2007-09-10, 20:47
Medlem
Reoshis avatar
spöken tyder lika mycket på ett liv efter död som vad som helst
Citera
2007-09-10, 21:37
Bannlyst
det konstiga bandet

När jag var 11 år gammal gick jag och en kompis ut och lekte på en äng. På ängen fanns en gammal ruin utav ett gammal hus. Vi grävde runt i ruinen och hittade ett gammalt svart band. När vi spelade bandet hördes konstiga röster och skrik samt olika grymtanden.
Citera
2007-09-10, 21:42
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneycube
Det luktade fis i vardagsrummet och jag var helt ensammen, hade inte tarmgaser vid det tillfället.....

Jag har varken retat upp andar genom att göra anden i glaset eller liknande saker.

Vem var det som släppte sig ? Försökte behålla lugnet men tände i hela lägenheten och tog fram bibeln.

Anar lite skämt där. Men jag svara ändå och det är som så att människor läcker tarmgas ibland. Eller var det ett spöka som fes.
Citera
2007-09-10, 22:22
Medlem
lill-mes avatar
Okej, jag har en liten fråga här. Jag är för övrigt väldig realist och försöker alltid finna naturliga förklaringar.
Anyway, nu börjar berättelsen! *host, harkel*
Det var en gång..

Nej, men seriöst nu

Jag var väl runt kanske 14 år vid denna tidpunkt, tror det var 2001 eller något. Jag kommer alltid ha detta i skallen, så jag minns datum och tidpunkter och allting. Eftersom jag fortfarande funderar på det, inte ofta. Men det händer.
Hur som helst så var det i oktober, den 16 närmare bestämt, klockan var väl runt 23.00 minns jag.
Min vän och jag var ute och pratade allmänt om plugg och liknande skit. Inget speciellt med andra ord, jag bodde i en liten "förort" i jämtland. Till Östersund närmare bestämt.
Vi hade varit ute någon timma, det var jävligt stjärnklart utomhus, man såg relativt många stjärnor för att vara i oktober. Så det var en mycket fin kväll, 0 gradigt ute och frosten var i farten.

Inte alls många ute, anyway började vi gå ner mot "piren" vid sjön. Här så satte vi oss på ett par stenar och kastade sten i det kolsvarta vattnet och chillade allmänt.
Min vän vart väldigt pissnödig, och han bodde inte alls långt ifrån så han skyndade sig hem för att dra en drill. Jag satt kvar och flipprade med min fräna freestyle jag hade.
Blickade ut mot andra sidan över sjön.
Till jag såg, på den stjärnklara himlen. Tre stycken väldigt klara ljus, ljusen var runda och skiftade från svagt rött till gult/vitt sken.
Jag iaktog dessa ett tag och tog för givet att det var militärflygplan som var ute, eftersom vi hade på den tiden ett militärflyg ett par mil bort.
Men efter kanske 20 sekunder så uppenbarade sig dessa ännu mera.
Nu var det klart, det var så fan inga flygplan. Dom stod sill på samma plats, blinkandes, skiftade ljuset. I kanske yttligare 10 sekunder stod dom still, utan ett ljud. Alltså, inga militäriska fordon. Dem var inte alls högt uppe i luften heller, kanske 2-3 kilometer ut i sjön. Och runt 1-2 kilometer uppe i skyn, jag var jävligt rädd och min vän hade inte kommit tillbaka ännu. Jag ville dela upplevelsen såklart!
Efter ett par sekunder så såg jag tydligt att dessa objekt hade en rund skepnad, dom hade även närmat sig lite lätt. Nu hade dom uppenbarat sig i runt 1 minut.
Jag var rejält skärrad, nu äntligen kom min vän springandes! Jag visade honom och han bekräftade att det var något skumt.
Dom var inte klotrunda, men en rund skepnad.
Sen helt plötsligt så "lyfte" ena objektet ett antal hundra meter upp i luften, och stod där i 2-3 sekunder. Tills de andra upprepade samma moment.
Sen flög det ena objektet iväg mot norr, väldigt fort. Då menar jag fort, försvann på 1½ sekund ur sikte.
Det återstod två stycken objekt, dom gjorde samma sak.
Nu var det som vanligt igen, allt var svart.

