Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
... Jag "vill' ingenting. Jag försöker inte få någon att tro någonting. Men du kan ju fråga dig själv varför jag skulle sitta på Flashback och skriva om det ifall det vore så att JAG själv gjort det hela. Vad skulle jag få ut av det?
Du kan tro vad du vill om mig. Jag vet, VET, att jag var ensam i rummet när det hände, ganska perplex, "vad hände med den högen?", frågade folk, som bevittnade "försvinnelsen", "nåja den dyker väl upp" - och sen gjorde den det, som om den aldrig varit borta. (återigen vittnen)
Jag vet att jag inte gjorde något med högen, då jag jobbade med annat just då, typ fakturor.
Någon förklaring måste finnas. En hög försvinner inte fullkomligt, för att återuppstå med alla papper i samma "lägg"-ordning som innan. Som om den aldrig blivit rörd.
Ah… så du menar att det inte händer att personer som skriver på detta anonyma forum Flashback hittar på skrönor eller rakt av ljuger….? Utan att allt det alla skriver skall alltid tas som absolut sanning, även om de skriver och påstår fullständigt osannolika saker som det finns andra helt naturliga och extremt med sannolika förklaringar till…?
Jag hoppas innerligt att du har mer förstånd och ärlighet än så….. Eller tror du automatiskt på allt att allt är sant som alla skriver och påstår i sina inlägg?
Ang storyn om din hög, så är den mest sannolika förklaringen att du helt enkelt diktat ihop alltihopa, att det aldrig har hänt, ingen hög existerade, ingen hög försvann, ingen hög kom tillbaka, inga vittnen. Du får tycka vad du vill om det, men det är extremt mer sannolikt än att det skulle vara nåt övernaturligt.
Om vi vänder på det och jag eller nån annan skulle ha påstått nåt liknande, att nåt på nåt helt otroligt sätt bara försvann och sen kom tillbaka, och det ska finnas vittnen etc. Skulle du direkt avfärda alla de fullt naturliga och extremt med sannolika förklaringar som finns, ink att allt bara är påhittat och inte hänt alls på riktigt, och hålla nåt obeskrivligt övernaturligt fenomen (som aldrig någonsin kunnat påvisas existera) som mest sannolikt…?