2014-04-28, 00:50
Medlem
Minns när jag var liten och morsan och farsan skilde sig. Så flytta farsan brorsan och jag in i ett nytt hus. Det var ett trevligt ställe. Men minns när hade det hände konstiga saker ett få tal gånger. En gång öppnades en dörr helt av sig själv och det var inget kors drag eller liknade. Och minns att min bror hade ett litet gosedjur som han gilla mycket. En gång var jag ensam hemma och minns hur jag hitta den på två olika ställen i huset även fast jag vet att den var i brorsan sängen från början. Det var helvetes konstigt.
Citera
2014-04-30, 11:03
Medlem
tarjaas avatar
Gillar att sitta o läsa den här tråden, blir nästan lite skraj när jag sitter hemma själv på natten

Forsätt att posta gott folk !
Citera
2014-04-30, 19:08
Medlem
Kommer ihåg när jag var liten och jag skulle sova i mitt ganska så stora rum. Hade rum på övervåningen tillsammans med min syster som hade sitt rum längst bort i hallen. Trappan upp till övervåningen låg "vägg i vägg" med mitt rum, hörde alltså väldigt tydligt när någon gick där.

Iallafall så var det en period (1 år ca) där jag vaknade precis samma tid varje natt (02.59), kände mig iakttagen, som att någon stod mitt i rummet men kunde inte se något hur mycket jag än försökte. Tände även lampan men såklart så var det ju ingen där. Men känslan var sjukt läskig, kändes verkligen som att någon stod där och jag låg ofta klarvaken efter det.

Hände också några gånger att jag mitt i natten hörde steg som sakta gick uppför trappan. Dom första gångerna tänkte jag att det är väl bara min syster och tänkte inte så mycket mer på det. Men ju fler gånger man hörde det ju mer fundersam blev man så tillslut så gick jag upp och kollade, men ingen där. Det var så sjukt för hörde verkligen stegen plus att trappan knarrar när någon går där så fattade verkligen inget. Hörde även steg precis utanför min dörr men kunde inte se något (sov med öppen dörr av någon anledning).

En annan gång hörde jag dom där stegen uppför trappan men sen tystnade dom och jag var precis på väg att somna när jag hörde prassel i hallen utanför rummet, det var ett högt prassel så det hördes tydligt. Det skumma var att det inte fanns något i hallen som man kunde prassla med. Gick och kollade vad det var men kunde inte se något då heller, hade bara den där läskiga känslan i kroppen. Har också vaknat av att någon bankar i väggen jämte min säng vilket jag verkligen inte förstår eftersom det inte finns något rum intill den väggen..

Hände ofta att man hörde steg på övervåningen när man var ensam hemma och blev paff när mamma sa att hon hade hört det. Hade inte berättat om någon händelse för någon för trodde att jag inbillade mig, är nu ganska säker på att jag inte gjorde det.

På jobbet kan man också höra en del saker efter stängning (jobbar på en snabbmatsrestaurang), t.ex. att någon ropar "hallå!" från kassalinjen men när man kollar så är ingen där. Händer också att saker ramlar ner helt oförklarligt, en gång när jag och en kollega satt inne på kontoret så hörde vi båda något som lät som glas som krossades. Vi tänkte såklart att det var ett rån eller något så vi smög försiktigt för att se, men nej det var såklart inget där, inget glas heller. Man kan också känna någon slags närvaro när man diskar eller liknande, känns som att någon kollar på en hela tiden. Hör också steg från omklädningsrummet på övervåningen. Är inte heller bara jag som hört allt det här utan vi är flera som har tänkt på det och det gör att man tror på det ännu mer.
Citera
2014-05-13, 13:38
Medlem
Tja, det var en rätt creepygrej som hände i förrgår. Hela eftermiddagen hade jag varit hos en polare på inflyttningsfest. Efter det skulle jag på filmkväll hos en annan polare. Jag körde hem en kille till sig. Efter det skulle jag hem till mina föräldrar och hämta lite läsk och grejer, sen skulle jag vidare.
Jag trodde att allt var som vanligt. Jag hämtade det jag skulle och gick sen ut i bilen igen. Bilen hade jag låtit stå utanför tomten, med motorn på tomgång. Jag satte mig i bilen. Bläddrade mellan låtarna och smsade till min polare att jag är på väg. Allt var som vanligt. Trodde jag.