Vi hade alltså sett. Tre runda objekt, uppskattningsvis 8-12 meter stora, stå och hovra runt 1-2 kilometer upp i luften. Runt 40-55 sekunder, skiftandes färger. Gjorde inte ett jävla ljud, vi såg klart och tydligt att detta inte var flygplan.
Ena objektet lyfte, och sen så flög det iväg riktigt snabbt. Försvann, de andra två objekten upprepade samma procedur och försvann lika fort som det första mot norr.

Här är två bilder slarvigt ritade i GIMP.

1.
Observationen, vi stod vid sjön, blickade ut mot "andra" sidan sjön. Och såg de tre objekten. Röda/gult blinkande, skiftandes färg. runt någon kilometer upp i luften.
http://img128.imageshack.us/my.php?image=observationfn9.jpg

2. Har ritat ungefär hur ett av objekten såg ut, detta objekt såg jag tydligt.
Ingen tvekan om saker, mera info kommer senare. Det ser ut som ett flygande egg, jag vet Det var inte så där vitt heller, men hittade inget bättre. Men runt den där formen, sen någon form av "delning" på mitten. Detta kommer jag _aldrig_ glömma. Ska berätta mera varför senare.

http://img57.imageshack.us/my.php?image=objektcy9.jpg

Nästa dag ringde jag till det militäriska flygfältet för att höra vad dom hade gjort, vill som sagt alltid ha en förklaring. Men, nej. Dom hade varken testflugit, eller över huvud taget haft några flygplan i luften det dygnet.
jag tackade för mig.

Men nu kommer det mest läskiga, detta var även med i våra lokala nyheter och i radion.
Samma natt, så skedde det ett mindre jordskalv cirka 3 kilometer bort från där vi bor. På ett ställe som heter Lockne, det dånade som bara fan. Och hela min familj vaknade.
Detta tycker jag är ett minst sagt läskigt sammanträffande, Speciellt att jag såg ett av dessa objekt så jävla tydligt.

Ni kanske vet var det var? Vet inte om det var något övernaturligt eller liknande, eftersom jag intalar mig själv att sådant trams inte finns.
Citera
2007-09-10, 22:23
Medlem
Sen höstdag 2001.
Jag och dåvarande flickvännen ligger och snackar i sängen i mitt rum på övervåningen hemma hos föräldrarna.
Huset är en tvåvåningsvilla från 40-50? tal och det sades av tidigare ägarna att det ibland går runt en äldre dam på övervåningen och "spökar" i huset.
Man kan nämligen höra hennes fotsteg.
"Fotsteg" som uppenbarligen har varit knakningar och knäpp pga, vind, temperaturförändringar, skeva brädor osv.

Tjejen och Jag ligger hur som helst i sängen och hör någon komma in genom ytterdörren på nedervåningen.
Denne någon, som jag antar är min mor, stökar runt lite där nere och går sedan upp för trappan.
Med smygande steg går hon genom korridoren som löper mot min stängda dörr och stannar.
Det blir tyst.
Jag är övertygad om att det är morsan som skämtar och väntar mig att dörren ska öppnas eller att något ska sägas..
I detta läge har jag nästan svårt att hålla mig för skratt då jag helt är inställd på att hon ska skämta på något sätt.
Flickvännen ligger även hon och väntar på att något ska hända.
Tyst. Jag reser mig ur sängen och tar steget som krävs för att nå och öppna dörren.. Ingen där.
Jag kastar mig i sängen och vet inte riktigt hur jag ska reagera.
Ropar för att höra om någon bara smugit dit för att lyssna om vi var hemma/vakna/upptagna och sedan ljudlöst smugit sig därifrån, men inget svar.

Inte ens fem minuter senare kommer morsan hem. På riktigt!
Det lät ungefär likadant från nedervåningen, men denna gången tjoade hon att hon var hemma.

