Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Man kan kort sammanfatta det med att alla bör söka sanningen bortom den subjektiva illusionen.
Och vi kan väl alla vara överens om att det vi ser med våra ögon inte är den sanna verkligheten.
visst ligger det något i att det alltid finns något bakom det vi ser med ögonen. man kan, om man vill veta mer, fundera på det. men utan att typ stycka upp människor, göra sönder saker , så lär det sällan vara någon annan än Gud som har en större vetskap om saken, och sen även om man skulle skurit sig in i något, så är det ändå något bakom det, osv osv.
tvivlar inte på att man kan få se saker "i det andliga" och om välsignelsen landat rätt på en - som om varning eller ledande i hur man bör bete sig. säkert många inkl mig missar sånt här ofta. jag har t-om rent praktiska och amatörmässiga misstag i bagaget att dela med mig utav. det finns även bedrägliga andar, och det bör man inte vara ovetsam om. även om jag personligen tror att en person i Faderns famn får de hintar och vägledning som behövs, så ska man nog passa på att be för folk i liknande situationer, för ofta är man en riktig hycklare själv ändå
det man ser är ju det som är. men om morgondagen vet vi föga. inget nytt under solen.