Jag upplevde något mycket otäckt härom natten! Då min älskling snarkar väldigt högt, går jag ibland in och sover i ett annat rum hemma hos henne. Till saken hör att jag aldrig tidigare trott på spökerier, men hon har berättat om en del märkliga saker hon har upplevt, både i hemmet och på andra platser. I sovrummet i fråga har dessutom en släkting till henne känt obehag tidigare. Detta var faktiskt tredje gången som jag upplevde något övernaturligt i detta rum - jag som alltså aldrig trott på sådant!
Här är mina upplevelser:
Första gången det hände var det inte så otäckt. Jag trodde bara att jag inbillade mig, men jag hade en svag känsla av att jag mot min vilja inte kunde röra mig. Jag visste inte om jag var vaken eller sov.
Nästa gång var tydligare: efter känslan av förlamning och någon slags elektricitet som omgav mig tyckte jag mig se en gestalt i rummet. Jag försökte säga något men kunde inte röra mina läppar. Sedan såg jag en kvinna som slängde något över mina fötter och en röst som sa "God natt"! Jag upplevde att det var en gumma med huvudbonad.
Men så nu till gångna söndags förmiddag, då jag lämnande min snarkande hjärtevän och gick in till den andra sängen för att försöka få sova någon timme till. Jag vaknar (tror jag) liggande på rygg med armarna över magen. Jag har öronproppar, men jag tycker mig höra någon som andas bredvid mig! Tänkte inte så mycket på det förrän den där känslan griper tag i mig igen; en stark spänning ovanför mig, jag försöker vända mig men det är något som hindrar mig. Jag försöker skrika - så att min älskade ska höra mig - men får inte fram något ljud. I samband med att jag skriker ser jag konturerna av ett kvinnoansikte - en gumma med knut i nacken och spetsig näsa - och så plötsligt känns det som att sängen (alternativt väggen) skakar! Poff! Så var jag vid fullt medvetande igen.
Ordentligt omskakad, med hår som rest sig på mina ben, går jag in och berättar för min älskade vad som hänt. Förra gången trodde hon att damen som dök upp vid min fotända det var hennes farmor, som ofta broderade och sydde; det kan ha varit så att hon slängde en filt eller liknande över mina fötter. Den här andra förnimmelsen, när jag sa att gumman hade knut i nacken och spetsig näsa, bekräftade hennes tidigare känsla - det måste vara hennes döda farmor!
Jag vet inte vad jag ska tro om detta, men tre gånger i samma rum är ingen tillfällighet. Jag har alltså
aldrig upplevt några övernaturliga fenomen tidigare! Jag är nu, snart två dagar efter händelsen, fortfarande i chock.