Av någon anledning har jag inte brytt mig så mycket om denna händelse.
Även om det var kusligt då så reagerade jag mest med förvåning och inte med rädsla.
Har alltid avfärdat det med att det antagligen var vinden. På något sätt... Men att det låter så precis?
Att två personer hör samma saker och tolkar dom på samma sätt?
/J
Citera
2007-09-10, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lill-me
Okej, jag har en liten fråga här. Jag är för övrigt väldig realist och försöker alltid finna naturliga förklaringar.
Anyway, nu börjar berättelsen! *host, harkel*
Det var en gång..

Nej, men seriöst nu

Jag var väl runt kanske 14 år vid denna tidpunkt, tror det var 2001 eller något. Jag kommer alltid ha detta i skallen, så jag minns datum och tidpunkter och allting. Eftersom jag fortfarande funderar på det, inte ofta. Men det händer.
Hur som helst så var det i oktober, den 16 närmare bestämt, klockan var väl runt 23.00 minns jag.
Min vän och jag var ute och pratade allmänt om plugg och liknande skit. Inget speciellt med andra ord, jag bodde i en liten "förort" i jämtland. Till Östersund närmare bestämt.
Vi hade varit ute någon timma, det var jävligt stjärnklart utomhus, man såg relativt många stjärnor för att vara i oktober. Så det var en mycket fin kväll, 0 gradigt ute och frosten var i farten.

Inte alls många ute, anyway började vi gå ner mot "piren" vid sjön. Här så satte vi oss på ett par stenar och kastade sten i det kolsvarta vattnet och chillade allmänt.
Min vän vart väldigt pissnödig, och han bodde inte alls långt ifrån så han skyndade sig hem för att dra en drill. Jag satt kvar och flipprade med min fräna freestyle jag hade.
Blickade ut mot andra sidan över sjön.
Till jag såg, på den stjärnklara himlen. Tre stycken väldigt klara ljus, ljusen var runda och skiftade från svagt rött till gult/vitt sken.
Jag iaktog dessa ett tag och tog för givet att det var militärflygplan som var ute, eftersom vi hade på den tiden ett militärflyg ett par mil bort.
Men efter kanske 20 sekunder så uppenbarade sig dessa ännu mera.
Nu var det klart, det var så fan inga flygplan. Dom stod sill på samma plats, blinkandes, skiftade ljuset. I kanske yttligare 10 sekunder stod dom still, utan ett ljud. Alltså, inga militäriska fordon. Dem var inte alls högt uppe i luften heller, kanske 2-3 kilometer ut i sjön. Och runt 1-2 kilometer uppe i skyn, jag var jävligt rädd och min vän hade inte kommit tillbaka ännu. Jag ville dela upplevelsen såklart!
Efter ett par sekunder så såg jag tydligt att dessa objekt hade en rund skepnad, dom hade även närmat sig lite lätt. Nu hade dom uppenbarat sig i runt 1 minut.
Jag var rejält skärrad, nu äntligen kom min vän springandes! Jag visade honom och han bekräftade att det var något skumt.
Dom var inte klotrunda, men en rund skepnad.
Sen helt plötsligt så "lyfte" ena objektet ett antal hundra meter upp i luften, och stod där i 2-3 sekunder. Tills de andra upprepade samma moment.
Sen flög det ena objektet iväg mot norr, väldigt fort. Då menar jag fort, försvann på 1½ sekund ur sikte.
Det återstod två stycken objekt, dom gjorde samma sak.
Nu var det som vanligt igen, allt var svart.

Vi hade alltså sett. Tre runda objekt, uppskattningsvis 8-12 meter stora, stå och hovra runt 1-2 kilometer upp i luften. Runt 40-55 sekunder, skiftandes färger. Gjorde inte ett jävla ljud, vi såg klart och tydligt att detta inte var flygplan.
Ena objektet lyfte, och sen så flög det iväg riktigt snabbt. Försvann, de andra två objekten upprepade samma procedur och försvann lika fort som det första mot norr.

Här är två bilder slarvigt ritade i GIMP.

