2025-01-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Haha diskvalificerade mig från vad?

Vad hade jag fel om menar du?

Ja du fattar inte en så enkel sak som att googla vad AWARE studien testar framförallt uppenbarligen. Adjö på dig.
Citera
2025-01-14, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Ja du fattar inte en så enkel sak som att googla vad AWARE studien testar framförallt uppenbarligen. Adjö på dig.

Jag googlade precis och klistrade in en beskrivning, och AWARE II handlar om precis det jag skrev, undersökningar under klinisk död vad gäller medvetandet och NDE.

Du verkar ha rejäla problem, sök hjälp för det.
Citera
2025-01-14, 21:49
Medlem
Citat:
Jag googlade precis och klistrade in en beskrivning, och AWARE II handlar om precis det jag skrev, undersökningar under klinisk död vad gäller medvetandet och NDE.

Du verkar ha rejäla problem, sök hjälp för det.

Och har man haft nån framgång då med detta AWARE II…?
Nej just det…. I princip ett fullständigt fiasko, precis som alla andra seriösa undersökningar etc om det paranormala. T ex så undersökte USA Remote Viewing i sitt Stargate project (vill minnas att CIA också var inblandade) men lade ner det efter en tid just för att man inte hade några seriösa framgångar eller kunde finna nån orsak att tro att de skulle kunna funka.
Citera
2025-01-14, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och har man haft nån framgång då med detta AWARE II…?
Nej just det…. I princip ett fullständigt fiasko, precis som alla andra seriösa undersökningar etc om det paranormala. T ex så undersökte USA Remote Viewing i sitt Stargate project (vill minnas att CIA också var inblandade) men lade ner det efter en tid just för att man inte hade några seriösa framgångar eller kunde finna nån orsak att tro att de skulle kunna funka.

Nu var det inte jag som tog upp den studien.

Men den studien bevisar väl lika mycket som de lyckats bevisa om drömmar, dvs ingenting.
Citera
2025-01-14, 21:55
Medlem
Citat:
Nu var det inte jag som tog upp den studien.

Men den studien bevisar väl lika mycket som de lyckats bevisa om drömmar, dvs ingenting.

Igen, avsaknad av bevis för något, är inte desamma som bevis för något annat…
Så släpp ditt halmstrå drömmarna nu..,
Citera
2025-01-14, 21:59
Avslutad
Citat:
Igen, avsaknad av bevis för något, är inte desamma som bevis för något annat…
Så släpp ditt halmstrå drömmarna nu..,

Det är ingen som pratar om bevis gällande paranormala fenomen förutom du.

Vi vet att paranormala fenomen inträffar via observationer, precis som man vet att man drömmer men inte kan bevisa en dröm.

Men du glömde besvara en fråga: Var är dina bevis på att paranormala fenomen går emot vetenskapen som du påstod?
Citera
2025-01-14, 22:05
Bannlyst
självklart vill man ha bevis.

personligen har jag också erfarenheter gällande "frekvenser" "meditation" samt jidda och jadda.

men jag skulle önska att jag kunde citera Ted Gärdestad, som väl begick självmord efter att varit på nån "meditationskurs". men tyvärr så är citatet jag är ute efter inte här i denna värld,mig veterligen. Tim Berglund eller dvs Avicci, verkar ha gått i princip exakt samma väg. även om jag förvisso tenderar föredra att misstänka mord när det gäller officiellt deklararede självmord, då mördaren säkerligen ofta vill att det ska se ut så.

aja, frekvenser som sagt, det finns olika grejjer man kan snöa in på. och inte för att jag vill rekommendera något annat än att söka Sanningen i allt, så finns det en lögnens fader liksom det finns en Fader till Sanningen.
Senast redigerad av litenfiskare 2025-01-14 kl. 22:07.
Citera
2025-01-14, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
självklart vill man ha bevis.

personligen har jag också erfarenheter gällande "frekvenser" "meditation" samt jidda och jadda.

men jag skulle önska att jag kunde citera Ted Gärdestad, som väl begick självmord efter att varit på nån "meditationskurs". men tyvärr så är citatet jag är ute efter inte här i denna värld,mig veterligen. Tim Berglund eller dvs Avicci, verkar ha gått i princip exakt samma väg. även om jag förvisso tenderar föredra att misstänka mord när det gäller officiellt deklararede självmord, då mördaren säkerligen ofta vill att det ska se ut så.

aja, frekvenser som sagt, det finns olika grejjer man kan snöa in på. och inte för att jag vill rekommendera något annat än att söka Sanningen i allt, så finns det en lögnens fader liksom det finns en Fader till Sanningen.

