2014-03-11, 23:52
Medlem
Running_mans avatar
Upplevde en riktigt äcklig Deja vu-händelse på högstadiet en gång. Allt kändes lustigt och som att det hänt någon gång förut, man kunde nästan förutspå allt som hände under en 10-15 minuter lång period mellan två lektioner i ett klassrum medan vi satt och snackade skit, väntade på en lärare. Tog upp detta med klasskompisarna och då händer det sjuka: en annan i klassen stirrade konstigt på mig, blev lite blek och berättade att att han upplevt samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Sen min pappa avled för 3 år sedan så har jag varit förföljd att hans födelseår (43). Dyker jämt upp var som helst. Pillar jag på hans mobil av nån anledning så är självklart klockan 14.43 tex. Sneglade precis på mobilen och självklart är det 45% batteri, nästan 43. Jävligt creepy men samtidigt trevligt Har aldrig hört talas om att detta hänt andra...
Inget konstigt, gäller bara att snöa in på något så ser man det till slut överallt.

Farsan snöade in på regnumret på sin bil under en period, om han inte såg samma kombination(exempel: ABC) så såg han skyltar med samma bokstäver men i annan ordning. Till slut hävdade han t.o.m. att han inte hade tittat på regskyltar på flera dagar men när han väl gjorde det så ploppade någon liknande den på hans bil upp(exempelvis: CBA). Tror såhär i efterhan att han bara djävlades med mig hela tiden. Lyckligtvis bytte han bil nyligen.
Citera
2014-03-25, 10:32
Medlem
Jag var i Chile på besök hos mina släktingar för något år sen. Mina kusiner gick fortfarande i plugget så jag fick för det mesta var jag själv hemma hos dom på dagarna med morsan då alla jobbade eller gick i plugget. Men denna morgon så vaknade jag tidigt för jag skulle ut å handla lite grejer med min mamma och min moster. Min ena kusin, Nicole stannade hemma denna dag, varför minns jag inte.

I huset bredvid höll de på att borra och bygga. Grejen är den att Mattias(min andra kusin) hade åkt till plugget rätt tidigt då hans skola låg en bra bit där ifrån. Min moster höll på att leta efter nycklarna för att öppna grinden och utan den så kunde vi inte ens komma ut ur huset! Hon sprang omkring och leta väldigt länge utan något resultat. På övervåningen så satt Nicole och höll på att arbeta med något i sin dator. INGEN annan var där förutom hon. Jag, min mamma och min moster var på undervåningen.

Minns att jag stod vid trappan till övervåningen och väntade på att min moster skulle hitta nycklarna, min mamma var i köket och donade lite. Efter ett tag så kommer min moster fram till mig och ställer sig framför trappan, funderar lite och sen frågar högt och rakt ut
"Är det någon som har mina nycklar?"

Från ingenstans så hör vi en manlig röst som säger "Ja!" ifrån övervåningen. Jag och min moster kollar på varandra men säger ingenting, efter någon sekund så frågar jag henne lite försiktigt ifall hon också hörde rösten och hon vart såååå lättad för hon trodde att hon höll på å bli galen. Grejen är det att rösten lät som Mattias fast som om att han var smått irriterad, problemet var bara att han inte var hemma ? Jag gick försiktigt upp och frågade Nicole om hon också hade hört rösten och det hade hon. Jag öppnade dörren till toan och de 2 sovrumsdörrarna men ingen där. Min moster ringde till Mattias och frågade om han hade nycklarna (då det var hans röst som vi hörde) men det hade han inte och han satt i tunnelbanan och var nästen framme. Min mamma hade inte hört något då hon var i köket och höll på å fixa lite innan vi skulle dra. Tillslut så ringde min moster till sin man och det visade sig att han råkat ta med sig nycklarna! Han kom sedan tillbaka för att öppna grinden så att vi kunde åka iväg och handla.. Aldrig varit med om något sånt tidigare, kände skumt. Hände en till grej där men jag var inte med om det utan det var min morbror.
Citera
2014-03-26, 09:21
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moondoz
Jag var i Chile på besök hos mina släktingar för något år sen. Mina kusiner gick fortfarande i plugget så jag fick för det mesta var jag själv hemma hos dom på dagarna med morsan då alla jobbade eller gick i plugget. Men denna morgon så vaknade jag tidigt för jag skulle ut å handla lite grejer med min mamma och min moster. Min ena kusin, Nicole stannade hemma denna dag, varför minns jag inte.

I huset bredvid höll de på att borra och bygga. Grejen är den att Mattias(min andra kusin) hade åkt till plugget rätt tidigt då hans skola låg en bra bit där ifrån. Min moster höll på att leta efter nycklarna för att öppna grinden och utan den så kunde vi inte ens komma ut ur huset! Hon sprang omkring och leta väldigt länge utan något resultat. På övervåningen så satt Nicole och höll på att arbeta med något i sin dator. INGEN annan var där förutom hon. Jag, min mamma och min moster var på undervåningen.