1.
Observationen, vi stod vid sjön, blickade ut mot "andra" sidan sjön. Och såg de tre objekten. Röda/gult blinkande, skiftandes färg. runt någon kilometer upp i luften.
http://img128.imageshack.us/my.php?image=observationfn9.jpg

2. Har ritat ungefär hur ett av objekten såg ut, detta objekt såg jag tydligt.
Ingen tvekan om saker, mera info kommer senare. Det ser ut som ett flygande egg, jag vet Det var inte så där vitt heller, men hittade inget bättre. Men runt den där formen, sen någon form av "delning" på mitten. Detta kommer jag _aldrig_ glömma. Ska berätta mera varför senare.

http://img57.imageshack.us/my.php?image=objektcy9.jpg

Nästa dag ringde jag till det militäriska flygfältet för att höra vad dom hade gjort, vill som sagt alltid ha en förklaring. Men, nej. Dom hade varken testflugit, eller över huvud taget haft några flygplan i luften det dygnet.
jag tackade för mig.

Men nu kommer det mest läskiga, detta var även med i våra lokala nyheter och i radion.
Samma natt, så skedde det ett mindre jordskalv cirka 3 kilometer bort från där vi bor. På ett ställe som heter Lockne, det dånade som bara fan. Och hela min familj vaknade.
Detta tycker jag är ett minst sagt läskigt sammanträffande, Speciellt att jag såg ett av dessa objekt så jävla tydligt.

Ni kanske vet var det var? Vet inte om det var något övernaturligt eller liknande, eftersom jag intalar mig själv att sådant trams inte finns.

Jag brukar inte gilla det här med lysande bollar och UFOS, gillar mer aliens, men det här var mig allt intressant med tanke på din efterforskning och att det hade nämnts i radio osv..
Citera
2007-09-10, 22:36
Bannlyst
Min nya favorittråd, älskar sånt här
Citera
2007-09-10, 22:39
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
När jag var 11 år gammal gick jag och en kompis ut och lekte på en äng. På ängen fanns en gammal ruin utav ett gammal hus. Vi grävde runt i ruinen och hittade ett gammalt svart band. När vi spelade bandet hördes konstiga röster och skrik samt olika grymtanden.

What!? Berätta mer!

Sextape?
Citera
2007-09-10, 22:44
Medlem
Gojcins avatar
Alltså jag vettefan om detta var ett nytt djur jag sett eller jag vet inte själv ( detta hände i Bosnien )

Jag var runt 6-7 år och skulle till en kompis och plötsligt på ett öppet fält ser jag en orm/ödlasom tittar på mej ur en buske , den var runt 5-6 meter långt och smal och jag sprang därifrån fort som fan ( ni vet hur barn är ) ingen trodde mej och sa att det bara var en orm

undrar vad det var
Citera
2007-09-10, 22:46
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gojcin
Alltså jag vettefan om detta var ett nytt djur jag sett eller jag vet inte själv ( detta hände i Bosnien )

Jag var runt 6-7 år och skulle till en kompis och plötsligt på ett öppet fält ser jag en orm/ödlasom tittar på mej ur en buske , den var runt 5-6 meter långt och smal och jag sprang därifrån fort som fan ( ni vet hur barn är ) ingen trodde mej och sa att det bara var en orm

undrar vad det var

En varan? Vet att jag såg ngt liknande när jag var i Italien häromåret...
Citera
2007-09-10, 22:49
Medlem
lill-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidBautista
Jag brukar inte gilla det här med lysande bollar och UFOS, gillar mer aliens, men det här var mig allt intressant med tanke på din efterforskning och att det hade nämnts i radio osv..

Precis! Väldigt creepy anser jag, helvete att jag inte tog kort.
Pratade nyligen med min vän som också upplevde det, på MSN d.v.s. Han är fortfarande lika förundrat över det hela.

Fan, nu har jag lyckats skrämma upp mig själv
Citera
2007-09-10, 22:50
Bannlyst
Både jag och pappa har sett något Panterliknande djur (svart) hoppa över ett högt buskage när vi cyklade förbi. Och sen försvann det in i skogen.

O nej det var ingen hund!

Detta var dock inge övernaturligt, men var tvungen att skriva av mig lite när jag såg denna tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in