2021-12-14, 23:13
Medlem
Råkade ut för en så kallad succubus när jag var liten parvel (13-15 år något).
Utan tvekan det absolut vidrigaste jag varit med om.

Tror inte på det övernaturliga egentligen men den händelsen var definitivt mer än en mardröm/sömnparalys.
Citera
2021-12-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Låter mer som att det va som att cykla med ögonen stängda.

Va ni nyktra vid tillfället?

100% Nyktra allihop! Det kändes precis som när någon plötsligt släcker lampan i ett rum och du blir helt blind för en stund. Dock blir det är en helt annan känsla när man cyklar i full fart samtidigt som någon annan släcker belysningen och sedan tänder den igen helt utom din kontroll.
Senast redigerad av Mosamig 2021-12-15 kl. 19:34.
Citera
2021-12-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Råkade ut för en så kallad succubus när jag var liten parvel (13-15 år något).
Utan tvekan det absolut vidrigaste jag varit med om.

Tror inte på det övernaturliga egentligen men den händelsen var definitivt mer än en mardröm/sömnparalys.

Har en väninna som hävdar att hon råkade ut för den manliga motsvarigheten för några år sedan, fast hon tyckte väl inte att upplevelsen var vidrig som så, utan snarare "förvirrande". Men det var enligt henne första och enda gången hon upplevt någonting övernaturligt och hon är övertygad om att det verkligen hände och inte var någon dröm. Saker man får reda på efter några glas vin på halloween 🎃 hon var jävligt generad sen efteråt över att ha berättat om det, men det var väl något hon kände att hon bara måste berätta för någon.
Citera
2021-12-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
Har en väninna som hävdar att hon råkade ut för den manliga motsvarigheten för några år sedan, fast hon tyckte väl inte att upplevelsen var vidrig som så, utan snarare "förvirrande". Men det var enligt henne första och enda gången hon upplevt någonting övernaturligt och hon är övertygad om att det verkligen hände och inte var någon dröm. Saker man får reda på efter några glas vin på halloween 🎃 hon var jävligt generad sen efteråt över att ha berättat om det, men det var väl något hon kände att hon bara måste berätta för någon.

Henne hade jag gärna pratat med! Hade varit så sjukt intressant att diskutera med någon som upplevt samma sak.

Det var för mig också första och enda gången jag upplevde något övernaturligt. Är också 100% övertygad om att det inte var en dröm och att det verkligen hände. Det är verkligen på riktigt.
Det som gjorde det så vidrigt för mig var nog att jag var så ung.

Den enda som vet om händelsen är min fru.
Jag är en familjefar med ett mycket stökigt förflutet (många många år sen nu) så hon förstår att jag verkligen menar allvar. Har varit med om så mycket så spöken och drömmar är det sista som skulle skrämma mig.
Citera
2021-12-21, 21:27
Medlem
Melmiums avatar
Inget.

Något övernaturligt existerar inte. Sluta knarka!
Citera
2021-12-21, 22:03
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Det är vintersolståndet idag, en av de mest magiska dygnen under året i äldre folktro.

Förr trodde man att folk blev kloka (=övernaturlig och naturmedicinska botare) om de åt en vit orm eller t o m drack vattnet som en vit orm hade simmat igenom.
Jag har fött upp ormar som ibland fick vita ungar.

En kväll innan natten till vintersolståndet tog jag och pussade en av de vita ormarna på huvudet (rekommenderas inte för det finns salmonella risk), just för att folktron säger man kan bli klok då övernaturligt och naturmedicinskt.

Min gamla dator stod på i vardagsrummet på natten och körde filreparations-och service program, så det var ett svagt ljus i vardagsrummet, fast resten av lägenheten var släckt när jag sov.

På natten vaknade jag och behövde gå upp på toa för att pinka. Då såg jag i det svaga ljuset från datorns sken i vardagsrummet att det satt en gammal tant i fotöljen i vardagsrummet. Jag gick in där och ställde mig bredvid fotöljen och observerade tanten. Hon var halvgenomskinlig! Och satt och tittade rakt fram och rullade tummarna!
Jag tyckte det var riktigt läskigt, så det var bra att hon inte titta på mig eller sa något. Efter kanske 20 sekunder upplöstes den halvgenomskinliga damen och försvann i intet.