Igår, alltså dagen efter, pratade jag med mina föräldrar. Dom frågade mig vem som satt i bilen, på passagerarstolen. Jag svarade dom att ingen satt där, då jag ju faktiskt var själv i bilen. Men dom hävdade med bestämdhet att det satt någon bredvid mig. Dom frågade mig retsamt om det var min flickvän. Men jag har ingen. Jag är singel. Och jag vet att det inte satt någon på passagerarstolen. Dom kunde till och med beskriva utseendet på den "personen". Tjej. Långt svart utsläppt hår. Mörkröd skinnjacka med metallknapp i ärmen vid handleden. Hon satt med armen mot dörren och lekte med fingrarna i håret.

Där stod jag som ett frågetecken och fattade ingenting. Okej, mycket konstigheter händer i vårt hus och hos grannarna. Men det där, det var bara läskigt.

Och mina föräldrar såg mig köra iväg med henne i bilen.
Citera
2014-05-16, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moomi
Kommer ihåg när jag var liten och jag skulle sova i mitt ganska så stora rum. Hade rum på övervåningen tillsammans med min syster som hade sitt rum längst bort i hallen. Trappan upp till övervåningen låg "vägg i vägg" med mitt rum, hörde alltså väldigt tydligt när någon gick där.

Iallafall så var det en period (1 år ca) där jag vaknade precis samma tid varje natt (02.59), kände mig iakttagen, som att någon stod mitt i rummet men kunde inte se något hur mycket jag än försökte. Tände även lampan men såklart så var det ju ingen där. Men känslan var sjukt läskig, kändes verkligen som att någon stod där och jag låg ofta klarvaken efter det.

Hände också några gånger att jag mitt i natten hörde steg som sakta gick uppför trappan. Dom första gångerna tänkte jag att det är väl bara min syster och tänkte inte så mycket mer på det. Men ju fler gånger man hörde det ju mer fundersam blev man så tillslut så gick jag upp och kollade, men ingen där. Det var så sjukt för hörde verkligen stegen plus att trappan knarrar när någon går där så fattade verkligen inget. Hörde även steg precis utanför min dörr men kunde inte se något (sov med öppen dörr av någon anledning).

En annan gång hörde jag dom där stegen uppför trappan men sen tystnade dom och jag var precis på väg att somna när jag hörde prassel i hallen utanför rummet, det var ett högt prassel så det hördes tydligt. Det skumma var att det inte fanns något i hallen som man kunde prassla med. Gick och kollade vad det var men kunde inte se något då heller, hade bara den där läskiga känslan i kroppen. Har också vaknat av att någon bankar i väggen jämte min säng vilket jag verkligen inte förstår eftersom det inte finns något rum intill den väggen..

Hände ofta att man hörde steg på övervåningen när man var ensam hemma och blev paff när mamma sa att hon hade hört det. Hade inte berättat om någon händelse för någon för trodde att jag inbillade mig, är nu ganska säker på att jag inte gjorde det.

.

Känner igen mig mycket från då jag själv bodde hemma.
Citera
2014-06-15, 23:01
Medlem
beautypsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafemugg90
Tja, det var en rätt creepygrej som hände i förrgår. Hela eftermiddagen hade jag varit hos en polare på inflyttningsfest. Efter det skulle jag på filmkväll hos en annan polare. Jag körde hem en kille till sig. Efter det skulle jag hem till mina föräldrar och hämta lite läsk och grejer, sen skulle jag vidare.
Jag trodde att allt var som vanligt. Jag hämtade det jag skulle och gick sen ut i bilen igen. Bilen hade jag låtit stå utanför tomten, med motorn på tomgång. Jag satte mig i bilen. Bläddrade mellan låtarna och smsade till min polare att jag är på väg. Allt var som vanligt. Trodde jag.

