2006-04-04, 14:31
Medlem
fobiCs avatar
Jag drömmer ofta saker och vaknar mitt i natten, då skriver jag upp vad jag drömt eller målar en enkel bild som jag fortsätter på på morgonen sen sätter jag in den i en pärm, ca 50% av alla dom bilderna jag har i den pärmen har inträffat.
Citera
2006-04-06, 19:53
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fobiC
Jag drömmer ofta saker och vaknar mitt i natten, då skriver jag upp vad jag drömt eller målar en enkel bild som jag fortsätter på på morgonen sen sätter jag in den i en pärm, ca 50% av alla dom bilderna jag har i den pärmen har inträffat.

Berätta mer. Det här låter ju intressant. Du kanske kan dela med dig av något du har drömt så kan vi andra här se om det inträffar. Det skulle vara ett intressant experiment. Tycker inte du det?
Citera
2006-04-18, 00:15
Medlem
drums avatar
Kom på en grej jag upplevde Har upplevt.

Det var för ett tag sen kanske 4-5 månader sen, jag hade precis lagt mig för att sova, och jag hammnade i det där läget där man är vaken, fast man drömmer?

aja elafall så låg jag där och helt plötsligt hör jag hur ytterdörren öppnas sen "drömmer" jag som att jag ser från "sakens" synvinkel, min dörr till rummet slits upp och jag "drömmer" jag att jag står och kollar på mig själv som ligger där i sängen för att sedan komma tillbaka till mig själv igen.
allting det här gick skitfort, från ytterdörren tills jag såg mig själv, max kanske 10sekunder. Det var som jag såg från andens (eller va det nu var) synvinkel

och jag ryste i hela jävla kroppen ett bra jävla tag. Det här var riktigt obehagligt och jag har ingen aning om vad det här kan betyda, någon som kan hjälpa mig att förstå vad som har hänt?
Citera
2006-04-18, 16:35
Bannlyst
"In modern society, between half and three-quarters of the population believe they've had psychic experiences, and a conservative estimate is that at least one person in ten has had an experience that cannot reasonably be explained by normal means. Well over half of these experiences occur in dreams, nearly a third involve intuitions or hunches, and the rest are apparitions of various kinds. It's interesting to note that the American Psychiatric Association believes that people who claim to have seen the future or report seeing visions about what is happening at distant locations are displaying symptoms of mental disorder. This contrasts starkly with the situation in many so-called 'primitive' cultures, where psychic phenomena are an accepted part of everyday life."

Citat:
Ursprungligen postat av drum
Det här var riktigt obehagligt och jag har ingen aning om vad det här kan betyda, någon som kan hjälpa mig att förstå vad som har hänt?

det var nog en lucid dröm... en dröm där man är medveten...
Citera
2006-04-19, 21:07
Medlem
buyzabas avatar
Jag har ett återkommande minne av att ha sett en kärring i huckle stå i dörren när jag var liten unge, jag blev skiträdd och försökte då väcka min mor som sov i samma rum men hon vaknade inte. Jag somnade och vaknade och ingenting mer hände. Jag har haft detta minnet extremt länge, kanske sen jag var 8 år gammal. Kan man verkligen drömma något så "korkat" när man är såpass liten eller är det ett förträngt minne som dyker upp igen med jämna mellanrum?

Alla som har bott i det huset har sagt att det spökar, min far trodde sig se min mor där stå i morgonrock och röka, men denna gestalten vände sig om och var inte min mor. Sen försvann hon bara. Så det är rätt jobbigt att inte veta om det är dröm eller verklighet. Är det bara jag som hittat på detta och sen levt vidare med det eller var det på riktigt

Edit: En annan sak är min bror. När han var liten (dvs mindre) hade han en "låtsaskompis" som hette Ivar. En av min fars bästa vänner (som jag minns lite) hette Ivar, kan hända att han snappat upp lite om denna Ivar. Men det är häftigare om vi säger att han är hans skyddsängel.
Citera
2006-04-19, 23:19
Medlem
Konekos avatar
Déjà vu, telepati, telekinesi och jag har flera gånger tänkt "sluta blåsa" också har det gjort det.
Och en del sanndrömmar.

(Jag tar tråden på allvar, allt övernaturligt överhuvudtaget faktiskt. )
Citera
2006-04-20, 04:46
Medlem
Detta är fan förjävla skumt!
Tidigare idag så la jag mig i sängen och lyssnade på musik vid 15 tiden.
Helt plötsigt känner jag att det smätter till i huvudet. Känns exakt som ett finger som slår lite lätt på skallen(2 ggr), man hör ju det i hela huvudet! Testa själv.
Men det löjligt skumma är att jag kände detta på den sidan av huvudet som låg ner mot kudden.

Och min moster dog i veckan också, mohahahaha
Citera
2006-04-20, 19:46
Medlem
Hippos avatar
Jag och några polare körde anden i glaset för några år sen...det va riktigt skrämmande. Nån av dom andra viskade i glaset och frågade om anden visste hur många vi var i rummet. Vi va 5 st i rummet (och det va 6 ljus tända.) Direkt efter att hon ställt frågan hoppade det upp en gräshoppa på bordet och hoppade rakt in i ett av ljusen så det slocknade. 5 Ljus, 5 personer... Sen samma kväll viskade en annan polare i glaset och "retade" anden fö att se vad reaktionen blev. Glaset började fara över hela bordet och välta ner en hel del grejer. Trots denna knepiga kväll har ja fortfarande svårt o tro på sånt som andar o spöken o skit..ja tror det finns en mer logisk förklaring till det som hände men har ej klurat ut det än
Citera
2006-04-25, 14:19
Medlem
Anemis avatar
En gång var jag och två vänner ute i en skog och spatserade.
Solen sken, det var varmt och vi var glada pojkar just då.