I efterhand tycker jag att damen liknade hur min mormors mor såg ut på kort, och hon rullade oxå ofta tummar i verkligheten enligt min mor.

Den ateistiskt lagde kan i o f s säga att jag inte hade vaknat helt och därför gick i sömnen och drömde att jag såg damen till dess jag vaknade och hon upplöstes i luften, men det är inte min upplevelse.

Jag har aldrig annars sett spöken på riktigt.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2021-12-21 kl. 22:06.
Citera
2021-12-25, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Det är vintersolståndet idag, en av de mest magiska dygnen under året i äldre folktro.

Förr trodde man att folk blev kloka (=övernaturlig och naturmedicinska botare) om de åt en vit orm eller t o m drack vattnet som en vit orm hade simmat igenom.
Jag har fött upp ormar som ibland fick vita ungar.

En kväll innan natten till vintersolståndet tog jag och pussade en av de vita ormarna på huvudet (rekommenderas inte för det finns salmonella risk), just för att folktron säger man kan bli klok då övernaturligt och naturmedicinskt.

Min gamla dator stod på i vardagsrummet på natten och körde filreparations-och service program, så det var ett svagt ljus i vardagsrummet, fast resten av lägenheten var släckt när jag sov.

På natten vaknade jag och behövde gå upp på toa för att pinka. Då såg jag i det svaga ljuset från datorns sken i vardagsrummet att det satt en gammal tant i fotöljen i vardagsrummet. Jag gick in där och ställde mig bredvid fotöljen och observerade tanten. Hon var halvgenomskinlig! Och satt och tittade rakt fram och rullade tummarna!
Jag tyckte det var riktigt läskigt, så det var bra att hon inte titta på mig eller sa något. Efter kanske 20 sekunder upplöstes den halvgenomskinliga damen och försvann i intet.

I efterhand tycker jag att damen liknade hur min mormors mor såg ut på kort, och hon rullade oxå ofta tummar i verkligheten enligt min mor.

Den ateistiskt lagde kan i o f s säga att jag inte hade vaknat helt och därför gick i sömnen och drömde att jag såg damen till dess jag vaknade och hon upplöstes i luften, men det är inte min upplevelse.

Jag har aldrig annars sett spöken på riktigt.
Lite små läskigt har varit med om liknande men då teleportera dom sig upp till rymd skepp. Och en annan gång rörde våladen mig . Har varit med om att min granne klona sig eller teleportera sig med en gång riktigt läskigt då jag pratade med han .
Citera
2021-12-25, 23:23
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslen
Lite små läskigt har varit med om liknande men då teleportera dom sig upp till rymd skepp. Och en annan gång rörde våladen mig . Har varit med om att min granne klona sig eller teleportera sig med en gång riktigt läskigt då jag pratade med han .

Jag gav en alternativ tolkning, att jag gick i sömnen och mixade dröm och verklighet.

Har du någon alternativ tolkning eller är du som ditt namn antyder, psykotisk?
Citera
2021-12-25, 23:39
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Jag gav en alternativ tolkning, att jag gick i sömnen och mixade dröm och verklighet.

Har du någon alternativ tolkning eller är du som ditt namn antyder, psykotisk?

Haha

Förresten, vad är det för vit orm du snackar om?
Citera
2021-12-25, 23:58
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Haha

Förresten, vad är det för vit orm du snackar om?

Jag talar om vår egen nordiska magiska tradition som kallas folktro.
Om kloka gummors och gubbars övernaturliga förmågor:

"Förutom uppgifter om att de fått ärva dem eller blivit upplärda i dem av föräldrar, släktingar eller kolleger som sökte en efterträdare, eller genom studier i läkarböcker, berättas ofta en sägenartad berättelse. Den dominerande sägenversionen handlar om hur hon eller han med eller utan avsikt kommit att smaka på en vitorm och därefter fått "kunskap". Sådana berättas om en rad "Kloka", som Sven i Bragnum, Stina i Karshult och Lisa i Finshult"
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kloka_gummor_och_gubbar

"Oftast var de kloka kvinnor och i många fall ansågs de ha fått sina särskilda gåvor av Gud. Om andra berättades spektakulära sägner som skulle förklara hur de fått tillgång till sina ovanliga krafter. Inte sällan påstods att den kloka hade fångat och förtärt en vitorm. Om de kloka hade något handikapp, som puckelrygg eller ett förkrympt ben, sågs det som ett tecken på att de valts ut till att få den särskilda förmågan."
https://www.google.com/amp/s/kulturminnet.wordpress.com/2021/07/20/nordisk-folktro-del-34-kloka-gummor-och-gubbar/amp/

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Vitorm

https://www.google.com/amp/s/albacorax.wordpress.com/2011/01/27/hvit-orm/amp/

http://patrik.jarvelov.se/wiki/vasen/vitorm/

Just nu har jag ingen vitorm hemma hos mig och jag har lagt uppfödningen på hyllan.

