2007-08-29, 22:09
Medlem
abbimickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gringon
Har sett nåt liknande faktiskt. Även jag i ca 13 års åldern tillsammans med många kompisar på läger (konfirmationsläger). "Stjärnor" som for fram och tillbaks. Mkt skumt och helt oförklarbart. Skulle gärna bo på landet och ha en stjärnkikare. Är dock en stadsbo så min himmel är ganska upplyst tyvärr. Kanske skulle man kunna se nåt liknande igen

satelliter kanske =)
Citera
2007-08-30, 14:02
Bannlyst
Det luktade fis i vardagsrummet och jag var helt ensammen, hade inte tarmgaser vid det tillfället.....

Jag har varken retat upp andar genom att göra anden i glaset eller liknande saker.

Vem var det som släppte sig ? Försökte behålla lugnet men tände i hela lägenheten och tog fram bibeln.
Citera
2007-08-30, 22:52
Bannlyst
Detta var lite läskigt.

Jag och ett gäng polare ska ut till mitt land för att festa, och på bussen dit sitter jag och snackar med en av dom om fenomenet peppar peppar ta i trä. Vi kommer fram till att det troligen är bluff och lämnar det, för att sedan tala om vad det värsta vi gjort i trafiken är (kört trimmad moppe båda två kom vi fram till), för att sedan avhandla hur skönt det är att ingen av oss har fått snefylla på väldigt länge. Tro på fan att vi får varsin snefylla, min kompis kör rattfull sönder min vespa och jag drar ut med volvon och kör med minst en promille (har inte ens körkort) på vänster sida.

Koppla: vi snackar om fenomenet "peppar peppar", som sedan tydligt bevisar sig själv.

En vecka senare. Återigen krökas det. En kompis är oskuld, och vi disskuterar det, länge, för att sedan komma in på tidigare nämnda ämne, peppar peppar. Tro på fan att vi inte under absurda former träffar på brudar som jag och min kompis drar hem till, och jag får bevittna hur min kompis förlorar oskulden! Jävligt läskigt, och jag kommer nu på mig själv med att med hjälp av "omvänd psykologi" försöka styra fenomenet till min fördel.
Citera
2007-09-01, 16:26
Medlem
Jeafs avatar
Jag växte upp i ett hemsökt hus så jag hörde dagligen röster från källaren,leksaker som rörde sig osv. Men det värsta jag har upplevt var när en röst kom från ingenstans och sa "Buh!" till mig . Jag var dessutom helt själv nere i källaren. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv
Citera
2007-09-03, 01:26
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
...

Ligger här i mörkret och har läst igenom hela tråden.

Faaan ta din avatar, Krafse. Jag blev tvungen att byta sängkläder när den rörde på sig.
Citera
2007-09-03, 02:33
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Ligger här i mörkret och har läst igenom hela tråden.

Faaan ta din avatar, Krafse. Jag blev tvungen att byta sängkläder när den rörde på sig.
Hehe, din är också rätt skräckinjagande.
Citera
2007-09-03, 13:45
Medlem
Gringons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbimicke
satelliter kanske =)

nope. Inte som stannar upp helt still för att sedan dra åt motsatt håll i varierande hastigheter. Ett klockrent UFO m.ao

Edit: Har även observerat satelliter många gånger så jag vet skillnaden. Men tack för ansträngningen.
Citera
2007-09-03, 15:29
Medlem
Catlites avatar
När vi var uppe i Torneträsk under påsk -05 såg vi udda röda stjärnor, tre lysande röda stjärnor som stod i en triangel.

Stjärnorna flyttade sig allt eftersom, kan omöjligt ha varit vanliga stjärnor eller satelliter eller nåt sånt eftersom det gick alldeles för fort, de åkte upp och ner och ställde sig i olika formationer.

Några andra som hade varit Stenbacken (ovanför Torneträsk) hade också sett det.

En förklaring, någon?
Citera
2007-09-03, 15:44
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catlite
När vi var uppe i Torneträsk under påsk -05 såg vi udda röda stjärnor, tre lysande röda stjärnor som stod i en triangel.

Stjärnorna flyttade sig allt eftersom, kan omöjligt ha varit vanliga stjärnor eller satelliter eller nåt sånt eftersom det gick alldeles för fort, de åkte upp och ner och ställde sig i olika formationer.

Några andra som hade varit Stenbacken (ovanför Torneträsk) hade också sett det.

En förklaring, någon?

Min norrlandsgeografi är inte på topp, men ESA kanske har ett finger med i spelet?
Citera
2007-09-03, 16:32
Medlem
Har sett flygande tefat. Ingen kommer ändå tro på mig så jag orkar inte skriva.
Citera
2007-09-03, 17:24
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demoner
Har sett flygande tefat. Ingen kommer ändå tro på mig så jag orkar inte skriva.

Så varför skrev du det där?
Citera
2007-09-03, 17:27
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Så varför skrev du det där?

Just min tanke. Har man sagt A får man allt ta och plita ner B.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in