2007-01-08, 03:08
Medlem
hugo_mcrs avatar
Får själv väldigt ofta deja vu känslor.
Tex så i skolan (går hotell& resturang) så stod jag och hackade tomater typ. sen kollade jag ner på bänken och såg hur alla tomater låg på ett visst sett, och visste att min kompis skulle komma och ta en av dem, vilket han kom och gjorde..

När jag var liten så åkte jag på semester till sydafrika, då kom den första av många deja vuer.. Jag var på en krokodil farm och de skulle mata krokodilerna, jag stod och kollade mot ett annat håll än var de brukar mata dem och jag visste att det skulle hända, de blåste i en visselpipa för att visa att de skulle göras, dock var jag redan på väg dit

Vet inte om "out of body experience" är övernaturlig, tror dock det... Det har jag nästan konstant... kan se mig själv i olika perspektiv, se vad som händer i andra rum i lägenheten, brukar faktiskt stämma.. senast idag då jag i mitt rum med stängd dörr visste att morsan satt och kollade på Grey's Anatomy eller vad det heter...

Älskar allt som har med övernaturligt att göra dock inte tarot kort och sånt
Citera
2007-01-11, 04:26
Medlem
Byfånes avatar
Tycker de flesta som skriver spökhistorier här är duktiga författare...
Citera
2007-01-12, 01:30
Medlem
Maajkas avatar
jag tror jag endast varit med om en sjuk grej här i livet som skulle kunna relateras till något övernaturligt och det var för ca 1 år sen då jag och min dåvarande flickvän satt och kollade på tv mitt i natten.

Då plötsligt skickas altan dörren upp, den stog redan på glänt och den första reaktionen är att både jag och min flickvän blir skit skrajja. Hade detta vart mitt på dagen så hade det inte vart nån big deal, man hade liksom tänk; Aja den blåste upp. Men vid denhär tiden så känndes de ändå lite kusligt, så ja o min flickvän bara stirra på varandra. I detta ögonblick så hajjar katten till, han märkte inte av att altan dörren small upp, han går snabbt framemot tv'n och blir alldeles stel och står typ 5 meter från dörren och bara stirar i typ 5 sekunder. Jag kan inte förklara hur de såg ut, ja vill nästan minnas att han nästan stog å skaka. Efter en stund börjar han röra sig lite smått, å han trippar bort som om han aktar sig för något som kommer förbi.

Jag vet inte vad som hände den kvällen, men det var säkert inget övernaturligt, jag vill inte tro det iallafall. De sjuka var att katten reagera som han gjorde, kanske blev han rädd för han kännde att det redan fanns räddsla i rummet? jaja de va skumt som fan iallafall....
Citera
2007-01-12, 12:23
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
Tycker de flesta som skriver spökhistorier här är duktiga författare...

Där håller jag tyvärr inte med, men så är jag förstås yrkesskadad av mediabranschen och ser mest fel i alla texter :-).
Citera
2007-01-21, 21:42
Medlem
"Övernaturliga" grejer händer hela tiden här.

jag bor i ett hus som är 103 år gammalt, med en "lillstuga" (en stuga som för i tiden var till för drängarna). Det som inträffar här är följande:

1. En lampa i trappan släcker sig, har hänt typ 6-7 gånger

2. "Gestalter" i mitt rum på natten, svårt att förklara men jag får en väldigt extrem känsla av iaktagelse och kan vid vissa tillfällen se "saker" gå förbi min säng.

3. Hela övervåningen är svinkall, även när elementen är på hög värme och känns brännheta. Har fått reda på att detta tydligen skall vara ett tecken på paranormal aktivitet. (kan tillägga att övervåningen är isolerad och inget vinddrag existerar, känns bara allmänt kallt utan vindpust osv.)

4. Husets stereo beter sig underligt, den stängs av, byter låt, spolar framåt i låtarna och det hade märkts om det var strömmen som inte gick fram till den eftersom det är en display på den som slocknar om så vore fallet.

5. På somrarna bor jag i den tidigare nämnda stugan och även här så har det inträffat saker som tillochmed tvingat mig att retirera in i huset. Skinnsoffan därinne är ett exempel, den knarrar något enormt när huset är nersläckt och man ligger därinne själv, inte när man har polare som sover över eller på ljusa dagen.

