Intressant läsning får jag säga.
Jag har själv aldrig någonsin upplevt något övernaturligt, men resten av min familj har varit med om diverse upplevelserna.
Innan vi flyttade ifrån vårt gamla hus tjatade brorsan alltid om hur han var säker på att det spökade i vårt hus. Jag tyckte mest han snackade skit och brydde mig inte.
Han berätta bl.a att han alltid hörde att någon suckade under hans säng, men när han tittade under sängen var ingen där. När farsan renoverade sitt sovrum så sov han i min brors rum och då hörde han även detta suckande, vid flera tillfällen.
En annan sak som hände i det huset också för många år sedan var att min bror, då kanske 10 år, sprang ner från sitt rum till våra föräldrars sovrum och sa att han inte kunde sova för att "ett rött ljus" följde efter honom. När han väckte min morsa så såg hon min bror stå i dörröppningen och ett rött sken lös upp bakom honom.
Vår katt betedde sig också jävligt mysko i det huset. Helt plötsligt kunde den bara få för sig att springa allt vad den kunde, precis som om någon jagade honom. Detta hände relativt ofta. Jag trodde bara han var psykstörd eller något, men när vi sedan flyttade så gjorde han aldrig om det.
Har nog ett 20-tal fler berättelser från det huset, men orkar inte skriva ner allt här.
Jag har funderat på om jag kanske är oemottaglig mot övernaturliga ting. Jag har som sagt aldrig upplevt något, och när jag var tillsammans med mitt ex så berättade hon för mig att i rummet bredvid hennes sovrum kunde man varje natt höra ett ljud som kunde liknas med en pingisbolls studsande. Men de nätterna jag sov där skedde det aldrig.
Men det är intressant att läsa vad alla varit med om

fortsätt posta