I en solig glänta blev alla plötsligt på vemodigt/dåligt humör, och så kände vi en...närvaro. Efter tio sekunder av den underliga känslan, var det som om något skulle ha dragit förbi oss på en bred stig, som fanns tio meter på sidan om gläntan.
Det var som ett "sudd", skogen blurrades där saken drog förbi, och detta något hade en så stark närvaro att vi fick ont i huvudet, och någon av oss ropade till. Hela grejen var över på mindre än en halv minut.

Känslan efteråt var "whoa", ungefär. Vi bara tittade på varandra, ingen sade någonting förrän efter en halv minut. Ingen behövde fråga "kände/såg ni det där?", eftersom det var så uppenbart att alla hade gjort det.
Jag har inget minne av vad som hände sedan, vad vi talade om och om vi direkt gick hem eller om vi fortsatte. Jag kommer ihåg att jag försökte bortförklara saken med en vindpust, men att jag själv tyckte att det lät löjligt.

Jag har flera gånger undrat om jag bara har drömt, men mina vänner som var med har nu och då påmint mig om det. Ofta frågar de då också om de bara drömde, eller om jag också kommer ihåg det. Det känns väldigt avlägset, som en dröm, men jag är relativt säker på att det hände.

I övrigt är jag en stenhård skeptiker med fötterna stadigt på jorden. Detta är, vad jag vet, det enda som hänt mig som jag inte hittar en rationell förklaring till.
Citera
2006-04-26, 17:21
Medlem
Gringons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
En gång var jag och två vänner ute i en skog och spatserade.
Solen sken, det var varmt och vi var glada pojkar just då.

I en solig glänta blev alla plötsligt på vemodigt/dåligt humör, och så kände vi en...närvaro. Efter tio sekunder av den underliga känslan, var det som om något skulle ha dragit förbi oss på en bred stig, som fanns tio meter på sidan om gläntan.
Det var som ett "sudd", skogen blurrades där saken drog förbi, och detta något hade en så stark närvaro att vi fick ont i huvudet, och någon av oss ropade till. Hela grejen var över på mindre än en halv minut.

Känslan efteråt var "whoa", ungefär. Vi bara tittade på varandra, ingen sade någonting förrän efter en halv minut. Ingen behövde fråga "kände/såg ni det där?", eftersom det var så uppenbart att alla hade gjort det.
Jag har inget minne av vad som hände sedan, vad vi talade om och om vi direkt gick hem eller om vi fortsatte. Jag kommer ihåg att jag försökte bortförklara saken med en vindpust, men att jag själv tyckte att det lät löjligt.

Jag har flera gånger undrat om jag bara har drömt, men mina vänner som var med har nu och då påmint mig om det. Ofta frågar de då också om de bara drömde, eller om jag också kommer ihåg det. Det känns väldigt avlägset, som en dröm, men jag är relativt säker på att det hände.

I övrigt är jag en stenhård skeptiker med fötterna stadigt på jorden. Detta är, vad jag vet, det enda som hänt mig som jag inte hittar en rationell förklaring till.
Hade f-ö världens mardröm som var som du beskrev. Det var som vibrationer i luften som högg fast mig så jag inte kunde röra mig. Men jag sa till det på skarpen och blev lack - garvade en del mot det men då blev det värre tills jag vaknade av att jag skrek "SLÄPP". lite rysniningar efter det yes.
Citera
2006-04-28, 14:57
Medlem
j_runberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gringon
Jag vet, jag veeeet, var bara tvungen att kommentera då jag fick en sinnebild som var sjukt skoj. Mörk lägenhet, kvinna som smyger i nattlinne och med ett tillhygge i form av *tadaaaa*.. ett skohorn ( i min version så håller hon ett litet 20centimeters av plast).

Själv har jag sett en sjuk sak på natthimlen tillsammans med ca 20 andra konfirmander. Detta var alltså ca 12 år sedan och vi såg ett ljusfenomen som rörde sig helt onaturligt fram och tillbaks på himlen. Såg ut som en liten men starkt lysande stjärna (ingen sattelit dock). Till slut så stannade det upp, efter kanske 5 minuters farande hit och dit, och stod så i några sekunder innan det liksom exploderade och det såg ut som att ett flertal andra mindre ljuspartiklar sköts ifrån den större.

Det mest lustiga med hela historien är att en tjejs bror och kompisgäng hade sett exakt samma sak - 20 mil ifrån oss.

Mycket övernaturligt även om det kanske inte var ett spöke som det mesta i tråden handlar om.

Exakt den där jäveln såg jag och min polare när vi hoppade studsmatta mitt i natten för 3 år sen.. Helt sjukt, den gick alldeles för snabbt för att vara en satellit eller flygplansmaskin.. jäävligt skumt
Citera
2006-04-28, 16:08
Medlem
GhostSmokers avatar
För ungefär två år sedan flyttade jag och min familj till en prästgård från 1800-talet. Det var ett jätte stort hus, ungefär 8 rum som var gigantiska. Trakten kring huset hade en väldigt bråkig historia. Två personer hade tagit sitt liv i den närliggande ladugården.

När vi hade bott där i drygt 4 månader började det hända saker. Det var inte alls ovanligt att man såg en skepnad springa upp för trappan.

Vissa dagar blev man väkt av en stor svart kråka som slog mot fönstret, prick klockan 6.

Det läskigaste som hände var då en spegel rammlade ner utan anledning..Det fanns inte en enda spricka i spegel, det enda som blev total förstört var en buddastaty under spegeln. Kanske någon präst som blev sur

Detta kanske inte låter så läskigt, men fy fan vad svårt jag hade att sova vissa nätter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in