2014-02-25, 00:36
Medlem
squimpans avatar
detta hände mig förra natten. jag är fortfarande skakig som fan efter upplevelsen.

https://www.flashback.org/t2325141
Citera
2014-02-25, 01:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Har varit hemma helt själv och hört steg på övervåningen, gammalt hus så det knakar som fan när man går där
Ja det vore väl konstigt om du behövde hjälp för att vara hemma.
Fast du kanske menade helt ENSAM, inte helt själv...
Citera
2014-02-26, 23:23
Medlem
Perfectscor3s avatar
Jag var ute å gick i skogen en gång så såg jag en skuggliknande figur som följde efter mig. Jag blev lite skraj och började jogga för att komma ifrån denna varelse. Efter ett tag vände jag mig om för att se om denna skuggvarelse var kvar vilket han var då blev jag rädd på riktigt och började springa för livet. Jag gömde mig under en sten tills solen gick ner då var han borta.
Citera
2014-02-27, 21:09
Medlem
Började skriva på detta inlägg, men min webläsare stängde ner sig själv. Antog att det var min dator som tänkte starta om sig, men tydligen inte...

Men har mitt sovrum sidan om min systers, bor idag i det "högra". Men bode i det "vänstra" när jag var yngre. Det första skumma som hänt i detta rummet hände för några år sedan. Jag och min syster (Vi var väll runt 10-11 respektive 8-9) hade kommit hem från skolan, efter ett tag kommer hon och säger att det är ett spöke på hennes rum. Tydligen stängde hennes dör av sig själv, vilket lät konstigt. Då den alltid stod öppen, och ingen hade sett den göra något liknande innan.

Så jag gick in själv på hennes rum, öppnade dörren och väntade. Och mycket riktigt, 10-15 minuter senare börjar dörren sakta stänga sig själv. Slutade med att vi stängde dörren, och gick och kollade på tv i vardagsrummet. (Detta hände inte efter detta, är fortfarande samma dörr. Och den stänger inte sig själv längre)

Något år senare bytade vi rum, var väll runt 14-15 då. Kommer inte ihåg hur länge det höll på, men har inte märkt av det dom senaste åren. (är 20 nu). Men varje natt, vid samma tid (01.30) började det med att det lät som att någon trummade på fönsterbläcket med naglarna, varpå¨jag kunde höra dunsar på viden, efter detta kunde jag höra fotsteg i hallen, som sakta kom mot rummet, när dom väll tystnat kändes det som att någon stod och tittade på mig.

Sover alltid med dörren stängd, och hade glömt bort varför. Men kom precis ihåg anledningen..
Citera
2014-03-05, 22:30
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscor3
Jag var ute å gick i skogen en gång så såg jag en skuggliknande figur som följde efter mig. Jag blev lite skraj och började jogga för att komma ifrån denna varelse. Efter ett tag vände jag mig om för att se om denna skuggvarelse var kvar vilket han var då blev jag rädd på riktigt och började springa för livet. Jag gömde mig under en sten tills solen gick ner då var han borta.

Det där händer mig ofta, hur snabbt/långsamt jag än springer så verkar denna mörka varelse följa efter, verkar dock vara känslig för ljus då den bara försvinner.

När jag bodde hemma så brukade jag se en manlig skugga runt 1.80 stå vid dörröppningen och bara glo på mig varje kväll, dessutom 'pratade' jag med någon jag inte kunde se, väldigt vardagligt.
Citera
2014-03-06, 18:58
Medlem
Slutade jobbet strax efter midnatt förra sommaren. Arbetsplatsen låg väldigt öde och vägen hem var liten och kantades av skog. När jag sitter där och kör i mörkret slår jag en hastig blick i backspegeln och ser att den är någon i mitt baksäte. En man i övre medelåldern med ett skelettliknande ansikte stirrar på mig med sin onda blick.

Jag blir så jävla rädd att jag tvärnitar mitt i vägen och hoppar ur bilen. Kollar genast över bilen efter mannen. Men jag hittar han inte, han är spårlöst borta och jag tittar till och med i bakluckan.

Jag sätter mig i bilen igen och kör hem. Kan inte sova på hela natten och när jag berättar för mina kollegor så börjar dom skratta. Dom säger att denna man brukar uppenbara sig i passerande bilar på natten. Det är därför vissa i personalen vägrar jobba nattskiftet.

Det sägs att denna man själv jobbade på mitt jobb innan han dog. Några äldre i personalen känner givetvis igen honom. Trots att han är något kusligare nu. Det sägs att denna man var en riktigt sur och tvär man vars liv slutade olyckligt när han omkom i körtelfeber som han dragit på sig på arbetstid.
Citera
2014-03-07, 09:22
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Clowny
Slutade jobbet strax efter midnatt förra sommaren. Arbetsplatsen låg väldigt öde och vägen hem var liten och kantades av skog. När jag sitter där och kör i mörkret slår jag en hastig blick i backspegeln och ser att den är någon i mitt baksäte. En man i övre medelåldern med ett skelettliknande ansikte stirrar på mig med sin onda blick.

