2006-10-17, 08:15
Medlem
Mizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiesser
LSD-trippande kändes ganska övernaturligt till och från.

Ja, och dessutom förstör syra dina hjärnceller så att du antagligen kommer att gå omkring resten av livet och få hallucinationer. Dessa vanföreställningar har dock inget att göra med övernaturliga fenomen!
Citera
2006-10-17, 08:26
Medlem
Mizzas avatar
[quote=light z]
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
^^

Så nu e man här å plitar ned sina komentarer då.
Så... vart ska ja börja? bor i en lgh därman kan se div saker....
Känner mej iaktagen just i "skrivandes" stund
Här sker de mkt slammer i badrummet skepnader som skyntas lite här å var..
Senast för ca 2 veckor sedan hade ja min flickvän på besök vi satt framför burken bägge 2 å kikade på en film, plötsligt ser ja en vit skepnad som går förbi i hallen, ja tittar chockartat på flickvännen å frågar om hon såg nått i hallen, hon bekräftade att hon såg samma sak... d va iof bara en sak av dem alla. har haft problem med dessa "varelser" för varje lgh ja skaffar tar ca 1 mån innan man ser dem i sin nya lgh efter flytt,,, vaknat några nätter då min flickvän väckt mej för hon har kännt sej iaktagen. vaknade, första ja såg var en slags livsform som svävade ovanför oss i sängen å hånlog mot oss efter dess så blev min flickvän helt förstörd,,, vi öppnade upp ett rum till i våran lgh som var en plomberad 2a så vi fick ett annat sovrum, vi flyttade in i de rummet å trodde allt skulle va lugnt sen,,, men ack... knackningar i väggen som vette mot de tidigare sovrummet "vardagsrummet", på slutet blev de olidligt knackningar på dörren till vårat "nya" sovrum ja fick mod i från någonstans å var rätt less vid den tidpunkten kan ja lova,,, öppnade dörren där stod en liten flicka klädd som på tippat 50-tals modet, runt 10-11 åren. å lyfte blicken mot mej. ja blev livrädd- hoppade världsrekord i längdhopp rätt in i sängen,, tittade tillbaka hon var borta... alla dessa fenomen följer efter för var ny lgh ja skaffar å "FLYR" tar ca 1 mån innan de dyker upp i den nya lghn. nån som har nå tipps på hur ja blir fri alla dessa orådiga själar. har haft kontakt med många medium med olika råd, men vissa hjälper sämre än andra. Så nån med bra tipps får gärna höra av sej... vill inte att min nya flickvänn ska behöva lida lika mkt som min förra av dessa "spöken"

För det första så spökar det i alla hus som någon levt och bott i, så att fly ifrån dessa upplevelser kan du nog aldrig göra riktigt tyvärr. Om det inte är samma andar/spöken vill säga, för då har de fastnat för dig och följer med dig.

För det andra så har du uppenbarligen förmågan "att se", och det kan du ej fly ifrån. Det du däremot kan göra är att gå en kurs i medial utveckling och lära dig handskas med din förmåga.
Eller också "stänger du av" tills du vet hur du ska göra.
Tänk dig att du har ett ägg runt omkring dig, eller en bubbla...låt denna bubbla omge dig helt (några decimeter utanför dig) och se till att du får fram den i fantasin ordentligt. Detta kan du göra morgon/kväll så slipper du se alla dessa skepnader hela tiden, du får ett slags skydd emot dem. Du kan även be din flickvän att göra samma sak så att ni får sova ifred.

Trist att du stött på medium som inte gjort jobbet ordentligt. Det finns mer eller mindre seriösa medium precis som inom alla yrken! Men har du uttryckligen bett dem om att "rena" din lägenhet? Har någon varit hemma hos dig? Har du förklarat att du verkligen lider av detta och behöver hjälp? Har ingen föreslagit en kurs för dig att lära dig att handskas med detta?

Hoppas att det ordnar sig iallafall! det är inget roligt att behöva vara rädd jämt när man är hemma.
Citera
2006-10-17, 11:37
Medlem
Sereenas avatar
[quote=Mizza]
Citat:
Ursprungligen postat av light z

För det första så spökar det i alla hus som någon levt och bott i, så att fly ifrån dessa upplevelser kan du nog aldrig göra riktigt tyvärr. Om det inte är samma andar/spöken vill säga, för då har de fastnat för dig och följer med dig.

