2021-11-26, 12:42
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Oj, du är uppriktig och talar sanning, jag ber om ursäkt för att tvivlat på dig tidigare.

Det minns jag inte om du har, det kanske du har gjort. Oavsett, så är det inte orimligt med tvivel på ett anonymt forum, tvärtom!

Citat:
Gjorde du någonting speciellt anknutet till detta mardröms liknande tillstånd?
Som överdriver intag av föda, överdrivet mycket sexuellt, skadade någon med våld?

Eller andra saker som kan liknas vid det?

Jag rökte en hel del cannabis i samband med mina mest intensiva sömnparalysperioder. Det är ju givetvis en bidragande faktor. Nu är det lite mer sällan, eftersom jag inte röker cannabis längre. Men det kan fortfarande ske, då och då, att jag drabbas av sömnparalyser.
Senast redigerad av PeterJihadi 2021-11-26 kl. 13:15.
Citera
2021-11-26, 17:49
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Det minns jag inte om du har, det kanske du har gjort. Oavsett, så är det inte orimligt med tvivel på ett anonymt forum, tvärtom!

Jag rökte en hel del cannabis i samband med mina mest intensiva sömnparalysperioder. Det är ju givetvis en bidragande faktor. Nu är det lite mer sällan, eftersom jag inte röker cannabis längre. Men det kan fortfarande ske, då och då, att jag drabbas av sömnparalyser.

Cannabis bidrar inte till dessa grova sömnparalyser, det måste ha varit någonting mer surt som du hade gjort under denna period som vanligtvis är högst privat och olämpligt att dela med sig.

Men ifall du lyckas få en bild av vad detta skulle vara så är det nog anledningen till att du blivit attackerad.
Citera
2021-11-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Alltifrån vampyrliknande varelser till skuggvarelser och demoner. Som användaren jag svarade skrev, så har jag också blivit attackerad av dessa. En gång "vaknade" jag upp i en paralys omringad av tre stycken vampyrliknande varelser, varav en av dem hade sina tänder i pannan på min exflickvän. Jag blev förbannad och röt till (mja, blev mer ett hest skrikande om jag ska vara ärlig) då hoppade vampyrjäveln på mig istället och sög tag i pannan. En molande känsla framträdde där och efter att jag vaknade upp i sängen, så hängde den molande känslan kvar i några sekunder. Ganska märklig händelse och jag har ett starkt minne av detta, fastän åtta år har passerat.

Hur såg vampyrvarelsen ut?
Citera
2021-11-26, 20:14
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Cannabis bidrar inte till dessa grova sömnparalyser, det måste ha varit någonting mer surt som du hade gjort under denna period som vanligtvis är högst privat och olämpligt att dela med sig.

Men ifall du lyckas få en bild av vad detta skulle vara så är det nog anledningen till att du blivit attackerad.

Jodå, cannabis kan visst influera sömnparalyser. Jag har ingen aning om den neurofysiologiska processen bakom - så kan inte uttala mig om varför.
Men jag har mycket enklare att få sömnparalyser efter att jag använt cannabis, likaså benzodiazepiner. Men nu är vi off topic så vi behöver inte diskutera det vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
Hur såg vampyrvarelsen ut?

Varelsen framstod mer som en silhuett, fast med mänsklig kroppsform. Stora mörka hål till ögon och vitt lysande huggtänder. Kanske 170cm långa, aggressiva jävlar.
Citera
2021-12-05, 19:42
Medlem
TwoThousands avatar
Suttit mottagliga kommunicerar med döda människor i en seans.

Påbörjade när öppnade upp blev mottaglig för att tala med döda människor.
Så när satt mottaglig för att kunna kommunicera med dom döda människor.

Driver ut onda ande för när satt mottaglig kommunicerar med döda människor.
Kunde höra ande viska sitt namn för kommunicerar med dom döda människor.

Välsignad vare den av er som finner modet och berättar om sina paranormala upplevelser och erfarenheter.

För endast då när den som sett spöket vandra runt i omgivningen berättar om det för andra människor.
Citera
2021-12-07, 02:22
Medlem
Warlord-Shamans avatar
Väljer ut en minnesvärd grej från Söderhavet. När jag var i Honolulu (Hawaii) så var jag med om att allt i kontexten med mig synkade fullständigt.
Varje känsla, varje tanke togs upp i omgivningens uttryck. Perfekt synk med kosmos.
Jag fann mig fort i det och gjorde ett experiment vid ett stort parkeringshus och i trafiken och bland ett vimmel av männskor.
Nämligen att jag gick i sammma takt rakt fram oavsett fordon och promenerande folk 🚶‍♂️
Hör och häpna - jag krockade inte med nånting fast jag till slut gick rätt ute i trafiken! Ingen väjde eller tvärnitade. Allt klaffade smidigt beyond perfektion.

Den perfekta synken pågick tills skymning. Mörkret faller snabbt som en rullgardin på Hawaii.
Citera
2021-12-08, 04:54
Medlem
TwoThousands avatar
Se på chansen för överlevnad när lever livet kring paranormala fenomen ockulta ande väsen som vandrar runt i den största hemligheten.

Blev hysteriskt stressad när såg mitt första spöke vandra upp gentemot mig.
Ska inte ljuga om saken var skräckslagen framme vid spökhuset helt ensam.
Blev traumatiserad när såg första människan skrika i elden från kremeringen.