En gång i somras så valde jag att ha familjens hund med mig där när det var dags att sova, då hände det läskigaste som någonsin inträffat. Jag hörde en konversation i köket i stugan, på ett språk jag aldrig hört förut. Hunden uppfattade det också och började morra och skälla, efter det så upphörde rösterna. Och jag är till hundra procent säker på att det inte var nåt djur eller så.

Det är det som hänt hittills, vet inte riktigt hur man ska tolka det eftersom jag varken har psykiska problem eller tar droger. Det börjar bara bli allmänt jobbigt.
Citera
2007-01-21, 22:13
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene_Impulse

jag bor i ett hus som är 103 år gammalt, med en "lillstuga" (en stuga som för i tiden var till för drängarna). Det som inträffar här är följande:

2. "Gestalter" i mitt rum på natten, svårt att förklara men jag får en väldigt extrem känsla av iaktagelse och kan vid vissa tillfällen se "saker" gå förbi min säng.

3. Hela övervåningen är svinkall, även när elementen är på hög värme och känns brännheta. Har fått reda på att detta tydligen skall vara ett tecken på paranormal aktivitet. (kan tillägga att övervåningen är isolerad och inget vinddrag existerar, känns bara allmänt kallt utan vindpust osv.)

4. Husets stereo beter sig underligt, den stängs av, byter låt, spolar framåt i låtarna och det hade märkts om det var strömmen som inte gick fram till den eftersom det är en display på den som slocknar om så vore fallet.

5. På somrarna bor jag i den tidigare nämnda stugan och även här så har det inträffat saker som tillochmed tvingat mig att retirera in i huset. Skinnsoffan därinne är ett exempel, den knarrar något enormt när huset är nersläckt och man ligger därinne själv, inte när man har polare som sover över eller på ljusa dagen.

En gång i somras så valde jag att ha familjens hund med mig där när det var dags att sova, då hände det läskigaste som någonsin inträffat. Jag hörde en konversation i köket i stugan, på ett språk jag aldrig hört förut. Hunden uppfattade det också och började morra och skälla, efter det så upphörde rösterna. Och jag är till hundra procent säker på att det inte var nåt djur eller så.

Det är det som hänt hittills, vet inte riktigt hur man ska tolka det eftersom jag varken har psykiska problem eller tar droger. Det börjar bara bli allmänt jobbigt.

Det låter som om Du har en väldigt aktiv sommarstuga. Ta reda på historien om huset, vad som hänt där, vad det är för folk. Alltid kul att veta.
Citera
2007-01-21, 23:17
Bannlyst
Citat:
...

Nu är jag väldigt skeptisk till allt vad spökerier heter, men det du beskriver låter ändå inte som några upplevelser man vill vara med om - speciellt inte det där med rösterna...

Fan, man hade ju skitit knäck i aluminiumformar i ren rädsla om något sådant hade hänt i lägenheten man bor i nu. Hade inte tvekat en sekund att sälja stället.
Citera
2007-01-22, 10:31
Medlem
Jag har funderat på att ta min videokamera och spela in på natten där, har hört att det ska se ut som sfärer och liknande när det är paranormal aktivitet.
Tror jag ska göra det någon dag när kylan ger sig, kameran tar ju skada av kyla tyvärr. Det knepiga är att det bara är när jag är själv som det inträffar saker, har diskuterat med mina föräldrar och dom trodde jag gick på droger första gången jag berättade

Fångar jag något på bild så kan ni vara säkra på att jag lägger upp det.
Citera
2007-01-22, 14:47
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Jag har funderat på att ta min videokamera och spela in på natten där, har hört att det ska se ut som sfärer och liknande när det är paranormal aktivitet.
Tror jag ska göra det någon dag när kylan ger sig, kameran tar ju skada av kyla tyvärr. Det knepiga är att det bara är när jag är själv som det inträffar saker, har diskuterat med mina föräldrar och dom trodde jag gick på droger första gången jag berättade

Fångar jag något på bild så kan ni vara säkra på att jag lägger upp det.

Men alltså, försök med badninspelare eller något och lägg i de rummen där det händer saker, fångar upp ljud bra.
Citera
2007-01-22, 15:44
Medlem
interassists avatar
Svar till borgarvattnet.