För det andra så har du uppenbarligen förmågan "att se", och det kan du ej fly ifrån. Det du däremot kan göra är att gå en kurs i medial utveckling och lära dig handskas med din förmåga.
Eller också "stänger du av" tills du vet hur du ska göra.
Tänk dig att du har ett ägg runt omkring dig, eller en bubbla...låt denna bubbla omge dig helt (några decimeter utanför dig) och se till att du får fram den i fantasin ordentligt. Detta kan du göra morgon/kväll så slipper du se alla dessa skepnader hela tiden, du får ett slags skydd emot dem. Du kan även be din flickvän att göra samma sak så att ni får sova ifred.

Trist att du stött på medium som inte gjort jobbet ordentligt. Det finns mer eller mindre seriösa medium precis som inom alla yrken! Men har du uttryckligen bett dem om att "rena" din lägenhet? Har någon varit hemma hos dig? Har du förklarat att du verkligen lider av detta och behöver hjälp? Har ingen föreslagit en kurs för dig att lära dig att handskas med detta?

Hoppas att det ordnar sig iallafall! det är inget roligt att behöva vara rädd jämt när man är hemma.

Att skärma sig kan kräva ganska mycke träning men när man väl lärt sig så går det automatiskt.

Smycken med hematit kan hjälpa till genom att jorda och stabilisera den "seende" delen.
Citera
2006-10-25, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gein
Vad hände efter att hunden hade uppenbarat sig då? Löstes hon bara upp, eller vad? Hur som helst, måste ha varit en väldigt vacker upplevelse.
Mamma blev uppenbarligen lite chockad av vad hon såg, så hon var tvungen att gnugga sig i ögonen, när hon tittade up igen var hunden borta...
Citera
2006-10-26, 22:39
Medlem
Skum sak som hände mig...

En skum sak som hände mig för ett tag sedan var att jag å min bror var på väg till skolan, och vi gick förbi ett hus som jag tror var lite sådär öde.. helt plötsligt av ngn anledning så kollade både jag och min bror in i fönstret på huset.
jag såg 2 ill röda ögon som försvann efter typ 3-4 sekunder, men däremot min bror såg inte ett skit. Bara två vanliga rutor. Det var lite läskigt..
Citera
2006-10-26, 23:11
Medlem
Casapros avatar
Står i vardagsrummet och fixar mig för att jag ska ut och träffa några just när jag går från tv-rummet sätts tv på av sig själv..det var fan läskigt
Citera
2006-12-23, 02:07
Medlem
haxxxors avatar
Första gången

Vaknade upp mitt i natten vid ett tillfälle av att hela sängen känns blöt så jag tror att jag har kissat ner mej .. Så jag reser mej upp och känner runt lite .. Sen kollar jag upp och där står det en person i blöta kläder ( såna som dom har i "Jag vet vad du gorde förra sommaren" ) .. Blir såklart skräckslagen och gömmer mej under täcket .. Ligger där under och vågar inte göra något för jag tror det står en person där på allvar .. Sen märker jag att det är torrt i sängen .. Så jag tar och kollar upp och där är det helt tomt .. Försöker övertyga mej själv om att jag drömde men jag fick massa bevis på att jag va vaken .. ( detta va på tiden då man bodde med sin mor och far ) .. Morgonen därpå frågar dom mej och mina bröder vid matbordet vem det va som skrev .. Dom andra två sitter och bara stirrar och då visste jah att det va jag som skrek .. Det va ett av bevisen jag fick

Några andra va att jag satt och slog mej men vaknade inte .. Satt och nöp mej men jag vaknade inte och massa såna saker .. Till sist gick jag ner och doppade huvet i kallt vatten och inte ens då vaknade jag .. Då visste jag att jag redan va vaken och att det som precis hade hänt va ett övernaturligt fenomen ..