Minns att jag stod vid trappan till övervåningen och väntade på att min moster skulle hitta nycklarna, min mamma var i köket och donade lite. Efter ett tag så kommer min moster fram till mig och ställer sig framför trappan, funderar lite och sen frågar högt och rakt ut
"Är det någon som har mina nycklar?"

Från ingenstans så hör vi en manlig röst som säger "Ja!" ifrån övervåningen. Jag och min moster kollar på varandra men säger ingenting, efter någon sekund så frågar jag henne lite försiktigt ifall hon också hörde rösten och hon vart såååå lättad för hon trodde att hon höll på å bli galen. Grejen är det att rösten lät som Mattias fast som om att han var smått irriterad, problemet var bara att han inte var hemma ? Jag gick försiktigt upp och frågade Nicole om hon också hade hört rösten och det hade hon. Jag öppnade dörren till toan och de 2 sovrumsdörrarna men ingen där. Min moster ringde till Mattias och frågade om han hade nycklarna (då det var hans röst som vi hörde) men det hade han inte och han satt i tunnelbanan och var nästen framme. Min mamma hade inte hört något då hon var i köket och höll på å fixa lite innan vi skulle dra. Tillslut så ringde min moster till sin man och det visade sig att han råkat ta med sig nycklarna! Han kom sedan tillbaka för att öppna grinden så att vi kunde åka iväg och handla.. Aldrig varit med om något sånt tidigare, kände skumt. Hände en till grej där men jag var inte med om det utan det var min morbror.

läskigt! berätta den andra historian också
Citera
2014-03-27, 20:42
Medlem
Dragonflashs avatar
Det var förr förra sommaren en morgon jag beslutat mig för att sova efter att jag lyssnat på nox arcana på you tube det bara kom in något .tryckte ned mig och tog stryp grepp och försökte bryta nacken av mig. Vilket demonen säkert hade lyckats med fick jag veta senare. För typ en vecka sedan då någon tog samma grepp om mig i ett slagsmål .välkomna till spökhuset!
Senast redigerad av Dragonflash 2014-03-27 kl. 20:46.
Citera
2014-03-28, 13:08
Medlem
sissens avatar
Jag har levt tidigare liv.

Har iofs inte fått det bekräftat (av medium) men bara vet.

Har sen barnsben drömt om en flicka som är med sin mor i ett koncentrationsläger. Är inte direkt trevliga drömmar kan jag garantera då "jag" blev våldtagen,misshandlad och min/hennes mor dog före mig.

Vad som skedde med min/hennes far vet jag fortfarande inte, antar att vi/de skiljdes åt.

Efter ett besök på ett specifikt läger så visste jag direkt att där dog hon/jag då jag kände... Frid är fel ord, och att jag kommit hem är med fel, men tror ni förstår.

Efter den dagen och det besöket har jag inte drömt om henne (från flera ggr/v till 1 gång på 14 år)
Citera
2014-04-09, 01:52
Medlem
Jag har upplevt väldigt mycket. Är väldigt medial så i andevärlden är jag som en lysande lampa, vilket kan förklara en del Men det jag blev rädd för var första gången något hände...

Jag låg i sängen i mitt rum och lyssnade på musik när jag helt plötsligt ser att mitt lakan börjar röra på sig. Jag tänkte direkt "snälla, va inget äckligt kryp" och fick lite småpanik för jag har stor fobi för kryp. Iallafall, lakanet började röra sig om en våg. Jag blev så chockad för att det såg så overkligt ut! Så jag gick närmare med huvudet för att försöka förstå vad som hände, och när jag var ganska nära så blir lakanet helt utsträckt. Inte hela lakanet såklart men just dendär lilla biten som rörde sig som en våg. Jag sprang ut från rummet gråtandes Blev så jäkla rädd. Nu vet jag hur jag ska hanskas med dessa händelser, men första gången var riktigt läskig!

Jag brukar vakna av att det sitter någon brevid mig. Har sett en man i 30-40 års åldern, med blå kostym och rakat huvud. Sen några månader senare såg jag en liten flicka sittandes brevid. Det låter läskigt men jag vet ju varför nu. Jag drar till mig andar!

