2014-02-24, 06:35
Medlem
squimpans avatar
Jag tror att jag har blivit kontaktad av en utomjordisk ras. någon annan förklaring har jag inte. jag har varit med om en ytterst obehaglig upplevelse som troligtvis kommer förändra min syn på livet för alltid.

Jag ska börja med att säga att jag aldrig har sysslat med eller varit speciellt intresserad av ockultism eller UFOs, men min syn förändrades helt för ett par timmar sedan. sedan dess har jag försökt smälta vad som faktiskt hände samt måla en så detaljrik teckning som möjligt av varelsen som kontaktade mig.

jag är 24år och har haft problem av alla dess sorter under åren och har på senare tid saknat en andlig eller spirituell vägledning. jag känner mig vilsen i de stora frågorna så som :

Vad händer efter döden?

varför är vi här?

vad är meningen med livet?

jag tror att jag fick svar på många av mina frågor i natt men jag kan fortfarande inte förstå informationen som jag fått.

Så här gick allting till: Jag sitter hemma i min lägenhet som så många andra kvällar i veckan men förstog inte att denna skulle bli så speciell.
plötsligt känns det som att jag tappar kontrollen över kroppen och hamnar i en fryst position, samtidigt som en varm nästan brännande känsla täcker hela kroppen. jag har ingen aning om hur länge jag står i detta frysta stadie men jag börjar sakta tappa medvetandet. Det sista jag ser innan det blir svart framför ögonen är min katt som står och "reser ragg" mot mig (när en katt känner sig hotad och antingen skall slåss eller fly)

Nästa minne jag har är denna varelse som stirrar mig kallt i ögonen http://www.pictures.se/bild/IxR

För en sekund trodde jag att hjärtat skulle stanna. trots de stora stirrande ögonen flög tankar i huvudet på mig och jag funderade på vart jag faktiskt var. jag kom snabbt fram till att jag inte skulle kunna avgöra detta eftersom jag inte kunde röra blicken, huvudet eller någon annan del av kroppen. jag var kvar i det frusna stadie jag som jag var innan allting blev svart, men jag var inte kvar i lägenheten det var jag säker på, för man hör alltid motorvägen i min lägenhet dygnet runt.

under några sekunder stillades mina tankar och en tystnad, en tystnad som jag aldrig varit med om, lade sig över oss. (En/ett) symbios mellan mig och varelsen varade en stund som jag aldrig upplevt med någon annan varelse, djur eller människa. det var som om han kunde se rakt igenom mig och känna min rädsla och kaoset i mitt huvud, och märkte att mina tankar behövde stillas.

Jag har fortfarande inte någon uppfattning om tid och rum när tystnaden avbryts. varelsen hade tidigare inte gjort ett ljud ifrån sig och inte rört sig en milimeter. Han lade huvudet lite på sned och jag började höra ett språk i mitt huvud. ett språk som känns väldigt bekant men som jag inte tror talas på jorden idag. han talade till mig en stund och var sedan tyst en stund, nästan som han ville ge mig en stund att smälta det han hade sagt och fortsatte sedan tala till mig. jag måste påpeka att hans läppar inte rörde sig en gång under samtalet.

det blev tyst igen och varelsen lät mig fortsätta det kaos jag kallar tankar fortsätta i mitt huvud och återigen var det som han såg rakt igenom mig och analyserade mina tankar. plötsligt såg han besviken och flackade med blicken som han haft spända i mig sedan sekunden jag först såg honom. sen tittar han upp på mig igen, lägger vad jag tror är sig hand på mitt huvud, sen blir det svart igen.

jag vaknar upp i samma frusna position stirrandes på samma ställe där jag sätt katten resa ragg mot mig precis innan jag tappade medvetandet. tyvär har jag inte säker på vad klockan var när jag tappade medvetandet (ca 18-19:00) men när jag vaknade till igen var Kl 03:33. detta skrämde mig eftersom jag hört att 03:00 är tiden då andar och andra "fän" är som mest aktiva.

SNÄLLA HJÄLP Mig få klarhet i vad som faktiskt hände här för jag kan inte förklara det annat än att jag blev bortförd av en varelse som inte var from denna världen som försökte berätta någonting för mig men blev besviken när han insåg att jag inte förstod vad han sade. Jag är väldigt tacksam för svar.
Citera
2014-02-24, 06:40
Medlem
Låter som att du svimmade..
Citera
2014-02-24, 06:51
Medlem
Du svimmade och fick en hallucination trots det var obehagligt men det är inte värt att fastna på det där nu hela tiden, gå vidare. Tiden är dyrbar.
Citera
2014-02-24, 06:59
Medlem
squimpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikad
Låter som att du svimmade..