Man kan kort sammanfatta det med att alla bör söka sanningen bortom den subjektiva illusionen.

Och vi kan väl alla vara överens om att det vi ser med våra ögon inte är den sanna verkligheten.
Citera
2025-01-14, 22:10
Medlem
Citat:
Det är ingen som pratar om bevis gällande paranormala fenomen förutom du.

Vi vet att paranormala fenomen inträffar via observationer, precis som man vet att man drömmer men inte kan bevisa en dröm.

Men du glömde besvara en fråga: Var är dina bevis på att paranormala fenomen går emot vetenskapen som du påstod?

Vilka seriösa observationer menar du har påvisat paranormala fenomen? Vänligen länka till seriös vetenskap om detta.

Ingen motsäger att man kan ha en stark upplevelse av nåt, men det är inte per automatik nåt bevis för att det man tycker sig upplev verkligen sker rent fysiskt, eller på annat sätt. Det kan ju handla bara om att av olika orsaker feltolkar sin omgivning, misstar sig, fantiserar etc.
Vetenskapen känner till en stor mängd sätt där man lätt kan lura en person till att tycka sig uppleva mörk liga saker, som inte sker i verkligheten utan bara är bluff.
Våra underhållande illusionister är duktiga på att förleda människans sinnen så folk tror de såg nåt helt annat än vad som verkligen skedde.
Citera
2025-01-14, 22:16
Avslutad
Citat:
Vilka seriösa observationer menar du har påvisat paranormala fenomen? Vänligen länka till seriös vetenskap om detta.

Ingen motsäger att man kan ha en stark upplevelse av nåt, men det är inte per automatik nåt bevis för att det man tycker sig upplev verkligen sker rent fysiskt, eller på annat sätt. Det kan ju handla bara om att av olika orsaker feltolkar sin omgivning, misstar sig, fantiserar etc.
Vetenskapen känner till en stor mängd sätt där man lätt kan lura en person till att tycka sig uppleva mörk liga saker, som inte sker i verkligheten utan bara är bluff.
Våra underhållande illusionister är duktiga på att förleda människans sinnen så folk tror de såg nåt helt annat än vad som verkligen skedde.

Kan du börja med att hänvisa till vetenskapliga studier och bevis som kartlägger en persons drömmar först?
Citera
2025-01-14, 22:16
Bannlyst
Citat:
Man kan kort sammanfatta det med att alla bör söka sanningen bortom den subjektiva illusionen.

Och vi kan väl alla vara överens om att det vi ser med våra ögon inte är den sanna verkligheten.
visst ligger det något i att det alltid finns något bakom det vi ser med ögonen. man kan, om man vill veta mer, fundera på det. men utan att typ stycka upp människor, göra sönder saker , så lär det sällan vara någon annan än Gud som har en större vetskap om saken, och sen även om man skulle skurit sig in i något, så är det ändå något bakom det, osv osv.

tvivlar inte på att man kan få se saker "i det andliga" och om välsignelsen landat rätt på en - som om varning eller ledande i hur man bör bete sig. säkert många inkl mig missar sånt här ofta. jag har t-om rent praktiska och amatörmässiga misstag i bagaget att dela med mig utav. det finns även bedrägliga andar, och det bör man inte vara ovetsam om. även om jag personligen tror att en person i Faderns famn får de hintar och vägledning som behövs, så ska man nog passa på att be för folk i liknande situationer, för ofta är man en riktig hycklare själv ändå

det man ser är ju det som är. men om morgondagen vet vi föga. inget nytt under solen.
Senast redigerad av litenfiskare 2025-01-14 kl. 22:19.
Citera
2025-01-14, 22:17
Medlem
Citat:
Kan du börja med att hänvisa till vetenskapliga studier och bevis som kartlägger en persons drömmar först?

Det är som jag skrev fullständigt irrelevant då det inte kan användas som bevis för nåt annat påstått paranormalt.
Men jag förstår att du griper efter halmstrån….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in