Andra gången

Det va en stilla natt och jag och min polare va ute och rökte ( Vi va höga samtidigt men ingen hallinucogen så det kan inte vara pga den ) och mitt i skiten så börjar jag stirra skit mycket rakt fram .. Min kompis undrar va det är jag koller på .. Ingen reaktion .. Han frågar en gång till, reagerar inte denna gången häller .. Då puttar han till mej och då reagerar jag .. Så frågar han igen vad det va jag kollade på .. Och jag berätta för honom att jag såg människor gå rakt igenom varandra .. Stå och prata som att dom inte fanns .. Men han kollade också ditt under tiden då jag inte reagerade .. Och han bara skrattar och säger att det inte va någon hallinucogen vi hade tagit .. Sätter mej och röker färdigt och undrar va det är för cepe som händer .. Får euoferi av drogen som man va påverkad av och släpper alla tankar .. Sen går vi in och fyller på med mer och jag tänker inte mer på det ..
Citera
2006-12-26, 04:44
Medlem
Bobo1337os avatar
Jag upplevde en väldigt märklig sak för lite mer än ett år sedan. Var runt nov-dec förra året. Det började med att jag precis hade tittat på japanska red eye. Jag tror att de flesta som sett något läskigt på film tänker tanken att något liknande i filmen skulle hända en själv i verkligheten. Dock utspelade sig nästan hela filmen på ett tåg vilket kändes betryggande. Det är ju inte direkt som att ett spöktåg skulle köra igenom vardagsrummet mitt i natten. Klockan var runt 02:00 och 03:00 och min mor och far låg och sov med dörren stängd. När jag sett klart på filmen skulle jag gå iväg till badrummet för att borsta tänderna. Jag stog och funderade på lite allt möjligt, bl.a. vad skönt det var att det inte hände något "läsktigt".. Plötsligt kände jag hur golvet började vibrera smått och jag hörde samtigt ett ljud från köket som ligger bredvid. Det lät som någon drog något längs köksgolvet, skulle kunna varit en stol, kökssoffa eller något liknande. Ljudet varade i runt 3-4sek. Jag stog helt stilla och bara stirrade in i spegeln. Sedan funderade jag på om det verkligen kunde vara så att det verkligen hände. Tycker det borde vara svårare att få för sig något när det är två stycken sinnen som är inblandade. Huset jag bor i är en villa som inte är speciellt gammal, runt 20år. Innan låg ett annat hus som min gammelmorfar hade haft. Detta var nog det mest spöklika jag upplevt här hemma. Sedan har jag tyckt mig höra familjemedlemar komma hem flera gånger, sedan när man gått och tittat har det inte varit någon där.

Någon som upplevt något liknande?
Citera
2006-12-26, 15:13
Medlem
Gick du sen och tittade om något hade släpats på golvet för att ta reda på om du verkligen hörde/kände det?

Edit: Hittade en intressant länk för er som är nyfikna =)

http://home.swipnet.se/vof-trestad/artiklar/a29.htm
Citera
2006-12-26, 20:52
Medlem
Bobo1337os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m!lk
Gick du sen och tittade om något hade släpats på golvet för att ta reda på om du verkligen hörde/kände det?

Edit: Hittade en intressant länk för er som är nyfikna =)

http://home.swipnet.se/vof-trestad/artiklar/a29.htm

Just då var jag för mycket uppeivarv.. Men dagen efter kontrollerade jag om man kunde känna något dras längs köksgolvet om man står i badrummet och det kunde man. Dock såg jag inget som verkade ha rört på sig.
Citera
2007-01-04, 06:47
Medlem
xXxlGurrAlxXxs avatar
Har varit med om en del ovanliga saker. Tex jag har hört föräldrarna komma hem och när man kollat så är dom inte alls hemma o ytterdörren e låst
Citera
2007-01-05, 14:35
Medlem
Crices avatar
Satt i sommarstugan på Gotland med familjen för något år sedan eller två. Vi kollade på "Det okända" eller "Andarnas makt" eller vad TV4+s "spökprogram" nu heter - det var det där brittiska. I alla fall, just som det i huset TV-teamet ska övernatta i blinkar till en taklampa blinkar våran taklampa till. Kan inte ha varit mer än en hundradels sekunds mellanrum.

Om detta är övernaturligt eller inte är ju svårt att svara på, jag är rätt cynisk av naturen och betackar mig för paranormaliteter, men det var en sjuk grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in