Citat:
Ursprungligen postat av Indian
Intressant. Vet du om din morsa såg något när hon strax därefter kom ut från toaletten?
Har hon (eller ngn annan i släkten) berättat om några liknande erfarenheter?
Höll du dig utan att kissa till morgonen - vågade du ens titta upp för att se om uppenbarelsen hade försvunnit?
Vanligtvis är inte sådana syner särskilt långvariga.
Såg det ut som en naturligt småväxt person - eller dvärgväxt, typ vätte/tomte?
Har hon (eller ngn annan i släkten) berättat om några liknande erfarenheter?
Höll du dig utan att kissa till morgonen - vågade du ens titta upp för att se om uppenbarelsen hade försvunnit?
Vanligtvis är inte sådana syner särskilt långvariga.
Såg det ut som en naturligt småväxt person - eller dvärgväxt, typ vätte/tomte?

Jag var inte så pass kissig att jag inte hade problem med att mig, man kunde inte se min syster säng från min mammas säng. Min mamma såg inget, jag bad henne kolla efter...
Min farfar har ett par gånger berättat om hans sida av släkten som bodde i en by i Skåne som heter Åhus. När min farfar var ung spenderade han sommrarna där hos sin morfar som hade en bondgård i byn. Min farfars morfar och hans familj var allmänt ansedda i trakten som synska och kunniga inom saker som typ spådom(har ett par gamla tidningsurklipp som tar upp detta). Farfar är inte den som drar historier i stil med "När jag var liten var det 7 mil till skolan, 4 meter snö och 30 grader kallt", faktum är att han inte pratar mycket alls om saker han avrit med om. Men hur som helst så har han berättat om märkliga saker som han själv inte kunnat förklara som hänt där.
Finns tex en historia när min farfars morfar(Nils tror jag han hette) var ute med min farfars pappa och fiskade. Helt plötsligt hade Nils och farfars pappa kommit roendes in i full fart och stigit i land. Min farfar och hans pappa undrade varför de stack in när det var fint solsken och bra väder, då hade Nils svarat "såg ni inte handen?". Min farfar och hans farsa hade inte fattat något alls, och när de frågade Nils vad han menade va det typ som om han hade lite svårt att tala om det. Efter 10 minuter att de hade stigit i land blev det plötsligt en kraftig storm där många andra fiskebåtar förliste.
Farfar fick senare ut ur Nils vad han menade med "handen". Det var tydligen en hand som stack upp ur havet och visade att de behövde ro in, Nils hade sett den flera gånger innan.
Min farfar har varit polis hela sitt liv och är en ordentlig man som inte alls tror på övernaturligt, men han har inte kunnat förklara dessa saker alls. Det finns fler märkliga historier han har berättat, det finns även tidningsurklipp som jag själv sett som stärker historierna. Om någon är intresserad av att höra mer så kan jag posta lite mer, kanske även skanna in tidningsklippen där det också finns en bild av Nils. Säg till.