bannlyst
aa varit med om många saker men jag väljer ett av de minst sjuka men ändån roligt konstigt.....jag sommarjobbade i sommras som vaktmästare på mariapark skolan i Hbg som har varit ett gammalt mentalsjukhus .....och det säg spöka där och min ledare sa att han har hjälpt till att vaska av liken där ner som han visade mig det rummet. men iallafall
jag kom ditt en morgon förtidigt men det är ändån öppet det är stort och många människor men inte ngt folk där jag jobbade den avdelningen....så jag gick upp på andre våningen och typ satt mig ner i en soffa ett tag men sen fick jag en känsla att jag ville sitt ai fönsterkarmen så satt jag mi där, där va ett bor vid fönster karmen jag satte mig och så ser jag en sån lapp upp och ner där det brukar står vad man hetter och jag fick en känsla av att det va någon osm ville mig något, så jag vände upp den och kollade så stog det Mattias somn jag då hetter , hetter mattias med två t med så det va sjukt att det stog det ....blev lite frakt och frågade rätt ut om det va någon som ville mig något. men det va ingen som svarade men jag fick en väldigt konstig känsla av att jag skulle inte vara där länge....lite sjukt
Citera
2007-10-01, 18:37
Medlem
Dr. Löhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
En kväll låg jag och försökte sova. Plötsligt hörde jag fotsteg på vinden, TYDLIGT. Jag knep mig i armen, räknade fingrarna och blinkade för att försäkra mig om att jag var vaken. Sedan hörde jag hur fotstegen ökade hastighet och tillsist börjad dom springa. Det höll på i exakt femton minuter (jag tittade på klockan). Jag var väldigt rädd den natten kan man säga

Du har ingen fläkt eller dylikt på vinden. Om ja, kanske något fastnat i den när den startade och lossnade efter femton minuter.
Citera
2007-10-02, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
För att om det inte är något du vill ha hjälp med så är det bättre att berätta sin spökhistoria i den stora tråden.

Vill man ha hjälp med att identifiera en sak, hjälp med att bli av med det eller helt enkelt informationshjälp angående ett paranormalt fenomen kan man starta en egen tråd där man kan diskutera fram det hela.

I detta fall var det en vanligt spökhistoria utan direkt diskussionsunderlag och därför mergas den in i den stora tråden troligtvis.

Förstår du?

Jag hade precis för mig att det fanns en tråd för spökhistorier som var på hyfsat många sidor frånskild denna. Men jag kanske rört ihop dem, det kanske bara fanns en?
Citera
2007-10-08, 20:51
Bannlyst
Brukar roa mig med att måla människor när jag har tråkigt, är en jävel på det, och tre gånger har jag träffat människor som sett precis ut som gubbar jag målat och haft precis den personlighet jag tänkt ut till dem i mitt huvud. Det mest enastående exemplet är väl att jag målade liemannen och jag målade det snyggaste ansiktet jag kunde tänka mig på honom och sedan i ett anfall av Cerebral Pares målar jag hans hud gul.
Sedan träffar jag en kille med... ja, kanske lite mordiska tendenser, exakt på pricken samma ansikte som den liemannen jag målade och med hepatit c. Jag fick värsta nojjorna och skuldkänslorna och försökte måla samma kille, men som typ en anatomibild, och med en väldigt normal lever för att bota, försöka duger.
Fast i och för sig!!!!! Han fick resultat för ett tag sen att han inte hade ärrvävnad på levern! Vem vet, jag kanske lyckades i mina efterblivna ritualer?
Jag är fan Jesus. Känn er fria att tillbedja mig. Jag skapar människor, jag lovar, om jag sitter och målar 100 000 000 rödögda mongon så kommer de ploppa upp ur tomma intet. Be mig inte att bevisa det. Jag har inte tid just nu.
Citera
2007-10-09, 09:53
Medlem
Gringons avatar
igår hände nåt lite läskigt. Har precis köpt ett nytt hus och bara bott där ett par dar. Första natten knakade det som fasen i huset men det är ett gammalt trähus så det är ju lätt att avfärda. Tjejen blev lite nojig men jag lugnade henne.

1. Igår var jag ensam i huset ca 2h då tjejen stack över till en kompis o kollade på teve. 30 min efter att hon gått var jag längst nere i källaren och hämtade käk då jag hörde henne komma hem och gå över golvet ovanför samt en kvinnoröst svagt. Självklart ropade jag - inget svar och det blev tyst.
2. Gick upp till mellanvåningen och satte mig i soffan och kollade på teve och då hörde jag nåt från ovanvåningen - som om hon gick några steg o bökade där uppe i sovrummet. Ropade två ggr men inget svar och tyst igen.

Möjlig förklaring på 1. Det var katterna som gick i trappan (de är dock instängda på nerevåningen så det kan bara komma upp en trappa som har en stängd dörr till mellanvåningen) sedan var det tevens "kvinnoröst" jag hörde svagt. Mkt mkt lyhört hus skall tilläggas.

Möjlig förklaring på 2. Det var katterna som gick och bökade i källaren men eftersom jag inte "kan" huset än så upplevde jag att det var från ovanvåningen. Jag satt på mellanvåningen.

Sedan sa tjejen imorse när jag frågade henne om hon sovit bra. "Ja men jag vaknade några gånger i natt att det knakade o knarrade som bara den från båda garderoberna". Vi har två walking-closets i sovrummet på var sida av rummet. Dessa utrymmen är dock ej uppvärmda på samma sätt som övriga huset.. fortsättning kanske följer. Will update you all.
Citera
2007-10-09, 14:15
Medlem
roppens avatar
En tom cola burk studsar just nu i skrivandets stund runt på mitt bord, kan bero på att jag maxade basen men vem vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in