För folk som inte tror på sånthär så låter det säkert hela psyko. Jag kommer inte övertala någon att tro mig, men det känns konstigt att man är med om något som inte går att bevisa
Citera
2014-04-09, 08:35
Medlem
häftigt! jag känner igen det där med kostym...flera gånger nu på senaste har jag sett en kostymnisse vid min ytterdörr (bla, händer grejjer hela tiden), han kanske är min personliga vakt... )
Citera
2014-04-14, 00:43
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Detta har inte jag upplevt utan min svägerska. När hon var liten bodde de en natt i ett i ett värdshus nära havet i Härnösand. Hon kände redan utanför obehagliga känslor. Ville egentligen inte övernatta där. Hon gav med sig när systern sa att de kan dela rum. Hennes intuition stämde. Hon vaknade mitt på natten av fotsteg trots att allt var nedsläckt. Deras dörr som var stängd öppnades. En hand visade sig och vinkade att hon skulle följa med. Hon skrek så systern vaknade. Systern gick upp och ut i hallen. Ingen där. Hon kollade även om någon av deras föräldrar kanske skämtade. Båda sov som stockar. Svägerskan säger att hon är känslig och öppen för andevärlden. Jag som aldrig upplevt något vet inte vad jag ska tro. Sveper dock inte bort hennes berättelser som nonsens. Hon besöker aldrig kyrkogårdar heller. Säger att hon kan höra ljud och röster när hon senast var på en gravplats. Sen dess vågar hon sig inte dit.
Citera
2014-04-14, 18:34
Medlem
JoonaToivios avatar
Tänkte bara höra om någon varit med om något paranormalt runt omkring Trångsund Herrgård (stället där Svarta Madam ska ha sitt ursprung ifrån)?

http://www.magasinhuddinge.se/artiklar/svarta-madam/
Citera
2014-04-20, 02:01
Medlem
beautypsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Detta har inte jag upplevt utan min svägerska. När hon var liten bodde de en natt i ett i ett värdshus nära havet i Härnösand. Hon kände redan utanför obehagliga känslor. Ville egentligen inte övernatta där. Hon gav med sig när systern sa att de kan dela rum. Hennes intuition stämde. Hon vaknade mitt på natten av fotsteg trots att allt var nedsläckt. Deras dörr som var stängd öppnades. En hand visade sig och vinkade att hon skulle följa med. Hon skrek så systern vaknade. Systern gick upp och ut i hallen. Ingen där. Hon kollade även om någon av deras föräldrar kanske skämtade. Båda sov som stockar. Svägerskan säger att hon är känslig och öppen för andevärlden. Jag som aldrig upplevt något vet inte vad jag ska tro. Sveper dock inte bort hennes berättelser som nonsens. Hon besöker aldrig kyrkogårdar heller. Säger att hon kan höra ljud och röster när hon senast var på en gravplats. Sen dess vågar hon sig inte dit.

Uhh, fy vad jag rös när jag läste detta!
Citera
2014-04-20, 14:11
Medlem
Fremmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beautypsycho
Uhh, fy vad jag rös när jag läste detta!
Kan börja med den första upplevelsen jag hade. Jag var på en kyrkogård när jag var liten, sprang fram för att jag av någon anledning kände att jag skulle få fågelskit på kepsen, och som en glad 3 åring så ville jag ju det då det skulle vara coolt. Stannade sedan när mina föräldrar ropade, och skiten kom precis framför mig. Såg den t.o.m i luften.

Senare jag jag sett andar. Vill inte gå in i detaljer då det bara gör mig skraj som fan...

Har haft jävligt konstiga drömmar med. Var i ett Sovjetiskt fängelse i en. Grått, järndörr och ett kikhål. Senare har jag sett detta kikhål öppnas i min egna dörr i mitt rum nu, samtidigt som hantaget dragits ned. Har inget kikhål, utan det ''kommer dit'' då, och ett par ögon (slaviska, bruna och kvinnliga) tittar in.

Min mor har haft upplevelser hon med, och henner mor med. Kommer tydligen från en ''häxsläkt'' på min mors sida.
Citera
2014-04-23, 01:35
Medlem
beautypsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fremmy
Kan börja med den första upplevelsen jag hade. Jag var på en kyrkogård när jag var liten, sprang fram för att jag av någon anledning kände att jag skulle få fågelskit på kepsen, och som en glad 3 åring så ville jag ju det då det skulle vara coolt. Stannade sedan när mina föräldrar ropade, och skiten kom precis framför mig. Såg den t.o.m i luften.

Senare jag jag sett andar. Vill inte gå in i detaljer då det bara gör mig skraj som fan...

Har haft jävligt konstiga drömmar med. Var i ett Sovjetiskt fängelse i en. Grått, järndörr och ett kikhål. Senare har jag sett detta kikhål öppnas i min egna dörr i mitt rum nu, samtidigt som hantaget dragits ned. Har inget kikhål, utan det ''kommer dit'' då, och ett par ögon (slaviska, bruna och kvinnliga) tittar in.

Min mor har haft upplevelser hon med, och henner mor med. Kommer tydligen från en ''häxsläkt'' på min mors sida.

Usch, fan vad obehagligt. Händer det ofta, blir du rädd när det händer? För vissa blir ju inte rädda, men beror kanske på vad det är som sker och vad man ser. Nej, gå inte in på det om du blir rädd, tycker det är intressant att höra de som varit med och upplevt det övernaturliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in