Min mormor var en fantastiskt kvinna! Hon kunde inte bara olika tecken och tydor (spådomskonst), hon kunde berätta massor om vår folktro, andar, väsen, blodstämmande och i hennes närvaro upplevde jag många gånger märkliga saker som när man hör någon komma in genom ytterdörren fem minuter innan personen verkligen anländer (hugen/vården/anden går före kroppen).
Hon var även intresserad av naturmedicin och uppmuntrade mig i det med glädje.

Nordisk folktro är den övernaturliga föreställningsvärld som ligger närmast mig, men etiskt följer jag Judendomens etik och tillber bara gudarnas Gud.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2021-12-26 kl. 00:17.
Citera
2021-12-26, 21:10
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Jag talar om vår egen nordiska magiska tradition som kallas folktro.
Om kloka gummors och gubbars övernaturliga förmågor:

"Förutom uppgifter om att de fått ärva dem eller blivit upplärda i dem av föräldrar, släktingar eller kolleger som sökte en efterträdare, eller genom studier i läkarböcker, berättas ofta en sägenartad berättelse. Den dominerande sägenversionen handlar om hur hon eller han med eller utan avsikt kommit att smaka på en vitorm och därefter fått "kunskap". Sådana berättas om en rad "Kloka", som Sven i Bragnum, Stina i Karshult och Lisa i Finshult"
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kloka_gummor_och_gubbar

"Oftast var de kloka kvinnor och i många fall ansågs de ha fått sina särskilda gåvor av Gud. Om andra berättades spektakulära sägner som skulle förklara hur de fått tillgång till sina ovanliga krafter. Inte sällan påstods att den kloka hade fångat och förtärt en vitorm. Om de kloka hade något handikapp, som puckelrygg eller ett förkrympt ben, sågs det som ett tecken på att de valts ut till att få den särskilda förmågan."
https://www.google.com/amp/s/kulturminnet.wordpress.com/2021/07/20/nordisk-folktro-del-34-kloka-gummor-och-gubbar/amp/

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Vitorm

https://www.google.com/amp/s/albacorax.wordpress.com/2011/01/27/hvit-orm/amp/

http://patrik.jarvelov.se/wiki/vasen/vitorm/

Just nu har jag ingen vitorm hemma hos mig och jag har lagt uppfödningen på hyllan.

Min mormor var en fantastiskt kvinna! Hon kunde inte bara olika tecken och tydor (spådomskonst), hon kunde berätta massor om vår folktro, andar, väsen, blodstämmande och i hennes närvaro upplevde jag många gånger märkliga saker som när man hör någon komma in genom ytterdörren fem minuter innan personen verkligen anländer (hugen/vården/anden går före kroppen).
Hon var även intresserad av naturmedicin och uppmuntrade mig i det med glädje.

Nordisk folktro är den övernaturliga föreställningsvärld som ligger närmast mig, men etiskt följer jag Judendomens etik och tillber bara gudarnas Gud.

Intressant. Då hoppar jag nog att pussa på en vit orm i framtiden

Trodde du först eventuellt fått i dig något likt the toad som resulterar i en DMT tripp, men det kan vi ju nu utesluta.
Citera
2021-12-26, 21:19
Medlem
LordFaucis avatar
En gång satt jag i sängen i mitt sovrum och såg i ögonvrån hur den stängda dörren till rummet öppnades lite. Grejen är att man måste aktivt dra ner handtaget på dörren för att den ska kunna öppnas. Hörde även ljudet av handtaget som drogs ned. Dörren öppnades endast precis som om någon dragit ner handtaget och släppt det. Alltså endast en glänta.

Ganska vidrigt när man var den enda vakna (levande) människan i huset. Har ingen förklaring på den händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in