För endast då när den som sett spöket vandra runt i omgivningen berättar om det för andra människor.
Citera
2021-12-10, 01:45
Medlem
Intressant tråd. Jag är nyfiken på det paranormala, men också skeptisk.

Var i Thailand, Khao Lak efter tsunamikatastrofen som fotograf. Var där redan år 2004, dagarna efter katastrofen och det blev några resor dit årligen under tio års tid för att träffa lokalbefolkningen och för uppföljning av återuppbyggnaden av staden. Sista resan blev år 2014.

Hur som… det fanns en plats i Khao Lak där min kamera under flera tillfällen började ta mängder av foton av sig själv. Detta var när kameran var uppställd på stativet. Andra gånger kunde man se i displayen hur kameran bytte inställningar av sig själv. Detta började år 2006/2007 när hotellet Apsaras Beach Resort (f.d. Blue Village Pakarang) stod färdigbyggd. Första gången det inträffade var när jag ställde upp kameran på stativet på den södra sidan av lagunen i Pakarang. Jag ville ha ett foto på mig själv med poolen i bakgrunden. Ber min son trycka på knappen på kameran… som vägrade. Då hör jag kameran ta 5-6 foton av sig själv.

Jag är skeptisk men har ingen bra förklaring till detta.
Citera
2021-12-10, 17:19
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matildavilda
Intressant tråd. Jag är nyfiken på det paranormala, men också skeptisk.

Var i Thailand, Khao Lak efter tsunamikatastrofen som fotograf. Var där redan år 2004, dagarna efter katastrofen och det blev några resor dit årligen under tio års tid för att träffa lokalbefolkningen och för uppföljning av återuppbyggnaden av staden. Sista resan blev år 2014.

Hur som… det fanns en plats i Khao Lak där min kamera under flera tillfällen började ta mängder av foton av sig själv. Detta var när kameran var uppställd på stativet. Andra gånger kunde man se i displayen hur kameran bytte inställningar av sig själv. Detta började år 2006/2007 när hotellet Apsaras Beach Resort (f.d. Blue Village Pakarang) stod färdigbyggd. Första gången det inträffade var när jag ställde upp kameran på stativet på den södra sidan av lagunen i Pakarang. Jag ville ha ett foto på mig själv med poolen i bakgrunden. Ber min son trycka på knappen på kameran… som vägrade. Då hör jag kameran ta 5-6 foton av sig själv.

Jag är skeptisk men har ingen bra förklaring till detta.
Fel på knappen på kameran, kan fastna lite bös så knappen är nästan intryckt så den går igång
Citera
2021-12-10, 17:34
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Fel på knappen på kameran, kan fastna lite bös så knappen är nästan intryckt så den går igång
Ja jag har råkat ut för samma. En kille jag faktiskt tyckte om mycket som person begick självmord och jag minns inte allt men lampor blinkade och radion (liten, gammal batteridriven) jag brukade spela när jag duschade började hacka så att det lät som meddelanden i två låtar
https://m.youtube.com/watch?v=01VrpOfPdw4
I sammanhanget av att han först var död sedan
https://m.youtube.com/watch?v=RXrFM_rm0PQ
o sammanhanget av att han varit springpojke åt en undergrupp till Bandidos och vår gemensamma bekant hängt lite som support till HA eller liknande som ung, och grabben själv envist hävdar att hans pappa varit kopplad till HA, gick en känsla genom kroppen. Milt sagt. Fast jag fattade att radion blivit glapp och att en del limmet släppt pga fukten från duschen. Creepy ändå och att det var just de låtarna som faktiskt gick att tolka in.

Men det säger sig själv, av alla människor som stått nära människor som gått bort, varför skulle en del lirare komma och spöka hos mig? På den tiden vi umgicks en del råkade jag ut för en annan radio som när jag skulle stänga av den och hunnit gå, startade igen med låten
https://m.youtube.com/watch?v=npYAW4jNOXQ
vilket i sig visar på en jäkligt illa vald låt om man ska "spöka" men den gick igång och igång och igång och igång. Trög knapp antagligen och att jag inte tryckt in den tillräckligt eller liknande. Men det slutade med att jag brukade be icke existerande "spöken" "Sluta nu!"
Lägger inte ens sådant på minnet. Periodvis strular grejer helt enkelt.
Citera
2021-12-14, 21:40
Medlem
Jag och 3 polare polare cyklade i en nedförsbacke där det var helt kolsvart och ingen belysning. Plötsligt dyker det upp en något mitt i vägen och vi alla cyklar in i det och ser ingenting på några millisekunder, men p plötsligt är allt som vanligt igen och gestalten är spårlöst försvunnen igen. Vi alla skrek högljutt. Vi hade precis blivit helt blinda, samtidigt som vi hade en hög hastighet på cyklarna. Det var som att blunda medan du kör bil! (Fast i vårt fall med öppna ögon). Kusligt
Citera
2021-12-14, 22:41
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Jag och 3 polare polare cyklade i en nedförsbacke där det var helt kolsvart och ingen belysning. Plötsligt dyker det upp en något mitt i vägen och vi alla cyklar in i det och ser ingenting på några millisekunder, men p plötsligt är allt som vanligt igen och gestalten är spårlöst försvunnen igen. Vi alla skrek högljutt. Vi hade precis blivit helt blinda, samtidigt som vi hade en hög hastighet på cyklarna. Det var som att blunda medan du kör bil! (Fast i vårt fall med öppna ögon). Kusligt
Låter mer som att det va som att cykla med ögonen stängda.

Va ni nyktra vid tillfället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in