Hmm.. detta hände för cirka två år sen:
Jag vaknade en söndagmorgon och gick ut i morronrock på altan för morronciggen, kollar runt lite i kvarteret och ser sedan något på våran gräsmatta, ungefär som en dimma som rörde sig sakta över gården, formad som en liten flicka med klänning.(vet att det låter mysko, men vet inte riktigt hur jag ska förklara)
Jag kände mig inte rädd eller hotad, utan satt helt lugnt och sansat som om deet vore nåt man såg varje dag, vet inte varför jag inte blev skraj då jag knappt kan tänka på spöken och monster utan att få sova en blund.
Efter nån timme drog jag ut till centrum och där står ambulans och polisbilar utanför en lägenhet och jag fick på måndagmorgonen reda på att det var min lärare som blivit mördad i sin lägenhet.
Jag vet inte om jag såg flickan på riktigt eller om det var något som dök upp i huvet för jag var så trött, eller om det var något annat, och inte heller vet jag vad denna flicka skulle kunna ha att göra med läraren då hans yngsta dotter var äldre än mig själv. Jag tycker iallafall att det är lite läskigt när jag tänker på det!