Igår, alltså dagen efter, pratade jag med mina föräldrar. Dom frågade mig vem som satt i bilen, på passagerarstolen. Jag svarade dom att ingen satt där, då jag ju faktiskt var själv i bilen. Men dom hävdade med bestämdhet att det satt någon bredvid mig. Dom frågade mig retsamt om det var min flickvän. Men jag har ingen. Jag är singel. Och jag vet att det inte satt någon på passagerarstolen. Dom kunde till och med beskriva utseendet på den "personen". Tjej. Långt svart utsläppt hår. Mörkröd skinnjacka med metallknapp i ärmen vid handleden. Hon satt med armen mot dörren och lekte med fingrarna i håret.

Där stod jag som ett frågetecken och fattade ingenting. Okej, mycket konstigheter händer i vårt hus och hos grannarna. Men det där, det var bara läskigt.

Och mina föräldrar såg mig köra iväg med henne i bilen.

Det där var verkligen skrämmande. Undra vem det kan vara? Just att hon åkte iväg med dig också, alltså var med dig hela tiden...Och att båda dina föräldrar såg henne. Skumt.

Edit: Tyckte också det var läskigt att allt stämde in på mig utseendemässigt förutom att jag har en svart skinnjacka, och sitter nästan alltid så i bilen med handen i håret.
Citera
2014-06-16, 12:36
Medlem
MLEs avatar
Jag brukar höra konstiga ljud och tom röster! Jag hörde tex en mansröst som klart och tydligt sa, "Helena, har du gett hästen?"

Men det var ingen där! Jag har en teori om att det är min förfader som oroar sig över hur det går hemma. Han var född på 1700-talet och dog i krig i början på 1800-talet så han fick inte komma hem.

Hans fru hette också Helena.

En annan gång så sa han, "har barnen kommit hem?" Så är det ett klappade av fotsteg, ett slitande i dörrar och prasslade i hö. Först så blev jag ju rädd, men nu brukar jag ropa, "GÅ OCH LÄGG DIG NU!"

Då blir det tyst!
Senast redigerad av MLE 2014-06-16 kl. 12:49.
Citera
2014-06-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beautypsycho
Det där var verkligen skrämmande. Undra vem det kan vara? Just att hon åkte iväg med dig också, alltså var med dig hela tiden...Och att båda dina föräldrar såg henne. Skumt.

Edit: Tyckte också det var läskigt att allt stämde in på mig utseendemässigt förutom att jag har en svart skinnjacka, och sitter nästan alltid så i bilen med handen i håret.
Det är rätt skrämmande. Och tänk när jag var hemma den vändan, och om mina föräldrar då hade ställt frågan om vem som sitter i min bil. Då hade jag ju blivit väldigt undrande. Tänk om jag då hade gått till fönstret och tittat och då också sett henne sitta där. Då hade jag blivit väldigt rädd. Haha.
Men nu fick jag frågan först när jag kom hem på kvällen och då inte fattade någonting.
Undrar vem hon kan ha varit.
Citera
2014-06-17, 00:02
Bannlyst
Jag upplevde något mycket otäckt härom natten! Då min älskling snarkar väldigt högt, går jag ibland in och sover i ett annat rum hemma hos henne. Till saken hör att jag aldrig tidigare trott på spökerier, men hon har berättat om en del märkliga saker hon har upplevt, både i hemmet och på andra platser. I sovrummet i fråga har dessutom en släkting till henne känt obehag tidigare. Detta var faktiskt tredje gången som jag upplevde något övernaturligt i detta rum - jag som alltså aldrig trott på sådant!

Här är mina upplevelser:
Första gången det hände var det inte så otäckt. Jag trodde bara att jag inbillade mig, men jag hade en svag känsla av att jag mot min vilja inte kunde röra mig. Jag visste inte om jag var vaken eller sov.

Nästa gång var tydligare: efter känslan av förlamning och någon slags elektricitet som omgav mig tyckte jag mig se en gestalt i rummet. Jag försökte säga något men kunde inte röra mina läppar. Sedan såg jag en kvinna som slängde något över mina fötter och en röst som sa "God natt"! Jag upplevde att det var en gumma med huvudbonad.