Jag blir så jävla rädd att jag tvärnitar mitt i vägen och hoppar ur bilen. Kollar genast över bilen efter mannen. Men jag hittar han inte, han är spårlöst borta och jag tittar till och med i bakluckan.

Jag sätter mig i bilen igen och kör hem. Kan inte sova på hela natten och när jag berättar för mina kollegor så börjar dom skratta. Dom säger att denna man brukar uppenbara sig i passerande bilar på natten. Det är därför vissa i personalen vägrar jobba nattskiftet.

Det sägs att denna man själv jobbade på mitt jobb innan han dog. Några äldre i personalen känner givetvis igen honom. Trots att han är något kusligare nu. Det sägs att denna man var en riktigt sur och tvär man vars liv slutade olyckligt när han omkom i körtelfeber som han dragit på sig på arbetstid.

Spännande! finns det mer information om honom? Typ som varför han sitter just i baksätet på bilarna? Brukade han få skjuts hem/alternativt ville ha skjuts med fick aldrig det, och det var därför han blev så sur? :P
Citera
2014-03-07, 16:29
Medlem
Sen min pappa avled för 3 år sedan så har jag varit förföljd att hans födelseår (43). Dyker jämt upp var som helst. Pillar jag på hans mobil av nån anledning så är självklart klockan 14.43 tex. Sneglade precis på mobilen och självklart är det 45% batteri, nästan 43. Jävligt creepy men samtidigt trevligt Har aldrig hört talas om att detta hänt andra...
Citera
2014-03-07, 18:35
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Sen min pappa avled för 3 år sedan så har jag varit förföljd att hans födelseår (43). Dyker jämt upp var som helst. Pillar jag på hans mobil av nån anledning så är självklart klockan 14.43 tex. Sneglade precis på mobilen och självklart är det 45% batteri, nästan 43. Jävligt creepy men samtidigt trevligt Har aldrig hört talas om att detta hänt andra...

det är väl mer att om man tänker på nåt lite mer så dyker det upp oftare. som jag har aldrig brytt mig om golfbilarna förut, men sen jag började på körskola och tänkte "en sån här vill jag ha" så ser jag såna överallt nu

edit: alltså volkswagen golf, inte såna man har på golfbana ;D
Citera
2014-03-07, 19:20
Medlem
[quote=Limberj|47827853]det är väl mer att om man tänker på nåt lite mer så dyker det upp oftare. som jag har aldrig brytt mig om golfbilarna förut, men sen jag började på körskola och tänkte "en sån här vill jag ha" så ser jag såna överallt nu

edit: alltså volkswagen golf, inte såna man har på golfbana ;D[/QUOTE

True, men att det dyker upp framförallt när jag plockar med hans saker eller tänker på honom verkar ändå lite märkligt
Citera
2014-03-09, 22:00
Medlem
Hmm.. detta hände för cirka två år sen:

Jag vaknade en söndagmorgon och gick ut i morronrock på altan för morronciggen, kollar runt lite i kvarteret och ser sedan något på våran gräsmatta, ungefär som en dimma som rörde sig sakta över gården, formad som en liten flicka med klänning.(vet att det låter mysko, men vet inte riktigt hur jag ska förklara)
Jag kände mig inte rädd eller hotad, utan satt helt lugnt och sansat som om deet vore nåt man såg varje dag, vet inte varför jag inte blev skraj då jag knappt kan tänka på spöken och monster utan att få sova en blund.

Efter nån timme drog jag ut till centrum och där står ambulans och polisbilar utanför en lägenhet och jag fick på måndagmorgonen reda på att det var min lärare som blivit mördad i sin lägenhet.

Jag vet inte om jag såg flickan på riktigt eller om det var något som dök upp i huvet för jag var så trött, eller om det var något annat, och inte heller vet jag vad denna flicka skulle kunna ha att göra med läraren då hans yngsta dotter var äldre än mig själv. Jag tycker iallafall att det är lite läskigt när jag tänker på det!
Citera
2014-03-11, 16:36
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
[/QUOTE
True, men att det dyker upp framförallt när jag plockar med hans saker eller tänker på honom verkar ändå lite märkligt

Du kanske tänker på det mer när du väl plockar med grejerna? Kommer inte på ordet nu... Men som jag sa om just den bilen så ser jag dem bara när jag är i ett speciellt område i samma stad som jag övningskör, lite som att "hjärnan är mer öppen" då, för att se sig omkring mer?
Annars har jag ingen naturlig förklaring till det :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in