Jag har varit i Borgarvattnet en gång, och jag säger då det, jag återvänder aldrig. Vissa säger ju att det bara är massa trams med stället för att tjäna in pengar. Men jag kan intyga att så är inte fallet, visst dem vill säkert ha in stålar och så. MEN det är något annat där. Jag är själv ganska känslig för "övernaturliga" fenomen. Direkt när jag klev in i huset kände jag en mycket negativ energi. Jag sov över där i tre dagar, eller rättare sagt. Jag skulle ha sovit över där i tre dagar. Jag pallade inte mer än en natt. Vi var där på hösten och det var riktigt "spök" väder ute , dvs åska, regn, blixtar osv. Det var bara vi som hade bokat rum den natten, vilket absolut inte märktes. Vi hörde röster och steg utanför hela natten. Men det som fick mig att åka hem var när jag skulle stiga upp på morgonen och göra pannkakor till frukost. Det första som hände var att jag hörde en svag knackling i ett av skåpen. Jag brydde mig inte om det så mycket utan fortsatte att göra smeten till pannkakorna. Efter ett tag så hör jag en kraftig smäll i vardagsrummet och springer dit. När jag kommer dit ...ingenting... Jag går tillbaka till köket och direkt när jag kommer in i köket flyger stekpannan ut ur skåpet där det knackade och den är bara centimeter från mitt huvud. Jag blev skit skrajj och fattade att vad det nu var menade allvar, så ja sa till min vän att vi skulle packa väskorna och åka därifrån fortast möjligt. När vi åkte ut från gården så tittade vi en sista gång på huset. Och i fönstret på övervåningen stod det 3st flickor och vinkade till oss. Snacka om äcklit hus. fuck heller att ja åker dit en gång till asså!.Tro det eller en men jag kan göra ed på att det är sanning.
Citera
2007-01-22, 16:17
Medlem
vains avatar
Citat:

En möjlig förklaring...

1. Gammalt hus, gamla el-ledningar.
2. Also known as mörkrädd.
3. Dåligt isolerat tak kanske.
4. Men va fan, köp en ny stereo. Hände med min gamla också.
5. Skinnsoffor brukar knarra, speciellt efter ett tag när man suttit i dem för då drar skinnet ihop sig.
6. Polska bärplockare?
Citera
2007-01-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av interassist
Jag har varit i Borgarvattnet en gång, och jag säger då det, jag återvänder aldrig. Vissa säger ju att det bara är massa trams med stället för att tjäna in pengar. Men jag kan intyga att så är inte fallet, visst dem vill säkert ha in stålar och så. MEN det är något annat där. Jag är själv ganska känslig för "övernaturliga" fenomen. Direkt när jag klev in i huset kände jag en mycket negativ energi. Jag sov över där i tre dagar, eller rättare sagt. Jag skulle ha sovit över där i tre dagar. Jag pallade inte mer än en natt. Vi var där på hösten och det var riktigt "spök" väder ute , dvs åska, regn, blixtar osv. Det var bara vi som hade bokat rum den natten, vilket absolut inte märktes. Vi hörde röster och steg utanför hela natten. Men det som fick mig att åka hem var när jag skulle stiga upp på morgonen och göra pannkakor till frukost. Det första som hände var att jag hörde en svag knackling i ett av skåpen. Jag brydde mig inte om det så mycket utan fortsatte att göra smeten till pannkakorna. Efter ett tag så hör jag en kraftig smäll i vardagsrummet och springer dit. När jag kommer dit ...ingenting... Jag går tillbaka till köket och direkt när jag kommer in i köket flyger stekpannan ut ur skåpet där det knackade och den är bara centimeter från mitt huvud. Jag blev skit skrajj och fattade att vad det nu var menade allvar, så ja sa till min vän att vi skulle packa väskorna och åka därifrån fortast möjligt. När vi åkte ut från gården så tittade vi en sista gång på huset. Och i fönstret på övervåningen stod det 3st flickor och vinkade till oss. Snacka om äcklit hus. fuck heller att ja åker dit en gång till asså!.Tro det eller en men jag kan göra ed på att det är sanning.

Vilket rum sov du i? Vilket rum stod flickorna i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in