Men så nu till gångna söndags förmiddag, då jag lämnande min snarkande hjärtevän och gick in till den andra sängen för att försöka få sova någon timme till. Jag vaknar (tror jag) liggande på rygg med armarna över magen. Jag har öronproppar, men jag tycker mig höra någon som andas bredvid mig! Tänkte inte så mycket på det förrän den där känslan griper tag i mig igen; en stark spänning ovanför mig, jag försöker vända mig men det är något som hindrar mig. Jag försöker skrika - så att min älskade ska höra mig - men får inte fram något ljud. I samband med att jag skriker ser jag konturerna av ett kvinnoansikte - en gumma med knut i nacken och spetsig näsa - och så plötsligt känns det som att sängen (alternativt väggen) skakar! Poff! Så var jag vid fullt medvetande igen.

Ordentligt omskakad, med hår som rest sig på mina ben, går jag in och berättar för min älskade vad som hänt. Förra gången trodde hon att damen som dök upp vid min fotända det var hennes farmor, som ofta broderade och sydde; det kan ha varit så att hon slängde en filt eller liknande över mina fötter. Den här andra förnimmelsen, när jag sa att gumman hade knut i nacken och spetsig näsa, bekräftade hennes tidigare känsla - det måste vara hennes döda farmor!

Jag vet inte vad jag ska tro om detta, men tre gånger i samma rum är ingen tillfällighet. Jag har alltså aldrig upplevt några övernaturliga fenomen tidigare! Jag är nu, snart två dagar efter händelsen, fortfarande i chock.
Senast redigerad av Oilkink 2014-06-17 kl. 00:05.
Citera
2014-06-17, 15:00
Medlem
Hade en upplevelse liknande den i Matrix. När någon Smith tar över en person.

Fick enorm ångest under 1-2 sekunder. Kändes faktiskt som jag skulle spricka.
Men så försvann känslorna och jag glömde vad ångesten berodde på.

Tror det var någon där uppe som visade att det inte finns något att oroa sig över.
Citera
2014-06-18, 21:59
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink

Här är mina upplevelser:
Första gången det hände var det inte så otäckt. Jag trodde bara att jag inbillade mig, men jag hade en svag känsla av att jag mot min vilja inte kunde röra mig. Jag visste inte om jag var vaken eller sov.

Nästa gång var tydligare: efter känslan av förlamning och någon slags elektricitet som omgav mig tyckte jag mig se en gestalt i rummet. Jag försökte säga något men kunde inte röra mina läppar. Sedan såg jag en kvinna som slängde något över mina fötter och en röst som sa "God natt"! Jag upplevde att det var en gumma med huvudbonad.

Men så nu till gångna söndags förmiddag, då jag lämnande min snarkande hjärtevän och gick in till den andra sängen för att försöka få sova någon timme till. Jag vaknar (tror jag) liggande på rygg med armarna över magen. Jag har öronproppar, men jag tycker mig höra någon som andas bredvid mig! Tänkte inte så mycket på det förrän den där känslan griper tag i mig igen; en stark spänning ovanför mig, jag försöker vända mig men det är något som hindrar mig. Jag försöker skrika - så att min älskade ska höra mig - men får inte fram något ljud. I samband med att jag skriker ser jag konturerna av ett kvinnoansikte - en gumma med knut i nacken och spetsig näsa - och så plötsligt känns det som att sängen (alternativt väggen) skakar! Poff! Så var jag vid fullt medvetande igen.

Sömnparalys, dom flesta som skriver här verkar inte veta vad det är :P Men det är precis det du upplevde och är helt normalt. Händer mig minst två gånger i månaden. Har nåt å göra med att man "somnar/vaknar för fort", så man åker in för fort i REM-sömn och/eller att man fortfarande är kvar i det sömnstadiet när man "vaknar".
Citera
2014-06-19, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
Sömnparalys, dom flesta som skriver här verkar inte veta vad det är :P Men det är precis det du upplevde och är helt normalt. Händer mig minst två gånger i månaden. Har nåt å göra med att man "somnar/vaknar för fort", så man åker in för fort i REM-sömn och/eller att man fortfarande är kvar i det sömnstadiet när man "vaknar".

Okej. Men hur kommer det sig då att jag bara upplevt fenomenet i just detta sovrum, tre gånger på några månader? Varför har jag sett samma kvinnoansikte två gånger? Dessutom har en annan person tidigare upplevt liknande saker i just det rummet. Om det var sömnparalys borde jag ha haft det förut tycker jag, men visst kan det ha varit det. Jag ska läsa mer om det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in