Jag åter upprepar: jag har aldrig trott på någonting av den här naturen sedan i natt och sitter verkligen inte och önskar att någonting sånt här skall hända mig som miljoner med "UFO-kufar" världen över.

jag säger inte att det har fel. men det är för mycket som inte stämmer in på något sånt.

Min katts reaktion, det att jag faktiskt frös i en stående rörelse(jag städade).
Det var alldeles för verkligt för att ha varit en dröm/hallucination, så mkt detaljer i hans ansikte som fastnade på näthinnan. "Ohm" tecknen i hans pannan som återupprepar sig, de stora kalla reptil ögonen tyvär är jag inte en allt för bra tecknare men jag gjorde mitt bästa i att återskapa vad jag sett ur minnet. jag har hört talas om "Anunaki" eller "Reptil-Humanoider" och med lite tanke är det dom som passar bäst in Det är är en väldigt spännande samt skrämade upplevelse jag har haft men konstigt nog vill jag träffa denna varelse igen!
Citera
2014-02-24, 07:00
Medlem
squimpans avatar
ursäkta särskrivning och andra småfel, jag är fortf väldigt skakig.
Citera
2014-02-24, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squimpan
Jag åter upprepar: jag har aldrig trott på någonting av den här naturen sedan i natt och sitter verkligen inte och önskar att någonting sånt här skall hända mig som miljoner med "UFO-kufar" världen över.

jag säger inte att det har fel. men det är för mycket som inte stämmer in på något sånt.

Min katts reaktion, det att jag faktiskt frös i en stående rörelse(jag städade).
Det var alldeles för verkligt för att ha varit en dröm/hallucination, så mkt detaljer i hans ansikte som fastnade på näthinnan. "Ohm" tecknen i hans pannan som återupprepar sig, de stora kalla reptil ögonen tyvär är jag inte en allt för bra tecknare men jag gjorde mitt bästa i att återskapa vad jag sett ur minnet. jag har hört talas om "Anunaki" eller "Reptil-Humanoider" och med lite tanke är det dom som passar bäst in Det är är en väldigt spännande samt skrämade upplevelse jag har haft men konstigt nog vill jag träffa denna varelse igen!

Katter har en tendens att reagera på konstigheter hos sina ägare. Att hallucinera när man svimmar/vaknar upp är inget konstigt heller
Citera
2014-02-24, 07:03
Medlem
squimpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikad
Katter har en tendens att reagera på konstigheter hos sina ägare. Att hallucinera när man svimmar/vaknar upp är inget konstigt heller

Du kan ha helt rätt i det du säger. men efter upplevelsen hoppas jag nästan att du har fel ))
Citera
2014-02-24, 07:09
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Sömnparalys? https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys
Citera
2014-02-24, 07:17
Medlem
cammos avatar
Med tanke på att alla dina inlägg är under drogforumet så tror jag frågan är löst.
Citera
2014-02-24, 07:20
Medlem
squimpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Morrison
Sömnparalys? https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

TACK JIM!
Mkt användbar länk som passar in på precis alla symptom jag hade inatt. är detta något man kan/bör göra något åt om det upprepas? det är ju som sagt väldigt obehagligt och kan man, vill man nog helst undvika sådana här incidenter!
Citera
2014-02-24, 07:23
Medlem
squimpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Med tanke på att alla dina inlägg är under drogforumet så tror jag frågan är löst.

Haha XD om det hade varit en tripp hade jag skrivit en rusrapport. nu har jag varit nykter i över ett år och det går fortf framåt. så: Nej, Jag rökte/snortade/åt/sköt något igår inte på ett år tillbaka. knarkskada är uteslutet. men skön ändå!
Citera
2014-02-24, 07:27
Medlem
squimpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squimpan
Haha XD om det hade varit en tripp hade jag skrivit en rusrapport. nu har jag varit nykter i över ett år och det går fortf framåt. så: Nej, Jag rökte/snortade/åt/sköt något igår inte på ett år tillbaka. knarkskada är uteslutet. men skön ändå!
nu överdrev jag tiden, 6 månader
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in